Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko Kela tehnyt toimeentulotukipäätökset vaaditussa ajassa?

Vierailija
19.01.2017 |

mikä tilanne?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli päätös sähköpostiin ennenkun ehdittiin sulkea selain hakulomakkeen täyttämisen jälkeen.

Vierailija
2/22 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tekivät kahdessa päivässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan! Asun Nummelassa ja jätin tt-hakemuksen 5:s päivä, tänään katsoin Kelan asiointipalvelusivulta miten homma etenee, edelleen käsiteltävänä.

Vierailija
4/22 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kuudessa arkipäivässä, mutta laskelmissa oli suuri virhe. Soitin ja lupasivat oikaista, mutta ei oltu vielä oikaistu. Eilen soitin. Odotin, että olisivat hoitaneet asian heti tai viimeistään tänään. Jos uusi korjattu päätös ei tule huomenna niin sitten menee ensi viikolle. Hiukan ärsyttää kun oli täysin Kelan moka.

Vierailija
5/22 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan, koska eivät ole kolmessa viikossa saaneet tehtyä mun kht ja as.tuki päätöstä. Great.

Vierailija
6/22 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli, mutta sitten eivät maksaneetkaan kun tuli sähkö ja vesilaskujen maksamisen aika. Tulikin uusi "päätös" joka kai kumosi aemman päätöksen, että nyt halutaankin ensin KUITIT että olen maksanut nämä laskut ensin, ja sitten vasta mietitään maksetaanko vai ei . Aikamoista paperiruljanssia,ja peliä, ja ihan tietoisesti kusettaavat asiakkaita 1-0.

Niin ja päätös oli virheellinen ja vähennetty rahaa multa  n. 80 euroa mikä lain mukaan mulle kuuluisi.

Vierailija
7/22 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta vetivät omaan taskuunsa heti ensimäisen päätöksen myötä 300e.

Eli vuosia olen joutunut olemaan toimeentulotuen varassa, niin tasan tarkkaan tiedän, mikä summa minulle elämiseen kuuluu.

Nythän ne vasta varmaan innostuvat ja vievät loputkin toimeentulotukeni sen perusteella, että omistan velkaisen muutaman tonnin katsastamattoman, ajokiellossa olevan  auton, jolla ajan töihin joka päivä....

Vierailija
8/22 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät päätökset paljon nopeammin kuin sosiaalitoimi! Olen hämmästynyt! T. Sossupummi

Vierailija
9/22 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittaa kun päätöksen lopussa on litania toimeentulotukilakipykäliä tyhmien kusettamiseksi, paha vaan että tunnen lain ja kun vielä kertasin sen lain, ja luin ne pykälät, osoittautuikin että ne pykälät nimenomaan oli minun puolella, ja niitä oli vaan pantu siihen päätöksen perään silmänlummeeksi kusettamaan asiakasta! Luuleevat ettei ihmiset lue niitä pykäliä, vaan tekee heti mitä mirkku hesasta heille syötttää paskaa!

Älkää menkö siihen pykälälitania kusetuksen, ne pykälät ei edes liity mitenkään siihen tekstiin eikä päätöstä voi perustella niillä!

Uskomatonta miten typeriä ne on!!

No, merkonomejahan ne onkin kuulemma.

Vierailija
10/22 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vuosia olen joutunut olemaan toimeentulotuen varassa, niin tasan tarkkaan tiedän, mikä summa minulle elämiseen kuuluu.

Nythän ne vasta varmaan innostuvat ja vievät loputkin toimeentulotukeni sen perusteella, että omistan velkaisen muutaman tonnin katsastamattoman, ajokiellossa olevan  auton, jolla ajan töihin joka päivä....

neuvo sulle ja muille jonka sain suomi24 palstalta että hae heti täydentävää, ja ehkäisevää toimeentulotukea kunnalta! Se on just sitä varten, että kun Kela kusettaa niin he maksaa sen vajeen minkä ennenkin! Autoa ei saa ottaa sulta pois kun perustelet pilkun tarkkaan (ja mielellään vaikka puhut niin paljon paskaa kun kehtaat) miksi sen tarviit! Paskaa ne meillekkin syöttä minkä kehtaavat!!

Vierailija
11/22 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli kuudessa arkipäivässä, mutta laskelmissa oli suuri virhe. Soitin ja lupasivat oikaista, mutta ei oltu vielä oikaistu. Eilen soitin. Odotin, että olisivat hoitaneet asian heti tai viimeistään tänään. Jos uusi korjattu päätös ei tule huomenna niin sitten menee ensi viikolle. Hiukan ärsyttää kun oli täysin Kelan moka.

Sama .

Muutamassa päivässä virheellinen päätös, laskettu kaikki tulot bruttona vaikka nettotulot huomioidaan.

Soitto sinne virheestä - korjaus kesti muutaman päivän, toinen virkailija laski, se seuraava päätös meni oikein.

Kahden virkailijan kautta, toinen teki virheen ja toinen korjaa ensimmäisen virheen...

Kannattaisiko perehdyttää käsittelijät ettei saa hosua ja täytyy osata laskurin käyttö.

Vierailija
12/22 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huvittaa kun päätöksen lopussa on litania toimeentulotukilakipykäliä tyhmien kusettamiseksi, paha vaan että tunnen lain ja kun vielä kertasin sen lain, ja luin ne pykälät, osoittautuikin että ne pykälät nimenomaan oli minun puolella, ja niitä oli vaan pantu siihen päätöksen perään silmänlummeeksi kusettamaan asiakasta! Luuleevat ettei ihmiset lue niitä pykäliä, vaan tekee heti mitä mirkku hesasta heille syötttää paskaa!

