En ymmärrä miten kukaan pystyy työskentelemään opettajana, itse olisin henkisesti ja fyysisesti aivan loppu (monta seikkaa)
Heti aamulla kun tulee töihin, käytävät ja naulakot pursuilevat paskaisia Kånken-reppuja. Kun yrität opettaa, kaivetaan massa iPhone esiin ja pahimmassa tapauksessa aletaan kuvata opettajaa. Puhelinta ei ole oikeutta takavarikoida tai teinin vanhemmat soittavat perään että nyt meidän Jadessa-Jennicaa on kohdeltu kaltoin. Miten edes erottaa oppilaat toisistaan, kun kaikilla on sama varustus ja samanlainen meikki? (tytöillä) Joko Converset tai Timberlandit ja se yököttävä Kånken? Pyöräteline on täynnä massa-jopoja. Ihan kuin teinit (ja esiteinit) eivät ajattelisi ollenkaan omilla aivoillaan.
Opettajat, miten kestätte?
Kommentit (13)
Kai jonkun on pakko tehdä sekin homma.
No ei kaikki ammatit kaikille sovikaan.
Opettajakoulutukseen on kuulemma silti hakijoita.
Siskoni on yläasteen opettajana ja sanoo samaa, on niin heikossa kunnossa kun voi olla. Joutui hakeutumaan sairaslomalle. Hän kyllä kutsuu sitä hermolomaksi.
Pahimpia on kylläkin opettajakollegat. Hirveitä tyyppejä.
Sen tajuan, että opettajat ovat stressaantuneita kurittomien oppilaiden taki, jotka eivät keskity tunnilla vaa näppäilee puhelintaan.
Mutta miten helvetissä niitten kånken -reput ja pukeutuminen ja fillarit telineessä aiheuttaa päänvaivaa sinulle??
Keksin kyllä kymmenen parempaa syytä miksi itse en haluaisi olla opettaja, kuin teinien vaatetus ja jopot...
Kyllä mekin silloin 70-luvun lopussa oltiin aika paskiaisia. 2 opettajaa lähti lataamoon. Alempi luokka jopa sai koulun palamaan. Ei meillä(silloinkaan)ollut järkeä päässä.
Anteeksi wanhat opet!
En minä jaksakaan opetella oppilaiden nimiä. Kutsun oppilaita punapaidaksi tai takanurkkapojaksi tai ponnaritytöksi jne. Minulla on vaikeuksia oppia nimiä. Ehdin kolmen vuoden aikana ehkä puolet oppia. Tuntiaktiivisuus vaikuttaa toki arvosteluun, mutta siinä kohtaa katson istumajärjestystä ja muistan siitä, missä kohtaa on istunut aktiivinen oppilas. Kirjoitan asioita myös Wilmaan heti tunnin päätyttyä (joo sori siitä). En kuitenkaan voi koko oppituntia tuijottaa sitä istumajärjestystä, koska siinä ei tulisi opetuksesta mitään.
Puhelimet saa takavarikoida. Jos olen tunnin alussa sanonut, että tällä tunnilla ei tarvita lainkaan puhelinta eikä sitä saa ottaa esille, minulla on oikeus ottaa sen jälkeen pois esille otetut kännykät.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimet saa takavarikoida. Jos olen tunnin alussa sanonut, että tällä tunnilla ei tarvita lainkaan puhelinta eikä sitä saa ottaa esille, minulla on oikeus ottaa sen jälkeen pois esille otetut kännykät.
Mä annan suoraan istumista, jos puhelin edes vilahtaa tunnilla. Meni kerrasta perille
Tuttuni tekee vain rahasta ja se myös näkyy; hänen opetuksensa on kuivaa, ei innostavaa. Ei suunnittele tunteja kunnolla vaan menee tunnille ja keksii siellä ohjelman. Ulkonäköön ei kiinnitä minkäänlaista huomiota. Ottaa itseensä oppilaiden kommenteista ja siitä jos hänen työtapojaan kritisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni tekee vain rahasta ja se myös näkyy; hänen opetuksensa on kuivaa, ei innostavaa. Ei suunnittele tunteja kunnolla vaan menee tunnille ja keksii siellä ohjelman. Ulkonäköön ei kiinnitä minkäänlaista huomiota. Ottaa itseensä oppilaiden kommenteista ja siitä jos hänen työtapojaan kritisoidaan.
Miten tuo ulkonäköhuomio liittyy asiaan?
Hyvä ettet ole opettaja, asenteesi on todella ikävä. Ja jos sinulla on lapsia, niin saat olla kiitollinen että niinkin monet ihmiset opettajan ammatissa toimii.