Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työvoimatoimiston velvottava tapahtuma ja olen sairaslomalla, mitä nyt?

Vierailija
18.01.2017 |

Näistä ei ikinä tiedä niin miten tulee toimia kun olisi tapahtuma johon on pakko osallistua jos ei halua karenssia, mutta olen sairaslomalla samaa aikaa enkä varmasti pääse kotoota liikkumaan mihinkään. Ei siis mikään henkilökohtainen juttu vaan ihan yleinen tapahtuma. Kenelle toimitan sairaslomatodistuksen ja saanko asiasta jotain sakkoa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä verkkopalvelussahan pitäisi ilmoittaa sairaslomat jokatapauksessa, niin sinne vaan.

Vierailija
2/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä ole puhelinnumeroa johon voi ilmoittaa? Kun minulle tuli tuollainen, siinä oli numero ja sähköpostiosoite, joihin olisi voinut ilmoittaa jos ei pääse paikalle.

Voit varmaan soittaa sinne henkilöasiakkaiden puhelinpalveluun. Itse ainakin olen siellä saanut setvittyä joitain asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä verkkopalvelussahan pitäisi ilmoittaa sairaslomat jokatapauksessa, niin sinne vaan.

Tätä en edes tiennyt, olin kuitenkin vasta influenssassa joka kesti pidemmän aikaa, ei tullut edes mieleen ilmoittaa. Tämä sairasloma on ihan parin päivän kestävä, pienen leikkauksen jälkeen, joten ehkä sitten ilmoitan tämän sinne. Kiitos vinkistä. AP

Vierailija
4/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en edes tiennyt, olin kuitenkin vasta influenssassa joka kesti pidemmän aikaa, ei tullut edes mieleen ilmoittaa. Tämä sairasloma on ihan parin päivän kestävä, pienen leikkauksen jälkeen, joten ehkä sitten ilmoitan tämän sinne. Kiitos vinkistä. AP

Jos kyseessä suunniteltu leikkaus, etkö voisi siirtää sen ajankohtaa että pääsisit paikalle?

Vierailija
5/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että sairauslomalaisen pitää päättää, laittaako rastin ruutuun, että sairauslomasta huolimatta on työmarkkinoiden käytettävissä => pitää mennä myös infoon. Tai sitten ei ole työnhakijana ko. aikana, ei saa työttömyysetuutta vaan Kelan sairauspäivärahaa. Työnhaun estävä sairausloma estää myös työttömyysetuuden maksun.

Vierailija
6/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että sairauslomalaisen pitää päättää, laittaako rastin ruutuun, että sairauslomasta huolimatta on työmarkkinoiden käytettävissä => pitää mennä myös infoon. Tai sitten ei ole työnhakijana ko. aikana, ei saa työttömyysetuutta vaan Kelan sairauspäivärahaa. Työnhaun estävä sairausloma estää myös työttömyysetuuden maksun.

Mitä jos sairastuisi juuri tapahtuma päivän aamuna kuumeeseen, ei kai parin päivän sairastuminen voi vaikuttaa mihinkään työnhakuun...

Vierailija
7/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli kyllä tyhmintä mitä olen vähään aikaan kuullut xDDD Oletko koskaan miettinyt kuinka kauan näihin toimenpiteisiin pitää jonottaa että edes pääsee??? Ja sitten jonkun pilipali-infon takia pitäisi aikaa vaihtaa huh huh...

Vierailija
8/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä suunniteltu leikkaus, etkö voisi siirtää sen ajankohtaa että pääsisit paikalle?

Et ole tainnut paljon th:n palveluja käyttää?  Minä jouduin siirtämään yhden toimenpiteen, joka tehtiin tänään, työn vuoksi. Neljä viikkoa siirtyi eteenpäin. Itse toimenpide kesti alle puoli tuntia. Se oli tarpeellinen, mutta ei kiireellinen, mutta kuitenkin sellainen, joka on haitannut elämää. Jouduin tuon toimenpiteen vuoksi ajamaan toiselta paikkakunnalta, missä olen työkeikalla nyt, 350 km. 

Vierailija
9/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja... Joo leikkaus jos on julkisella ni onkin joo paljon tärkeämpää että joku yksi työnhakija pääsee turhaan rekrytapahtumaan jossa pääasiassa vaan huijausfirmoja hakemassa uusia huijattavia, kun että annettu leikkaus aika ja sitä alettaisiin nyt siirtelemään...