Älkää menkö siihen pykälälitania kusetuksen, ne pykälät ei edes liity mitenkään siihen tekstiin eikä päätöstä voi perustella niillä!

Uskomatonta miten typeriä ne on!!

No, merkonomejahan ne onkin kuulemma.

Tämänkin energian kun käyttäisi työhakuun....

Vierailija
13/22 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman auton menoja huomioidaan työmatkoista toimeentulotuessa Kelassa 20 senttiä kilometriltä. Muistit kai raportoida ne menoina? Moni pidempää työmatkaa tekevä saa uudistuksen myötä nousun tuloihin, koska jotkut kunnat hyväksyivät automenoja vain 10 senttiä kilometriltä. Jos työmatka on esim. 50 km, eli päivittäin yhteensä 100 km ja työpäiviä on kuussa 20, kertyy siitä 2000 km työmatkaa kuukaudessa, ja 400 euroa huomioitavia menoja toimeentulotukeen per kuukausi - jos ne ovat työmatkoja.

Pitää vaan muistaa raportoida kaikki työmatkamenot ja kaikki asumiseen liittyvät menot, mitä missäkin asumismuodossa menoina sitten onkaan.

Vierailija
14/22 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oli, mutta sitten eivät maksaneetkaan kun tuli sähkö ja vesilaskujen maksamisen aika. Tulikin uusi "päätös" joka kai kumosi aemman päätöksen, että nyt halutaankin ensin KUITIT että olen maksanut nämä laskut ensin, ja sitten vasta mietitään maksetaanko vai ei . Aikamoista paperiruljanssia,ja peliä, ja ihan tietoisesti kusettaavat asiakkaita 1-0.

Niin ja päätös oli virheellinen ja vähennetty rahaa multa  n. 80 euroa mikä lain mukaan mulle kuuluisi.

Sähkö- ja vesimaksupäätöksistä kannattaa valittaa, jotta käytäntö muuttuu pian. Kela soveltaa niihin nyt valtakunnallisia normeja. Siinä ei ole mitään järkeä, eikä se käytäntö perustu lakiin. Lain mukaan menot pitää huomioida todellisten kustannusten mukaan. Toisissa kunnissa sähkö on halpaa, toisissa kallista. Samoin vesi. Nyt vain vuokra (ja omistusasumisen menokatto, joka on sama lukema) huomioidaan kuntakohtaisesti, vaikka myös sähkön ja veden hinta riippuu kunnasta. Pääkaupunkiseudulla on kalliit vuokrat ja halpa sähkö. Muualla on kallis sähkö ja halvemmat vuokrat. Ja ne pitäisi yhtä lailla huomioida sitten todellisen hintatason mukaan.

Vierailija
15/22 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku varmaa osaa kertoa seuraavasta. Mulla on menossa ulosottoon laskuja. Käyn töissä, elämässä oli vain häiriötekijä (juova mies joka ei osallistunut vuokraan ja jäi laskuja maksamatta). Olen laskenut nyt alustavasti itse jos uo. vie 1/3 palkasta jää mulle ja lapselle (olen nyt yh) noin 1200-1300 e käteen kuukaudessa, vuokra pelkästään 1000 e + hoitomaksut + puhelin + netti + sähkö ja ruoka.. Saako toimeentulotukea jos uo. vie suoraan palkasta?

Vierailija
16/22 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Vierailija
17/22 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 päivää meni ttt päätökseen ja myöhemmin toimitettujen lisäliitteiden käsittelyyn meni 8 päivää

Vierailija
18/22 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku varmaa osaa kertoa seuraavasta. Mulla on menossa ulosottoon laskuja. Käyn töissä, elämässä oli vain häiriötekijä (juova mies joka ei osallistunut vuokraan ja jäi laskuja maksamatta). Olen laskenut nyt alustavasti itse jos uo. vie 1/3 palkasta jää mulle ja lapselle (olen nyt yh) noin 1200-1300 e käteen kuukaudessa, vuokra pelkästään 1000 e + hoitomaksut + puhelin + netti + sähkö ja ruoka.. Saako toimeentulotukea jos uo. vie suoraan palkasta?

Ainakin ennen kun kunta maksoi toimeentulotuen ja ulosotto hyväksyttiin menoeräksi ja sai sitten sossusta apua. Toisin kuin he, jotka sopivat suoramaksusta ulosottoon ( esim tietty summa/kk, jotta työnantaja ei näkisi ulosottoa )  he eivät saaneet toimeentulotukea.

Vierailija
19/22 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se otetaan suoraan palkasta, etkä maksa tätä itse niin tuloiksi katsotaan se todellinen, mikä tulee tilille. Tästä tehdään myös ansiotulovähennys joka on 20%, mutta enintään 150€, eli palkasta jätetään 150€ katsomatta tuloiksi. Elatustuki ja lapsilisä on myös tuloa. Vaativat varmaan asumistukihakemuksen vireille, kokeiluhan ei mitään maksa. Hae asumistukea ja laita ttt hakemus, lisää liitteeksi ulosotosta paperit.

Vierailija
20/22 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehto eikä mahdollinen houkutus. Jos et kirjoittanut otsikkoa niin lopeta trollaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä