Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No huhhuh - AMK:ssakin nykyään sitsejä?

Vierailija
18.01.2017 |

AMK:laisille ei riittänyt se, että alkoivat käyttää haalareita yliopisto-opiskelijoita jäljitelläkseen. Nykyään heillä on myös sitsejä. Sitsit on nimenomaan akateeminen pöytäjuhla, johon kuuluu tietyt perinteet.

Mitähän AMK:ssa on seuraavaksi, väittelytilaisuuksia?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole pitkä aika kun joku väitti täällä et amkki on yliopisto koska "UNIVERSITY of applied sciences"

:DD

Ammattikorkeakoulujen master-tutkinnoista aletaan pian käyttää rinnalla maisteritutkinto -sanaa. Briteissä amk:t muuttuivat yliopistoiksi muutama vuosi taaksepäin, ehkä täällä pian samoin. Alempi ammattikorkeakoulututkinto vastaa kandia eli bachelor-tutkintoa, sillä voi hakea yliopiston maisteriohjelmaan.

Vierailija
22/92 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tää kiukuttaa sua syystä että?

T. Amk-opiskelija, jonka koulussa on järjestetty pitempään sitsejä kuin eräässä yliopistossa

Sitsit on akateeminen juhla.

Missä se akateemisuus on? :D alkoholissa, ruoassa, säännöissä?

Ryypätään akateemisesti, sitten yrjötään takapihan ojaan akateemisesti. Sammutaan tien varteen akateemisesti.

Parempiflaksiset akateemiset panevat hirveissä lärveissä jotain opiskelukaveria (akateemisesti, tietty) ja tuloksena erittäin akateeminen syfilis.

Seuraavana aamuna herätään akateemisessa krapulassa ja lähdetään luennolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän noloa apinointia. Miksi ei keksisi omaa juttua?

t: AMK:sta valmistunut

Koska sä oot valmistunut amk:sta? Nimittäin sitsejä on järjestetty amk:issa jo vuosia.

Vierailija
24/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita haalareita ihmettelen minäkin, niillähän on alunperin lempeästi pilkattu "työläisiä"...

Sitsit todella on AKATEEMINEN juhla.

Vierailija
25/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö tämän vasta huomasit? Niitähän on järjestetty jo (ainakin) 15 vuotta myös amk:n puolella. Itse en näe siinä mitään ongelmaa

Vierailija
26/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita haalareita ihmettelen minäkin, niillähän on alunperin lempeästi pilkattu "työläisiä"...

Sitsit todella on AKATEEMINEN juhla.

Ja näitä akateemisia niin kiukuttaa kun maailma muuttuu ja tavat siinä mukana.

Oikeasti, aika lapsellista kiukutella siitä, onko joku dokausilta akateeminen vai ei. Veikkaan, ettei siinä parin promillen jälkeen jutut ole enää yhtään sen akateemisempia.

Vierailija
27/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä entisenä AMK-opiskelijana olisin toivonut, että meillä olisi ollut omat vaateperinteet, vaikka takki sen sijaan, että kopioitiin haalarit yliopistosta.

Vierailija
28/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunge akateeminen itsesi sitseinesi sinne minne aurinko ei paista!

Voiko olla juntimpaa kuin ihmisten lokeroiminen koulutuksen ja tittelin perusteella.

Vierailija
29/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Amk-opiskelija, jonka koulussa on järjestetty pitempään sitsejä kuin eräässä yliopistossa

Se että käytät sanaa "koulussa" kertoo kaiken tarvittavan...

Ap[/

Oletko Ap ensimmäinen suvustasi yliopistossa? Koulusta puhuvat ainakin kaikki lääketieteen opiskelijat. Meidän perheessä kaksi valmistunut viime vuosina.667

Vierailija
30/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen opiskelija kirjoitti:

Minä entisenä AMK-opiskelijana olisin toivonut, että meillä olisi ollut omat vaateperinteet, vaikka takki sen sijaan, että kopioitiin haalarit yliopistosta.

Ja sitten on opiskelijat, jotka ovat ihan vaan opiskelemassa itselleen tutkinnon eivätkö kiinnostu noista hölmöilyistä.

Oikeasti, mites jos amkissa ja yliopistossa keskityttäisiin ihan siihen opiskeluun sen sijaan, että pahoitetaan mieltä jostain helvetin haalareista ja dokausilloista.

Vierailija
31/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ylempi amk tutkinto ja maisteritutkinto ovat samalla vaativuustasolla, joten kai siinä sitten ollaan jo viimeistään akateemisia.

Vierailija
32/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee lopettaa kaikki eri koulutuksien lakki-, haalari-, ryyppyilta- yms perinteet jos niistä ei kerta tule kuin pahaa mieltä.

Vierailija
33/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että käytät sanaa "koulussa" kertoo kaiken tarvittavan...

Ap

Mä puhun tosi usein koulussa käymisestä, opiskelen lääkiksessä. :) Mutta mehän ollaankin akateemisen maailman amiksia.

Mä en tajua keitä nää amk-ulisijat on, luulisi että jos on tyytyväinen omaan elämäänsä ja valintoihinsa niin ei tarvitsisi pönkittää omaa egoaan muita dissaamalla. Mulle ei tulisi mieleenkään esim lähäreiden ylenkatsominen, mitä tällä palstalla tunnutaan aika paljon harrastavan. Ja amk:ssa olen itsekin opiskellut ennen yliopistoa.

Vierailija
34/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK on akateeminen. Vain Suomessa nää eräät pellet kuvittelee että se ei ole. Kaikkialla muualla maailmassa amk-tason koulutukset on yliopistokoulutuksia.

Vierailija
35/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakko lisätä, että sitsit on ainakin meillä sellaista porsastelua, etten osaa olla perinteestä kovin mustasukkainen. :D Eikös se muuhunkin yliopistomaailmaan ole apinoitu teekkareilta?

T. Se aiempi lääkisläinen

Vierailija
36/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpsö

Vierailija
37/92 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee myös ihan hirveä paljastus! Insinööriliitot kuuluvat Akavaan. Siis niinq ihan hirveää! Ja arvatkaas mitä! Joissakin ammattikorkeakouluissa on käytössä akateeminen vartti, ne roistot! Ja mikä hirveintä!!!! Joissakin ammattikorkeakouluissa opettaa ihmisiä, jotka ovat opettaneet yliopistoissakin!!!!!!!!!! Eikö ne saakelin suutari pysy lestissään!!!!!!!#!#!!!! -tana, -kele, -ttu

Vierailija
38/92 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK on akateeminen. Vain Suomessa nää eräät pellet kuvittelee että se ei ole. Kaikkialla muualla maailmassa amk-tason koulutukset on yliopistokoulutuksia.

Olet väärässä. AMK-tutkinto on ammatillinen korkeakoulututkinto, ei akateeminen tutkinto.

Vierailija
39/92 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. AMK-tutkinto on ammatillinen korkeakoulututkinto, ei akateeminen tutkinto.

Tiedätkä sinä mitä akateemisuus tarkoittaa? Korkeakoulun käynyt tai siellä opiskeleva. Googlaa huviksesi. Googlaa myös englanniksi vaikka "academics" tai "academic studies". Totta on, että amk:ssa ei voi väitellä tohtoriksi eikä siellä ole tutkijaryhmiä. Mutta amk-koulutukset ovatkin alempia korkeakoulututkintoja. 100% verrattavissa kandiin, paitsi että taitavat olla opintopisteiden osalta hieman laajempia jopa.

T. Kandiksi valmistunut vuonna nakki ja keppi, nyt amk:ssa opiskeleva

Vierailija
40/92 |
20.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistohan on korkeaKOULU ja minä olen ainakin siellä vain hankkimassa KOULUtusta, joten koulu se minulle on, eikä mikään kesäleiri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi