Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö te-toimistoon viedä lääkärintodistus, että en pysty tekemään siivoustöitä?

Vierailija
19.01.2017 |

Vai millä ne uskoo, että 50-vuotias ei oikeasti kykene tekemään 8h/pvä raskasta siivoustyötä.
Olen puhunut heille tapaamosessa, että en kykene tekemään kuntoni takia täsipäivistä siivoushommaa. Ne ei usko, vaan kokoajan tulee työosoituksia näihin töihin.
Pitääkö katkaista käsi kirveellä, että uskovat?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita siitä lääkärintodistuksesta ennen kuin käännyt kirveen puoleen.

Vierailija
2/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla täytyy olla todistus siitä, että sairastat pitkäaikaissairautta, joka estää työnteon siivousalalla. Siis nivelreuma, kulumia lonkassa jne. Ei riitä mitään yleinen "on vähän pipi"- todistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä saat 8h/pv siivousta? Minulle tarjotaan 4-5 h/päivä ja sekin kahdessa jaksossa.

Vierailija
4/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäritodistus. Ei ne muuten usko. Itse jouduin aikoinaan lopettamaan kuuman ja hikisen kasvihuonetyön pahan atooppisen ihottuman takia. Ei työkkäri uskonut ja uhkasivat karenssilla. Ihotautilääkäri kirjoitti siltä istumalta paperin, joka tukki virkailijan suun.

Vierailija
5/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää. Eihän ne muuten voi sitä tietää. Sen avulla voit päästä ammatinvalinnanohjaukseen ja kuntoutukseen.

Jaa että utopiaa yli viisikymppiselle? "Yli viisikymppinen" ei toki ole mikään este raskaalle fyysiselle työlle. Naapurin kahdeksankymppinen isäntä käy tekemässä polttopuita omassa metsässään. 

Vierailija
6/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain kerroin että on synnynnäinen vamma joka estää seisomatyön yms tekemisen. En tiedä sitten, mutta mitään todistusta eivät ikinä vaatineet.

Vierailija
7/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää. Eihän ne muuten voi sitä tietää. Sen avulla voit päästä ammatinvalinnanohjaukseen ja kuntoutukseen.

Jaa että utopiaa yli viisikymppiselle? "Yli viisikymppinen" ei toki ole mikään este raskaalle fyysiselle työlle. Naapurin kahdeksankymppinen isäntä käy tekemässä polttopuita omassa metsässään. 

Pilkkoo niitä 8 tuntia päivässä? Mieheni on 49-vuotias ja selkä niin kulunut raskaassa rakennustyössä ettei pysty enää tekemään kokopäiväisesti työtään.

Vierailija
8/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä saat 8h/pv siivousta? Minulle tarjotaan 4-5 h/päivä ja sekin kahdessa jaksossa.

Kyllä kokopäiväpaikkojakin löytyy, varsinkin jos on laikkarin paperit. Minä sain vuosi sitten vakituisen kokopäivätyön siivoojana. Ja kohteena yksi paikka eli ei tarvitse useammassa paikassa juosta.

Vierailija
9/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla riitti, että sanoin olevani yliherkkä kemikaaleille (olen sitä ihan oikeasti). Todistusta eivät pyytäneet ja sen jälkeen ei ole siivoustyötä tarjottu.

En tiedä vaikuttaako se, että en ole koskaan työskennellyt päätoimisesti siistijänä. Jos tarjoavat ensisijaisesti työtä jota on aiemmin tehny? Tämä siis vain omaa arvelua, ei tietoa

Vierailija
10/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika terveystarkastukseen ja pyydät sitten lääkärin lausunnon työkunnossa. Kyllä se siihen kirjaa sitten ne sairaudet yms ja onko esteitä.

Vierailija
11/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 kymppinen isäntä, ei varmaan tee puuhommia 8h/pvä, 5x viikossa. 

ja pappa on varmaan hyvässä kunnossa.  Minä nyt en vaan ole samassa kunnossa kuin, superpappa.  

Ja toiselle kysyjälle. Etelä-suomessa on todellakin tarjolla siivouspaikkoja kokopäiväisesti. 

Ja niitä tarjotaan nimenomaan vanhoille naisille.  Meille pohjasakalle, kellä ei ole akateemista koulutusta. 

Näköjään mitään ei uskota ilaman sitä, lääkärin pyhää lappua :(

Vierailija
12/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pitää

Vierailija
13/13 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Voit vain sanoa, että et pysty. Voit myös sanoa, että et voi työskennellä tilassa, jossa on valkoiset seinät. Tai että et voi mennä töihin, koska muiden ihmisten äänet aiheuttavat migreeniä.

Kyllä, sun oma sanasi on ihan luotettava todiste siitä, että et pysty, et kykene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi