Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teiltä yleensä kysytty passia Tallinnan laivalla?

Vierailija
20.01.2017 |

Tai muuta vastaavaa henkilötodistusta? Etenkin vuoden sisään tapahtuneet kokemukset kiinnostaa.

Ollaan siis menossa viikonlopun kunniaks Tallinnan laivalle viiden hengen tyttöporukalla, joista yksi huomas tänään passinsa olevan vanhentunut noin puoli vuotta sitten. Nyt hän miettii skipata reissu vai lähtee riskillä vanhentuneen passin kanssa. Googlettelemalla löytyy keskusteluja, joiden mukaan käytännössä passia kysytään harvoin, mutta ne jutut on suurinosa pari kolme vuotta vanhoja jo, joten mietittiin yhdessä just onkohan nykyään systeemit tiukentuneet. Tietenkin riski saada sakot on aina olemassa, mutta haluaisin nyt kuulla onko teiltä kysytty passia vai ei, jotta sen perusteella vois vähän arvioida onko riski olemattoman pieni vai ei eli kannattaako se ottaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne passit on katsottu siinä kun hakee ne liput mutta ei niitä ole erikseen kysytty kun olen törkännyt passit virkailijalle samalla kun varausnumeron. Jos vain yksi hakee porukan liput niin en tiedä kysytäänkö kaikkien passit.

Vierailija
2/7 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynyt nyt kuusi kertaa puolen vuoden sisään eikä ole kysytty. Itseasiassa ei ole kysytty ikinä. Ja lähtöselvitys nopein automaatilla ja siinäkään ei tarvi passia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voidaan kysyä randominakin. Jos kaverilla on voimassa oleva poliisin myöntämä henkilötodistus, niin se kelpaa.

Vierailija
4/7 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysytä, jos hoitaa itse kirjautumisen siinä automaatilla. Automatkailijoilta kysytään.

Mutta se riski siinä on, että jos sattuu jotain, sairastuu ja myöhästyy laivasta tai jotain ja joutuu ostamaan uudet liput - silloin kysytään.

Vierailija
5/7 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% varmuudella ei kysytä, kun tekee lähtöselvityksen online tai automaatilla eikä törttöile mitenkään. Jos toisessa päässä sattuukin sitten olemaan yllätys-passintarkastus eli se 1% todennäköisyys, niin sitten onkin kunnolla ongelmissa. Itse en lähtisi.

Vierailija
6/7 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja noin 2 kk välein tulee käytyä, tänä vuonnakin jo kerran kävin. En edes muista koska olisi viimeksi passia kysytty, taitaa olla useampi vuosi. Teen lähtöselvityksen aina automaatilla, koska se on helpoin ja nopein tapa ja jos tekin teette, todennäköisyys passin kysymiselle on hyvin pieni. Pari kertaa olen harapäänä unohtanut passin kotiin, mutta eipä ole onneksi haitannut. 

Vierailija
7/7 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei ole kysytty mutta kaveriltani kysyttiin muutama vuosi sitten kun palattiin Tallinnasta. Ihan sieltä jonosta laivasta tullessa ottivat pistokokeina muutamia ihmisiä joita pyysivät näyttämään passinsa. Itse en lähtisi riskillä koska sakot on isot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä