Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

trafin LIVE-laskuri: paljonko eroa nykyisiin autoilun kustannuksiin sinulle tulisi?

Vierailija
19.01.2017 |

Itsellä näyttäisin. 200 euroa lisää kustannuksia. Auto diesel, 2003, kulutus 7l, paino 2110 ja co-luku 170. Miehellä samat lukemat.
Perusfarmari isolla lapsiperheellä, näitä meillä kaksi. Kilometrejä kummallekin 15000/v. Asumme maaseudulla, ei kulje julkisia. Ei mitään toivoa ostaa uutta vähäkulutuksista autoa.
no, kun perheessä on pakostakin kaksi autoa oltava, tarkoittaisi tämä bernerin malli meillä n. 400 € lisämenoja. Ja ihan kuin polttoaine olisi halventumassa.
Mistäs tuo ainakin 400 ylimääräistä euroa revitäänkään tällä kertaa?
Taidetaan vaihtaa autot vielä vanhempiin ,hinnan erotuksella kattaisi pari ajovuotta. Jätetään lapset kuskaamatta kirkonkylille harrastuksiin. Säästöä tulisi noin 5000 km/v verran tiemaksuissa ja polttoaineissa.
Tappakaa toki maaseutu kokonaan. Täällä ollaan jumissa, kun kukaan ei tämän päätöksen jälkeen osta näitä taloja täältä taajamien ulkopuolelta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteällä maksulla hieman laskisi, km-maksulla nousisi.

Vierailija
2/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Lopettaisin työssäkäymisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miten lasken, tulee aina sama 200 e vuodessa lisää. Siis laskin eri autoilla, päästöillä jne.

Vierailija
4/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelen, mies töissä, neljä lasta. Koti maalla 30 km päässä taajamista. Eipä minulle  jää vaihtoehtoja kuin lopettaa opiskelu ja jäädä työttömäksi. Ei täältä missään nimessä  kannata osa-aikaisin töihinkään ajella, ja opintotukikin laskee amk-opinnoissa.

Kiitos. Joka asiasta on jo leikattu, talo ei mene kaupaksikaan että muuttaisimme, lapset ei enää harrasta mitään maksullista , jne. Tätä  uutta kuluerää ei enää saada kurottua mitenkään, jos kaksi autoa on oltava.

Vierailija
5/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhah, mulla nousisi maksu 1000e ja miehellä 2000e vuodessa. Nytkin mennään jo kipurajoilla, kun autoon menee niin paljon rahaa. Eikä me näitä huvikseen omisteta, työmatkat on sellaiset, että niitä ei millään muulla kuljeta.

Autot pois ja työttämäksi. Säästettäs monta tonnia vuodessa. :) Sitäkö tässä halutaan?

Vierailija
6/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 euroa lisää vuodessa. Eikä varaa uudempaan ole.

Vierailija
7/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomatkaa, että tuo laskuri kusettaa. Sen mukaan nykyisen auton ajoneuvovero on laskettu joka vuodelle, mutta oikeasti se on maksettu kun auto on ostettu ja sillä selvä. Laittakaa auton arvoksi 0 eur niin tulee oikeampia tuloksia.

Vierailija
8/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trafin laskuri yrittää huijata: Muistakaa syöttää auton nykyarvoksi nolla (0) - siitähän on oston yhteydessä maksettu jo autovero, joten mitään laskennallista autoveroa ei ole olemassa.

Itselläni lisää maksettavaa 400-500 euroa vuodessa: suurta huijausta tämä:(

Vierailija
9/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toi ajoneuvoveron perusvero on

Vierailija
10/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi autoa. Miehen käytössä oleva diesel säilyisi n samoissa hinnoissa. Työmatkat ovat pitkiä ja muutenkin sillä autolla kuljetaan mm mökkimatkat (500 km edestakaisin) ja anoppilamatkat (1000 km edestakaisin).

Minun auto on sitten ihan eri juttu.. Ajoa vuodessa n 8500 km (työmatkoja) ja lisää maksettavaa n 400 euroa/vuosi. Ei paljoa naurata, kun lapset pitää saada aamulla hoitoon ja julkiset ei vaan kulje, vaikka PK-seudulla asutaankin.

