Työvoimatoimiston velvottava tapahtuma ja olen sairaslomalla, mitä nyt?
Näistä ei ikinä tiedä niin miten tulee toimia kun olisi tapahtuma johon on pakko osallistua jos ei halua karenssia, mutta olen sairaslomalla samaa aikaa enkä varmasti pääse kotoota liikkumaan mihinkään. Ei siis mikään henkilökohtainen juttu vaan ihan yleinen tapahtuma. Kenelle toimitan sairaslomatodistuksen ja saanko asiasta jotain sakkoa?
Kommentit (26)
Siis jos en pääse työkkärin rekry tapahtumaan koska olen kuumeessa. Eikö heille riitä lääkärintodistus vain siitä päivästä?
Minulla on usein migreeniä, jolloin en todellakaan voi hakea töitä (samana päivänä se tosin jossain vaiheessa todennäköisest onnituu) tai mennä sovittuun haastetteluun, ikinä ei ole kyllä sattunut mitään sellaista samalle päivälle. Joudunko hakemaan lääkärin todistuksen jokaisesti migreenipäivästä ja merkata se TE-sivuille ja menettää päivärahani?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on usein migreeniä, jolloin en todellakaan voi hakea töitä (samana päivänä se tosin jossain vaiheessa todennäköisest onnituu) tai mennä sovittuun haastetteluun, ikinä ei ole kyllä sattunut mitään sellaista samalle päivälle. Joudunko hakemaan lääkärin todistuksen jokaisesti migreenipäivästä ja merkata se TE-sivuille ja menettää päivärahani?
Periaatteessa joo.
Työttömille kela maksaa sairasrahaa vasta yli 10 päivän (muistaakseni) sairaslomista. Siihen asti saa työttömyyskorvausta kuten ennenkin. Helpointa olisi varmaan käydä siellä tilaisuudessa jos kunto riittää ja jättää mainostamatta että on sairaslomalla :)
Jos ei riitä niin kysy neuvoa työkkäristä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille kela maksaa sairasrahaa vasta yli 10 päivän (muistaakseni) sairaslomista. Siihen asti saa työttömyyskorvausta kuten ennenkin. Helpointa olisi varmaan käydä siellä tilaisuudessa jos kunto riittää ja jättää mainostamatta että on sairaslomalla :)
Jos ei riitä niin kysy neuvoa työkkäristä.
Mulle on tehty sama leikkaus aiemminkin kun on kyse sinänsä harmittomasta mutta todella herkästi uusiutuvasta vaivasta. Tiedän jo kokemuksesta että en kyllä seuraavana päivänä ole kykenevä menemään tuonne, kunto heikko ja sen lisäksi näkyvät siteet ja muut leikkauksesta, tosin joku voisi luulla että on kyse kauneusleikkauksesta joten senkään takia en haluaisi mennä itseäni näyttämään vaikka kunto antaisi periksi.
Mutta kiitos vinkeistä! Kiinnostaisi kyllä kans toi migreeni juttu, mulla on kans samaa vaivaa eikä ole kyllä tullut mieleenkään ilmotella niistä vaikka en ole silloin työkykyinen enkä sillä hetkellä valmis menemään työhaastetteluun tms jos sattuu sopivasti samaan aikaan. AP
Kyllähän sielä piti kerätä niiltä kojuilta merkintöjä että olit tutustunut. Kuumessa ei mikään kivoin homma varmaan, eikä esittelijät halua jutella selvästi kipeän ihmisen kanssa