Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1- vuotias viikon yökylässä

Vierailija
20.01.2017 |

Mielipiteitä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia traumoja näille viikon vanhemmistaan erossa yksivuotiaina olleille on tullut? Sellaisia, jotka voidaan ihan todistettavasti laittaa sen viikon piikkiin?

Vierailija
42/50 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia traumoja näille viikon vanhemmistaan erossa yksivuotiaina olleille on tullut? Sellaisia, jotka voidaan ihan todistettavasti laittaa sen viikon piikkiin?

Mistä sitä tietää jos joku sitoutumiskammoisuus, läheisriippuvuus tms onkin peräisin varhaislapsuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on asiantuntijan vastaus ap. kysymykseen

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/10/12/minka-ikainen-lapsi-kestaa-yon…

Vierailija
44/50 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää on vaan taas yksi tapa, jolla

äitejä halutaan syyllistää

Sanon näin, vaikka omat lapset eivät ole olleet hoidossa juuri ollenkaan. Eihän niitä saa jättää, kun itse pitää hoitaa. Pitkä imetys, ei sokeria alle 3v, vain vähän ruutuaikaa, joka päivä reipasta ulkoilua vähintään 2h, ei yökylään ettei kiintymyssuhde kärsi jne jne jne.

Mun elämästä katosi kaikki ilo, kun mä suoritin äitiyttä kun jotain tutkintoa. Parhaat arvosanat piti saada. Mitähän traumoja mun lapsille jäi ilottomasta äidistä? Jos olisin saanut vähän enemmän omaa aikaa ja vaikka sitä lomaa niin olisin varmaan ollut huomattavasti parempi äiti.

Vierailija
45/50 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on asiantuntijan vastaus ap. kysymykseen

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/10/12/minka-ikainen-lapsi-kestaa-yon…

Eihän se ole vastaus ap:n kysymykseen, kun siinä puhutaan vauvoista ja yhdestä yöstä. Ap:n tapauksessa lapsi on jo yli 1v, ja voi ymmärtää paljonkin. Ei nuo annihilaatiokauhut kuulu tähän tilanteeseen, vaan kyllä yli 1v pystyy jo hahmottamaan itsensä erillisenä olentona ja sen, että vanhemmat voivat olla jonkin aikaa poissa. Hänelle voi myös puhu vanhempien poissaolosta ja hän ymmärtää.

En nyt tarkoita, että 1v jättäminen viikoksi olisi hyvä idea, mutta ärsyttää kun täällä vedetään taas mutkia suoraksi näitten kuolemajuttujen kanssa.

Vierailija
46/50 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei lapsia haluta tehdä. Luottakaa terveet nuoret naiset omiin äidinvaistoihin. Ne toimivat parhaiten teidän lapsille.

Vierailija
47/50 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä 1-vuotiaan lapsen yöhoitoon jättämistä! Pienelle, yksivuotiaalle lapselle on todella karua olla viikko erossa äidistä ja isästä! En luota isovanhempien kykyyn hoitaa näin pientä lasta. Jos lapselle sattuisi jotain - äkillinen sairastuminen, tapaturma tms., en luota, että isovanhempi osaisi hoitaa tilanteen kuten äiti ja isä. Olen nähnyt monta kertaa, että esimerkiksi uimarannalla isovanhemmat eivät viitsi valvoa uimataidotonta lasta. Pieni, uimataidoton lapsi kahlaa vedessä ja isovanhemmat istuvat ja juoruavat kaukana rannalla.

Omat lapset eivät ole yökyläilleet mummoloissa ja yöhoidolle ei ole ollut tarvettakaan. Isovanhemmat ovat omat lapsensa aikanaan hoitaneet ja heidän ei tarvitse lapsenlapsia hoitaa. Kouluikäisinä lapset ovat halunneet yökyläillä kavereillaan. En tiedä, miksi lapsia pitäisi mummoloissa hoidattaa, jos ja kun lapsen omat vanhemmat ovat nuoria ja terveitä? Onko syy uusavuttomuudessa vai uushaluttomuudessa? 

Vierailija
48/50 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääntö 1v=1 päivä, 2v =2 päivää, jne.

18 v = 18 päivää, 21 v = 21 päivää...lapsiparat.

Vierailija
49/50 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan oli aloitus! 1-vuotias viikon yökylässä - todella sairasta! Kenelläkään täysjärkisellä äidillä ja isällä ei ole tarvetta laittaa yksivuotiasta lastaan viikoksi yökylään! Tosin en laittaisi pientä, 1-vuotiasta lasta hoitoon kodin ulkopuolelle edes päiväksi! Ihmettelen nuoria ja terveitä vanhempia, jotka eivät kykene hoitamaan omia lapsiaan viikkoakaan ilman, että kuskaavat lapsia mummoloihin hoitoon ja yöhoitoon! Iäkkäistä, monisairaista ja raihnaisista isovanhemmista tehdään varavanhemmat, jotka pyörittävät lapsiperheen arkea, hoitavat lapsia 24/7 ja tekevät kotityöt. Jos oma elämänhallinta ja kyky selviytyä arjesta on näin puutteellista, niin kannattaisi siirtää lastenhankintaa siihen asti, kunnes kasvaa aikuiseksi!

Vierailija
50/50 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa, että voisiko 1-vuotiaan jättää viikoksi hoitoon, niin mulle tulisi ongelmaksi se, etten ainakaan haluaisi jättää omia ihan pieniä lapsia noin kauaksi aikaa hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi