Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkääkö teidän muiden miehet naisten kuvista fb?

Vierasvaaan
20.01.2017 |

Oonkohan jotenkin vanhanaikainen.. huomasin, että mies oli tykkäillyt monenkin naisen kuvista. Hänellä on monta exää kavereissa fb ja myös ns yhden illan juttuja. Itse en pitäisi kavereissa .. mitä mieltä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierasvaan kirjoitti:

kiitos kommenteista.  itse en näe mitään tarvetta tykkäillä muiden miesten kuvista . mutta kaikki tyylillään

Kyllä parisuhteessa pitää olla kuplassaan laput silmillä ja elää vain toisen kautta.

Sanoisin, että ei pidä olla kuplassa, eikä elää toisen kautta, vaan kunnioittaa eniten sitä omaa kumppania, ja sitten vasta muita. Mitä järkeä herättää toisessa turhia epäilyksiä?

Eikö luottamus ole osa sitä kunnioitusta ettei tälläiset turhat epäilykset herää? Tykkäilyt kuitenkin on vain jotain jota kuuluu tehdä esim. facessa. Ei niillä mitään sen syvällisempää merkitystä ole.

Ei facessa kuulu tehdä yhtään mitään. Hyviä kavereita siellä kyllä voi tykätä, ja siihen se kai on alunperin suunniteltukin. Luottamus on ihan yhtä tärkeää kuin turhan epäluottamuksen osoittaminen. Jokainen pari vetäköön itse rajan mihin keskenään haluaa.

Eli suhteeseen kuuluu turhan epäluottamuksen osoittaminen? Miten tämä on toisen kunnioittamista?

Muokataan: "Turhan epäluottamuksen aiheuttamisen välttäminen."

Tee valinta: Tykkäätkö mielummin vanhan hoitosi kuvasta ja aiheutat kumppanillesi mielipahaa vai jätätkkö tykkäämättä ja otat näin oman kumppanisi huomioon?

Olen tehnyt vähän toisenlaisia valintoja. En ole huorannut kylillä. Ja olen ottanut kumppanin joka ei ole mustasukkainen menneisyydestäni ja jonka itsetunto kestää elättyä elämää.

Vierailija
42/53 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierasvaan kirjoitti:

kiitos kommenteista.  itse en näe mitään tarvetta tykkäillä muiden miesten kuvista . mutta kaikki tyylillään

Kyllä parisuhteessa pitää olla kuplassaan laput silmillä ja elää vain toisen kautta.

Sanoisin, että ei pidä olla kuplassa, eikä elää toisen kautta, vaan kunnioittaa eniten sitä omaa kumppania, ja sitten vasta muita. Mitä järkeä herättää toisessa turhia epäilyksiä?

Ne epäilykset ovat vain sen toisen omaa tulkintaa. Kyllä minä saatan tykätä miepuolisten ystävieni kuvista syystä tai toisesta (joku on esim. hankkinut uuden moottoripyörän ja poseeraa sen kanssa tai on matkoilla tms). En todellakaan tee sitä herättääkseni omassa kumppanissani epäilyksiä (eikä häntä vähempää voisi kiinnostaa FB:n käyttöni). Jos sinussa herää epäilyksiä niin kannattaa muistaa, että ne ovat vain ja ainoastaan omaa tulkintaasi. Jos et halua niiden heräävän, älä käy vakoilemassa, mistä miehesi tykkää.

Ideaalimaailmassa homma toimiikin noin. Valitettavasti elämme vähän epätäydellisemmässä maailmassa. On paljon tapauksia, joissa toisen tekemisiä ja menemisiä ei noteerata, ja myöhemmin sitten paljastuu jotain mitä ei olisi toisesta uskonut. Tai ehkä kaikkein sinisilmäisimmissä tapauksissa toisen "puuhastelut" ei edes koskaan paljastu.

Nämä on valintoja, mutta myös ihmistyypeistä kiinni, miten sokeasti toiseen luottaa. Ideaalimaailmassa kaikki ihmiset olisi 100% luotettavia.

Jos jokin ei koskaan paljastu, niin miten se minua vahingoittaa? Mitä ei tiedä, se ei voi loukat. Jos jokin paljastuu, niin se ei loukkaa yhtään vähempää, vaikka olisin vuosikausia kuluttanut epäilemiseen ja mustasukkaisuuteen. Meillä toimitaan 100% luotettavuuden pohjalta enkä muunlaisessa suhteessa suostuisi olemaankaan.

Jos aloittajaa vaivaa se, että mies tykkää muiden naisten kuvista, hänen pitää ottaa se puheeksi. Pitää olla rohkeutta sanoa toiselle, että asia tuntuu pahalta ja siksi toivoo siihen jonkinlaista muutosta.

Eli pettää saa, kunhan ei jää kiinni.

???

Ei, ei ainakaan meidän suhteessamme. Me olemme puolin ja toisin kertoneet odotuksemme toisillemme ja kumpikin on halunnut suhteen, jossa ei  petetä. Kerro minulle, mikä kohta viestissäni tarkoitti sinulle, että olisimme hyväksyneet pettämisen. Eikö silloin olisi ollut helpompi alunperinkin sopia, että ollaan avoimessa suhteessa. Mutta me siis emme ole, olemme uskollisessa ja luottavaisessa parisuhteessa.

Murehditko sinä koko ajan petetyksi tulemista? Miksi? Eikö sellainen parisuhde vie enemmän voimia kuin anna niitä? Eikö parisuhteen pitäisi olla sellainen tuki ja turva, joka antaa voimia?

Ainakin "pettää voi, jos ei jää kiinni". Silloin sitä ei saa kukaan tietää, mutta on sillä silti vaikutuksensa.

Suurin osahan haluaa 100% luotettavan kumppanin ja haluaa luottaa sokeasti. Elämä nyt vaan opettaa, että näin harvoin todellisuudessa homma toimii. Uskottomuus on yleisin syy avioeroihin. Kuinkahan paljon on vielä lisäksi sellaista uskottomuutta, joka ei tule koskaan ilmi.

Mutta kukin tyylillään. Niin kauan kuin pystyy ja saa sokeasti luottaa, niin elämä on helpompaa. Sen myönnän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, luultavasti tykkäilee ja siitä vaan. Tosin mies on aika epäaktiivinen somessa, mutta en siis seuraa mitä siellä tekee. Itse tykkään jos siltä tuntuu myös muiden miesten kuvista, kuin myös miehet tykkääväät minun kuvistani. Joskus saatetaan ihan sydämiäkin laittaa, ja ihan avoimesti. Ja esim. miespuoliset työkaverit saattavat kommentoida jotain kuvaa tyyliin ooh mikä kissa  tai jotain muuta yhtä älykästä. Kyllä itsetunnon pitää tällainen kestää, puolin ja toisin.

Vierailija
44/53 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierasvaaan kirjoitti:

Oonkohan jotenkin vanhanaikainen.. huomasin, että mies oli tykkäillyt monenkin naisen kuvista. Hänellä on monta exää kavereissa fb ja myös ns yhden illan juttuja. Itse en pitäisi kavereissa .. mitä mieltä?

Sitä mieltä, että kaveri leikkii tulella. Ainakin meikäläisen ainut syy tykätä jonkun naisen typeristä kuvista on puhtaasti seksuaalinen. Hyvin, hyvin, hyvin harvoin kyse on aidosta syystä.

Vierailija
45/53 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei tykkää kenenkään kuvista, ei edes minun

Vierailija
46/53 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierasvaan kirjoitti:

Ne epäilykset ovat vain sen toisen omaa tulkintaa. Kyllä minä saatan tykätä miepuolisten ystävieni kuvista syystä tai toisesta (joku on esim. hankkinut uuden moottoripyörän ja poseeraa sen kanssa tai on matkoilla tms). En todellakaan tee sitä herättääkseni omassa kumppanissani epäilyksiä (eikä häntä vähempää voisi kiinnostaa FB:n käyttöni). Jos sinussa herää epäilyksiä niin kannattaa muistaa, että ne ovat vain ja ainoastaan omaa tulkintaasi. Jos et halua niiden heräävän, älä käy vakoilemassa, mistä miehesi tykkää.

Ideaalimaailmassa homma toimiikin noin. Valitettavasti elämme vähän epätäydellisemmässä maailmassa. On paljon tapauksia, joissa toisen tekemisiä ja menemisiä ei noteerata, ja myöhemmin sitten paljastuu jotain mitä ei olisi toisesta uskonut. Tai ehkä kaikkein sinisilmäisimmissä tapauksissa toisen "puuhastelut" ei edes koskaan paljastu.

Nämä on valintoja, mutta myös ihmistyypeistä kiinni, miten sokeasti toiseen luottaa. Ideaalimaailmassa kaikki ihmiset olisi 100% luotettavia.

Jos jokin ei koskaan paljastu, niin miten se minua vahingoittaa? Mitä ei tiedä, se ei voi loukat. Jos jokin paljastuu, niin se ei loukkaa yhtään vähempää, vaikka olisin vuosikausia kuluttanut epäilemiseen ja mustasukkaisuuteen. Meillä toimitaan 100% luotettavuuden pohjalta enkä muunlaisessa suhteessa suostuisi olemaankaan.

Jos aloittajaa vaivaa se, että mies tykkää muiden naisten kuvista, hänen pitää ottaa se puheeksi. Pitää olla rohkeutta sanoa toiselle, että asia tuntuu pahalta ja siksi toivoo siihen jonkinlaista muutosta.

???

Ei, ei ainakaan meidän suhteessamme. Me olemme puolin ja toisin kertoneet odotuksemme toisillemme ja kumpikin on halunnut suhteen, jossa ei  petetä. Kerro minulle, mikä kohta viestissäni tarkoitti sinulle, että olisimme hyväksyneet pettämisen. Eikö silloin olisi ollut helpompi alunperinkin sopia, että ollaan avoimessa suhteessa. Mutta me siis emme ole, olemme uskollisessa ja luottavaisessa parisuhteessa.

Murehditko sinä koko ajan petetyksi tulemista? Miksi? Eikö sellainen parisuhde vie enemmän voimia kuin anna niitä? Eikö parisuhteen pitäisi olla sellainen tuki ja turva, joka antaa voimia?

Ainakin "pettää voi, jos ei jää kiinni". Silloin sitä ei saa kukaan tietää, mutta on sillä silti vaikutuksensa.

Suurin osahan haluaa 100% luotettavan kumppanin ja haluaa luottaa sokeasti. Elämä nyt vaan opettaa, että näin harvoin todellisuudessa homma toimii. Uskottomuus on yleisin syy avioeroihin. Kuinkahan paljon on vielä lisäksi sellaista uskottomuutta, joka ei tule koskaan ilmi.

Mutta kukin tyylillään. Niin kauan kuin pystyy ja saa sokeasti luottaa, niin elämä on helpompaa. Sen myönnän.

Se, että jokin ei voi loukata, jos siitä ei koskaan jää kiinni, ei todellakaan tarkoita samaa kuin "pettää voi, jos ei jää kiinni". Olen täysin varma, että voisin halutessani pettää miesystävääni niin, ettei hän ikinä koskaan milloinkaan saisi sitä tietää eli se ei loukkaisi häntä. Silti en todellakaan tulkitse niin, että voin pettää kunhan en jää kiinni.

Ajatusmaailmasi on minulle hyvin outo.

Vierailija
47/53 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierasvaan kirjoitti:

???

Se, että jokin ei voi loukata, jos siitä ei koskaan jää kiinni, ei todellakaan tarkoita samaa kuin "pettää voi, jos ei jää kiinni". Olen täysin varma, että voisin halutessani pettää miesystävääni niin, ettei hän ikinä koskaan milloinkaan saisi sitä tietää eli se ei loukkaisi häntä. Silti en todellakaan tulkitse niin, että voin pettää kunhan en jää kiinni.

Ajatusmaailmasi on minulle hyvin outo.

Se oli sinun ajatusmaailmasi, että se mitä et tiedä, se ei voi sinua loukata. Mutta turha tästä on jauhaa. Kaikki tiedämme että uskottomuutta on ja paljon, vaikka jotkut onnistuvatkin löytämään sen 100% luotettavan suhteen.

Vierailija
48/53 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää taas kerää mitä uskomattomimpia vastauksia. 

Todellisuudessa jossain on vika, jos sosiaalisessa mediassa mies ei huomioi puolisoaan mitenkään, yrittää piilottaa kaikki tietonsa kumppanistaan mutta sen sijaan kerää listat täyteen yhdenillanjuttuja ja eksiä. Mun mielestä se kertoo riittävästi henkilön ajatusmaailmasta, että mä en jäisi joukon jatkoksi tai odottamaan hemkeäni pidätellen mitä seuraavaksi tapahtuu. Yhden tällaisen kanssa seurustelin, joka tykkäili kaikki kuvat läpi ja poisti kaikki yhteiset merkinnät Fb:stä ettei kukaan vain näe. Sitoutumisongelmiahan siinä oli sekä mies halusi varmistaa sen, ettei vaikuta mitenkään varatulta. Myöhemmin selvisi että hän oli yhteisille tutuille uskotellut, ettei ole vakavin aikein liikkeellä. Toinen tapailuasteelle jäänyt nilviäinen oli pettänyt menneisyydessään tyttöystäväänsä ja kerännyt joka ikisen petoskumppaninsa listoillensa - se oli ongelma, en voinut sille mitään, mutta en vain pystynyt sulattamaan sitä. Mikä oli vielä lisäksi ongelma noissa sekä aloittajan tapauksessa, niin ei ole kovin hyvä juttu että tuollaiset asiat kaivetaan alkumetreillä silmien eteen - mistä edes tiedät, että naiset ovat yhdenillanjuttuja ellei mies ole sitä kertonut?

Nykyinen mieheni on siivonnut listansa eikä meille ole tullut edes mieleen käydä sitä yhdessä läpi mitä menneisyyden lonkeroita sieltä löytyy. Hiukan kyllä jännitti käydä sitä ekaa kertaa läpi fb-profiilin osalta mutta mitään jännää ei löytynyt. Kaikenlisäksi itse pidin tonttini puhtaana, koska kiukuspäissäni poistin kaikki menneisyyden tapailut ja viritelmät koska ajoittain joku niistä sankareista muisti vapauduttuaan että olenkin olemassa. En halua olla kenellekään mikään turvasatama jolle voi kirjotella tai soittaa kun pesää tekee mieli enkä halua että kukaan tulee aiheuttamaan mitään draamaa nyt kun seurustelen vakavasti. Lisäksi mitä helvettiä säilöisin takanani ihmisiä jotka kuuluvat menneisyyteen? Tämän vuoksi halusin miehen joka ajattelee samoin ja omaa samat arvot. Näissä asioissa ei kannata olla liian sinisilmäinen. 

Vierailija
49/53 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette käyneet kaikki miehen kaverit yksitellen läpi ketkä on entisiä ja ketkä yhden illan juttuja?

Vierailija
50/53 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumpe, ei parisuhde ja elämä voi olla joillekin niin vaikeaa! Tuostahan saisi jo mainion putoushahmon, överimustis nainen/mies...! En ole enää nuori ja takana on elettyä elämää neljänkymmenen vuoden ajalta. Ensimmäiset reilu 12 vuotta olivat lapsuutta, sitten tulivat hieman rauhattomat, mutta hauskat rajoja kokeleilevat teinivuodet, jotka eivät kaduta ollenkaan. Teinivuosien jälkeen tuli kotoa pois muuttaminen, eri mittaisia ihmissuhteita ja aviomieheni löytyminen. Hänen kanssaan tein kaikkea mukavaa ja myös muutaman lapsen. Sekin aika kuitenkin päättyi, mutta en minä sitä unohtaa halua ikinä ja en sitä elämästäni pois siivoa ihan siinä missä aviomiestäni edeltäviä poikaystäviänikään. Osa on ystäviä edelleen, ihania sellaisia. Ja tässä minä olena tulen vain kokonaisena pakettina, en ala miettimään tulevan miesystäväni edessä mitä kaikkea hänelle uskallan kertoa ja mitä en. Jos mies ei historiaani hyväksy, niin hän saa mennä. Myös miehen historia on juuri sellainen kuin on ja se kelpaa minulle, en ole siitä tippaakaan mustasukkainen. Vain tulevaan pystyn vaikuttamaan, en menneeseen ja siinäkin vain omiin tekemisiini.

Vierailija
51/53 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exät ja yhdenillan jutut ei kuulu face avereihin parisuhteessa olevilla miehillä eikä naisilla. En todellakaan katselis tuollaista mieheltäni, toisaalta eipä mieskään katselisi jos minä harrastaisin tuollaista.

Ja itseä saattaisi häiritä tuo muiden kuvista tykkäily jos ne olisivat selfieitä.

Mies käyttää facea niin epäaktiivisesti, että ei ole hirveästi tarvinnut näitä pohtia. Joskus ollaan toki asiasta juteltu, ja mies teki selväksi ettei tykkäisi existä face kavereina eikä siitä jos minä tykkäilisin miesten kuvista. Ja meillä on samat säännöt molemmilla.

Saattaa kuulostaa nipolta, mutta tässä ei ole kyse luottamuspulasta vaan siitä, että kumpikin pyritään välttämään sellaisten asioiden tekemistä, mistä toinen pahoittaisi mielensä.

Vierailija
52/53 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Joskus on lievästi ärsyttänyt kun vaimon päivityksistä ja kuvista käy "entiset naapurinpojat" salamannopeasti tykkäämässä ja selfieitä sanallisesti kommentoimassa kauniiksi tms. ja kuvat tietysti ovat luokkaa "hymyily orgasmin jälkeen" joilla suorastaan kerjätään huomiota. Vaikka kyllä sitä kotonakin on tarjolla.

No, itsekukin päättää mitä someen laittaa, puolison arvomaailman kunnoittaminen ja hienotunteisuus taitavat olla jo menneen maailman kaikuja mutta hyvä niitäkin olisi joskus mietiskellä.

Vierailija
53/53 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska ei ole somessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän