No huhhuh - AMK:ssakin nykyään sitsejä?
AMK:laisille ei riittänyt se, että alkoivat käyttää haalareita yliopisto-opiskelijoita jäljitelläkseen. Nykyään heillä on myös sitsejä. Sitsit on nimenomaan akateeminen pöytäjuhla, johon kuuluu tietyt perinteet.
Mitähän AMK:ssa on seuraavaksi, väittelytilaisuuksia?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tää kiukuttaa sua syystä että?
T. Amk-opiskelija, jonka koulussa on järjestetty pitempään sitsejä kuin eräässä yliopistossaSitsit on akateeminen juhla.
Missä se akateemisuus on? :D alkoholissa, ruoassa, säännöissä?
Ryypätään akateemisesti, sitten yrjötään takapihan ojaan akateemisesti. Sammutaan tien varteen akateemisesti.
Parempiflaksiset akateemiset panevat hirveissä lärveissä jotain opiskelukaveria (akateemisesti, tietty) ja tuloksena erittäin akateeminen syfilis.
Seuraavana aamuna herätään akateemisessa krapulassa ja lähdetään luennolle.
Vierailija kirjoitti:
Vähän noloa apinointia. Miksi ei keksisi omaa juttua?
t: AMK:sta valmistunut
Koska sä oot valmistunut amk:sta? Nimittäin sitsejä on järjestetty amk:issa jo vuosia.
Noita haalareita ihmettelen minäkin, niillähän on alunperin lempeästi pilkattu "työläisiä"...
Sitsit todella on AKATEEMINEN juhla.
Nytkö tämän vasta huomasit? Niitähän on järjestetty jo (ainakin) 15 vuotta myös amk:n puolella. Itse en näe siinä mitään ongelmaa
Vierailija kirjoitti:
Noita haalareita ihmettelen minäkin, niillähän on alunperin lempeästi pilkattu "työläisiä"...
Sitsit todella on AKATEEMINEN juhla.
Ja näitä akateemisia niin kiukuttaa kun maailma muuttuu ja tavat siinä mukana.
Oikeasti, aika lapsellista kiukutella siitä, onko joku dokausilta akateeminen vai ei. Veikkaan, ettei siinä parin promillen jälkeen jutut ole enää yhtään sen akateemisempia.
Minä entisenä AMK-opiskelijana olisin toivonut, että meillä olisi ollut omat vaateperinteet, vaikka takki sen sijaan, että kopioitiin haalarit yliopistosta.
Tunge akateeminen itsesi sitseinesi sinne minne aurinko ei paista!
Voiko olla juntimpaa kuin ihmisten lokeroiminen koulutuksen ja tittelin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Amk-opiskelija, jonka koulussa on järjestetty pitempään sitsejä kuin eräässä yliopistossaSe että käytät sanaa "koulussa" kertoo kaiken tarvittavan...
Ap[/
Oletko Ap ensimmäinen suvustasi yliopistossa? Koulusta puhuvat ainakin kaikki lääketieteen opiskelijat. Meidän perheessä kaksi valmistunut viime vuosina.667
Entinen opiskelija kirjoitti:
Minä entisenä AMK-opiskelijana olisin toivonut, että meillä olisi ollut omat vaateperinteet, vaikka takki sen sijaan, että kopioitiin haalarit yliopistosta.
Ja sitten on opiskelijat, jotka ovat ihan vaan opiskelemassa itselleen tutkinnon eivätkö kiinnostu noista hölmöilyistä.
Oikeasti, mites jos amkissa ja yliopistossa keskityttäisiin ihan siihen opiskeluun sen sijaan, että pahoitetaan mieltä jostain helvetin haalareista ja dokausilloista.
No, ylempi amk tutkinto ja maisteritutkinto ovat samalla vaativuustasolla, joten kai siinä sitten ollaan jo viimeistään akateemisia.
Kannattanee lopettaa kaikki eri koulutuksien lakki-, haalari-, ryyppyilta- yms perinteet jos niistä ei kerta tule kuin pahaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Amk-opiskelija, jonka koulussa on järjestetty pitempään sitsejä kuin eräässä yliopistossaSe että käytät sanaa "koulussa" kertoo kaiken tarvittavan...
Ap
Mä puhun tosi usein koulussa käymisestä, opiskelen lääkiksessä. :) Mutta mehän ollaankin akateemisen maailman amiksia.
Mä en tajua keitä nää amk-ulisijat on, luulisi että jos on tyytyväinen omaan elämäänsä ja valintoihinsa niin ei tarvitsisi pönkittää omaa egoaan muita dissaamalla. Mulle ei tulisi mieleenkään esim lähäreiden ylenkatsominen, mitä tällä palstalla tunnutaan aika paljon harrastavan. Ja amk:ssa olen itsekin opiskellut ennen yliopistoa.
AMK on akateeminen. Vain Suomessa nää eräät pellet kuvittelee että se ei ole. Kaikkialla muualla maailmassa amk-tason koulutukset on yliopistokoulutuksia.
Ja pakko lisätä, että sitsit on ainakin meillä sellaista porsastelua, etten osaa olla perinteestä kovin mustasukkainen. :D Eikös se muuhunkin yliopistomaailmaan ole apinoitu teekkareilta?
T. Se aiempi lääkisläinen
Nyt tulee myös ihan hirveä paljastus! Insinööriliitot kuuluvat Akavaan. Siis niinq ihan hirveää! Ja arvatkaas mitä! Joissakin ammattikorkeakouluissa on käytössä akateeminen vartti, ne roistot! Ja mikä hirveintä!!!! Joissakin ammattikorkeakouluissa opettaa ihmisiä, jotka ovat opettaneet yliopistoissakin!!!!!!!!!! Eikö ne saakelin suutari pysy lestissään!!!!!!!#!#!!!! -tana, -kele, -ttu
Vierailija kirjoitti:
AMK on akateeminen. Vain Suomessa nää eräät pellet kuvittelee että se ei ole. Kaikkialla muualla maailmassa amk-tason koulutukset on yliopistokoulutuksia.
Olet väärässä. AMK-tutkinto on ammatillinen korkeakoulututkinto, ei akateeminen tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. AMK-tutkinto on ammatillinen korkeakoulututkinto, ei akateeminen tutkinto.
Tiedätkä sinä mitä akateemisuus tarkoittaa? Korkeakoulun käynyt tai siellä opiskeleva. Googlaa huviksesi. Googlaa myös englanniksi vaikka "academics" tai "academic studies". Totta on, että amk:ssa ei voi väitellä tohtoriksi eikä siellä ole tutkijaryhmiä. Mutta amk-koulutukset ovatkin alempia korkeakoulututkintoja. 100% verrattavissa kandiin, paitsi että taitavat olla opintopisteiden osalta hieman laajempia jopa.
T. Kandiksi valmistunut vuonna nakki ja keppi, nyt amk:ssa opiskeleva
Yliopistohan on korkeaKOULU ja minä olen ainakin siellä vain hankkimassa KOULUtusta, joten koulu se minulle on, eikä mikään kesäleiri.
Ammattikorkeakoulujen master-tutkinnoista aletaan pian käyttää rinnalla maisteritutkinto -sanaa. Briteissä amk:t muuttuivat yliopistoiksi muutama vuosi taaksepäin, ehkä täällä pian samoin. Alempi ammattikorkeakoulututkinto vastaa kandia eli bachelor-tutkintoa, sillä voi hakea yliopiston maisteriohjelmaan.