Olen jo pitkään leikitellyt ajatuksella hakea töitä kodin läheltä ja kai siihen pnyt hartiavoimin paneutua. Jää mun automaksut kyllä saamatta. kun vaihdan koslan fillariin ja lastenkuljetuskärryyn!  

Vierailija
11/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, mulla nousisi maksu 1000e ja miehellä 2000e vuodessa. Nytkin mennään jo kipurajoilla, kun autoon menee niin paljon rahaa. Eikä me näitä huvikseen omisteta, työmatkat on sellaiset, että niitä ei millään muulla kuljeta.

Autot pois ja työttämäksi. Säästettäs monta tonnia vuodessa. :) Sitäkö tässä halutaan?

Voi vain paskaisesti nauraa kaikille kepulaisille.

Keskustalainen liikenneministeri tappaa sen vähäisenkin joukkoliikenteen kaupunkien ulkopuolelta ja kun pakko on olla autot, niin hintaa nostetaan ja reilusti.

Sitä saa mitä tilaa :D

Suomi kuntoon !!!

Vierailija
12/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä näyttäisin. 200 euroa lisää kustannuksia. Auto diesel, 2003, kulutus 7l, paino 2110 ja co-luku 170. Miehellä samat lukemat.

Perusfarmari isolla lapsiperheellä, näitä meillä kaksi. Kilometrejä kummallekin 15000/v. Asumme maaseudulla, ei kulje julkisia. Ei mitään toivoa ostaa uutta vähäkulutuksista autoa.

no, kun perheessä on pakostakin kaksi autoa oltava, tarkoittaisi tämä bernerin malli meillä n. 400 € lisämenoja. Ja ihan kuin polttoaine olisi halventumassa.

Mistäs tuo ainakin 400 ylimääräistä euroa revitäänkään tällä kertaa?

Taidetaan vaihtaa autot vielä vanhempiin ,hinnan erotuksella kattaisi pari ajovuotta. Jätetään lapset kuskaamatta kirkonkylille harrastuksiin. Säästöä tulisi noin 5000 km/v verran tiemaksuissa ja polttoaineissa.

Tappakaa toki maaseutu kokonaan. Täällä ollaan jumissa, kun kukaan ei tämän päätöksen jälkeen osta näitä taloja täältä taajamien ulkopuolelta.

Hirmu vähän kilsoja teillä tulee siellä maaseudulla. Olen pk-seudulta ja kilsat töihin ovat isommat!

Mutta joo, tästä varakkaat hyötyy, koska voivat ostaa uutta autoa...

Vierailija
13/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan tuon 0 euroa, niin nousee 75 euroa vuodessa kiinteillä asiakasmaksuilla, km-maksuilla vähän enemmän. Uusi, pienikulutuksinen auto. Nähtävästi kannattaa ottaa kiinteä asiakasmaksu, jos on paljon kilometrejä, esim. meillä tulee se 20 000 km vuodessa sukulointien takia.

Vierailija
14/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioikaa tähän niitä lukujanne ja mikä auto

Vierailija
15/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mitä lisäarvoa se toisi: Sinähän voit ihan itse syöttää laskuriin arvoja ja vertailla siellä vaikutuksia?

Vierailija
16/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas tämä koskee eniten pienituloisiin perusduunareihin joilla ei ole varaa ostaa uutta autoa! Että raivostuttaa! Yleislakko olisi paikallaan!

Vierailija
17/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nytpä laitoin auton arvoksi tuon neuvotun nollan. Kulut kasvoi  200 eurosta  300 euroon...

Vierailija
18/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytilanne 263.53 km-perusteinen 120.23 kiinteä 567.46. Plus vakuutus.

Jos se on tuo kiinteä niin kuolee sairaseläkeläinen nälkään kun ei kauppaan pääse, vain kerran viikossa tai kahdessa autoa vain tarvitsisi, siitä ilosta kuukauden eläke pitäisi maksaa.

Vierailija
19/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M48 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mitä lisäarvoa se toisi: Sinähän voit ihan itse syöttää laskuriin arvoja ja vertailla siellä vaikutuksia?

No selitä miten mun autolöa voi nykytilanne olla laskurin mukaan 1045 euroa. Ajokilometrit nolla ja auton arvo nolla.

Vierailija
20/23 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheen nopeesti ne tommosen laskurin pykäsivät. Liekö ollut jo valmiina odottamassa?