Mielipiteitä asunnon myymisestä
Olen myymässä asuntoani vuoden sisään ja olen miettinyt, että remppaamisen sijaan myisin kämpän huomattavasti halvemmalla ja näin ollen uusi omistaja voisi rempata asunnon mieluisakseen. Eli sanotaan nyt, että alueella jossa asun kaksiot lähtevät noin 150000 eurosta ylöspäin ja olen ajatellut, että laittaisin oman kaksioni myyntiin 130000 eurolla. Asunto on hyvässä kunnossa, mutta kaipaa tietysti pientä päivitystä kun keittiöremppa on tehty 2003 ja kylppäri joskus 90-luvulla. Muuten asunto on pohjaltaan loistava ja mahtuu hyvin asumaan kaksikin ihmistä.
Vai kannattaisiko vaan rempata ja sitten myydä kalliimmaalla?
Haluaisitteko itse mielummin remontoida kämpän mieluisaksenne ?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään syytä alkaa itse remppaamaan, suurimmalle osalle ihmisiä nuo on suht uudet remontit, keittiökin tehty ihan vähän aikaa sitten.
Juu, siis eihän tässä kämpässä tällaisenakaan ole mitään vikaa, mutta ymmärrän kyllä, että joku haluaisi vähän modernimmat puitteet. Itsekin varmaan uusisin ainakin kylppärin ja vähän pintoja jos asuisin tässä vielä pitempään.
Tavallaan haluan tarjota jollekkin mahdollisuuden kivaan kämppään, jonka voi laittaa mieluisakseen ilman, että tarvii ottaa hirveätä velkaa ens alkuunsa.
Mä aloittaisin silti myymään siitä mitä muutkin pyytävät.
Pyydä välittäjä arvioimaan ja neuvomaan.
Voithan kokeilla myydä sitä 130 000 eurolla ilman remonttia ja jos ei mene kaupaksi niin muuttaa suunnitelmaa?
Kylpyhuone- ja keittiöremonttien hinta on (olettaen että ostajan mielestä ne pitää molemmat tehdä) paljon enemmän kuin 20 000 euroa, joten ratkaiseva tekijä lienee se, löydätkö ostajan jonka mielestä nykyinen taso on aivan ok.
Mä itse mieluummin ostan remontoitavan asunnon kuin vastarempatun, sillä olen aika turhankin tarkka kodin tyylistä. Eli todella harva kämppä on remontoitu juuri mun mieltymysten mukaisesti.
Mutta useimmiten ihmiset eivät halua tehdä muuta kuin pientä pintaremppaa (jos sitäkään), eivätkä välttämättä ole niin nuukia välitilan laattojen tms suhteen.
Sinuna kysyisin välittäjältä mitä hän suosittelee.
Myy ennemmin remontoimatta. Tekemäsi remontti voi karsia potentiaalisia ostajia, koska ihmiset on nykyään tarkkoja ja haluavat sisustaa oman maun mukaan. Harva alkaa purkamaan vasta tehtyä remonttia, vaan mieluummin etsii kokonaan toisen kohteen.
Itseäkin harmittaa nämä myynnin yhteydessä tehdyt remontit. Ne on useimmiten huonosti ja nopeasti tehtyjä "ehostuksia". Myyjät kuvittelee, että tällainen remontti nostaa asunnon arvoa paljonkin ja pyyträvät älyttömiä hintoja.
Eihän tuossa ole mitään syytä alkaa itse remppaamaan, suurimmalle osalle ihmisiä nuo on suht uudet remontit, keittiökin tehty ihan vähän aikaa sitten.