Miksi suomalaiset tuijottaa?
En kyllä ole huomannut muualla samaa, vain täällä saatetaan jäädä tuijottamaan suu auki toisia.
Kommentit (71)
Tääl kotkas kyllä valtaosa vastaantulijoista tuijottaa kuin lehmä uutta aitaa. Yksinkertaiseltahan se näyttää. Usein nostan kulmakarvoja ja otan kysyvän ilmeen vastaiskuksi. Silloin viisaampi osaa edes hävetä sitä toljottamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Tääl kotkas kyllä valtaosa vastaantulijoista tuijottaa kuin lehmä uutta aitaa. Yksinkertaiseltahan se näyttää. Usein nostan kulmakarvoja ja otan kysyvän ilmeen vastaiskuksi. Silloin viisaampi osaa edes hävetä sitä toljottamistaan.
Aina sekään ei auta :D töllötys vaan jatkuu
Mulla on pari naapuria, jotka tuijottaa pitkään jo kaukaa jos näkevät että tulen samalla kadulla vastaan. Sitten kohdatessa kääntävät pään, eivätkä edes moikkaa. Jotenkin mietin, että miten kehtaavat.
Nuorempi polvi on tympeää. Pitää olka ystävällinen ihmisille. Huomioida ovissa, bussissa, kassalla. Ystävällinen yleisilme ja avoin katse luo positiivista ilmapiiriä. Älä ole mörkö!
Vierailija wrote:
Nuorempi polvi on tympeää. Pitää olka ystävällinen ihmisille. Huomioida ovissa, bussissa, kassalla. Ystävällinen yleisilme ja avoin katse luo positiivista ilmapiiriä. Älä ole mörkö!
jollain on vaan resting bitch face, tai vaikkapa niin voimakas lääkitys ettei suu väänny nopeasti hymyyn. mutta samaa mieltä että nuoriso voisi huomioida muita enemmän
Babba wrote:
Mua kummastuttaa ja ärsyttää ihan sikana, et jos on tungosta ni suomalainen hermostuu silmänräpäyksessä. Olen pari kertaa pyöräillessäni alkanut ohittaa vastaantulevaa pyöräilijää samalta puolelta kuin hän niin kyllä muuttuu muutenkin ikävä ilme vielä ikävämmäks. On niitä vakaviakin huolenaiheita.
Tajuutko sä että se voi mennä vaaralliseksi jos yhtäkkiä aletaan ohittelemaan eri puolelta?
Jos kaikki vaan osais sen että oikeeta puolta kuljetaan kadulla, kaikille ois kaupunkiliikenne paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa! Ja todellakin hermostun jos joku törttöilee, prkl!
Tätä olen ihmetellyt. Jos olen ajanut autolla vaikka kaupan parkkipaikalle niin vieressä olevassa autossa istuva tuijottaa. Samoin jos nousen autosta ja kävelen kohti kauppaa niin ihmiset toljottaa. Miksi ihmiset tekevät näin? Miksi pitää tuijottaa?
Vielä ärsyttävämpiä ovat he, jotka oikein kääntyvät tuijottaakseen.
Hiljattain olin bussissa tällaisen naisen kanssa. Istuin ikkunapaikalla ja hän minun edessäni käytäväpaikalla. Muutaman kerran hän kääntyi penkillään minua katsomaan. Ei siis mitään nopeaa olan yli vilkaisua, vaan korjasi asentoaan katsoakseen ja sitten taas rintamasuunta menosuuntaan. Meitä ei montaa siinä bussissa ollut, ja kun yksi meistä oli jäämässä pois ja odotteli keskiovien luona bussin pysähtymistä, kääntyi tämä nainen poisjäävän suuntaan samalla tavalla.
Uteliaisuudesta, ei se välttämättä ole pahantahtoista.
Vierailija wrote:
Vielä ärsyttävämpiä ovat he, jotka oikein kääntyvät tuijottaakseen.
Hiljattain olin bussissa tällaisen naisen kanssa. Istuin ikkunapaikalla ja hän minun edessäni käytäväpaikalla. Muutaman kerran hän kääntyi penkillään minua katsomaan. Ei siis mitään nopeaa olan yli vilkaisua, vaan korjasi asentoaan katsoakseen ja sitten taas rintamasuunta menosuuntaan. Meitä ei montaa siinä bussissa ollut, ja kun yksi meistä oli jäämässä pois ja odotteli keskiovien luona bussin pysähtymistä, kääntyi tämä nainen poisjäävän suuntaan samalla tavalla.
Kysyisin ihan pokalla, että mikä hänen ongelmansa on. Ellei selvästi olisi joku päihdeongelmainen tms. Minuakin on käännytty oikein toljottamaan tai toljotettu pitkään ja vihaisesti, ja molemmissa tapauksissa mulkoilijat olivat vähän narkihtavan oloisia nuoria naisia. Toinen oli vanhempien narkkiäijien kanssa.
[/quote]Jos kerran tiedätte teitä tuijotetaan,silloinhan itse tuijotatte koko ajan heitä ja he vastaavat tuijotuksiinne, ajatellen kuma tyyppi tujoitaa.[/quote]
Väärin, testasin tätä lenkillä ja vastaantulijan aloittaessa tuijottamiskisan, käännän katseeni muualle ja kohdatessa käännän silmäni jälleen vastaantulijaan ja tuijotus se vain jatkuu.
Olenkin lenkillä aina välillä alkanut testailemaan kauanko tuijottajan hermo kestää.
Olen jatkanut osaltani tuijottamista ohittamistilanteen jälkeen, joskus jopa päät kääntyvät molemmilla kuin pöllöillä kun kumpikaan ei anna periksi, olen valitettavasti joutunut vähentämään tätä harrastusta niskojen kipeytyessä.