Vierailija
10/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sairastuisi juuri tapahtuma päivän aamuna kuumeeseen, ei kai parin päivän sairastuminen voi vaikuttaa mihinkään työnhakuun...

Mä menin viimeksi vastaavaan juttuun kuumessa ja ihan super huonokuntosena kun en uskaltanut kokeilla mitä tapahtuu jos en mene vaikka olisin hakenut lääkärintodistuksen... Siellä mä koitin päästä Hartwall areenan läpi tehdyn tapahtuman läpi elossa kotiin. Oli pakko ottaa taksi kotiin kun en olisi pystynyt lähtemään julkisilla.

Osaako kukaan vastata, olisinko saanut karenssia tms. jos en olisi mennyt?

Vierailija
11/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menin viimeksi vastaavaan juttuun kuumessa ja ihan super huonokuntosena kun en uskaltanut kokeilla mitä tapahtuu jos en mene vaikka olisin hakenut lääkärintodistuksen... Siellä mä koitin päästä Hartwall areenan läpi tehdyn tapahtuman läpi elossa kotiin. Oli pakko ottaa taksi kotiin kun en olisi pystynyt lähtemään julkisilla.

Tuet olisi katkaistu ja pyydetty selvitystä. Lääkärintodistuksella tästä olisi kuitenkin selvinnyt.

Pakko kuitenkin sano että ei toi Hartwall koettelemus mikään järisyttävä voinut olla :D eihän siellä tarvitse muuta kuin kävellä sisään ja ulos jättäen nimensä osallistujalistalle.

Vierailija
12/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olen kolme päivää+viikonlopun sairaslomalla ja tämä leikkaus sattuu olemaan toisena päivänä sairaslomaa, eli en pääse paikalle. Joudunko hakemaan kelan sairauspäivä rahaa noilta kolmelta päivältä?

Paljon se on verrattuna työttömyyspäivä rahaan? AP

Vierailija
13/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olen kolme päivää+viikonlopun sairaslomalla ja tämä leikkaus sattuu olemaan toisena päivänä sairaslomaa, eli en pääse paikalle. Joudunko hakemaan kelan sairauspäivä rahaa noilta kolmelta päivältä?

Siis tapahtuma on sairasloma toisena päivänä

Vierailija
14/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla kolmesta päivästä että katkaistaan tuet ja selvitys? On kuitenkin vain pari päivää kyseessä ja tapahtuma sattuu silloin olemaan, ei muuten hidastuta varmasti työnhakua, parhaimmassa tapauksessa sairaslomalainen on kipeä mutta voi kotona hakea tehokkaasti töitä.

Vierailija
15/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuet olisi katkaistu ja pyydetty selvitystä. Lääkärintodistuksella tästä olisi kuitenkin selvinnyt.

Pakko kuitenkin sano että ei toi Hartwall koettelemus mikään järisyttävä voinut olla :D eihän siellä tarvitse muuta kuin kävellä sisään ja ulos jättäen nimensä osallistujalistalle.

Huoh... Olin kunnon kuumeessa, matkustin sinne julkisilla tunnin ja jostain syystä jokainen kojun pitäjä pysäytti mut varsinkin sillon kun istuin hetken alas jonnekkin ni johan olivat tenttaamassa. Mutta joo hienoa jos sä olet kunnon duracell pupu kuumetta tai ei. Mainitse se työhakemuksessasi, että tulet töihin olit sitten kuinka kipeä tahansa.

Vierailija
16/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin menet tietenkin sinne infoon. Tai saat selvityspyynnön, miksi et tullut ja vastaat siihen kertoen, että olit sairas ja liitteenä on lääkärintodistus.

Ei parin päivän sairaus vaikuta työnhakuun, mutta päivärahaa ei saa, jos ei tule te-toimiston määräämään palveluun. Töissäkin joutuu tuomaan lääkärintodistuksen.

Vierailija
17/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla kolmesta päivästä että katkaistaan tuet ja selvitys? On kuitenkin vain pari päivää kyseessä ja tapahtuma sattuu silloin olemaan, ei muuten hidastuta varmasti työnhakua, parhaimmassa tapauksessa sairaslomalainen on kipeä mutta voi kotona hakea tehokkaasti töitä.

Mitä luulet, jos olisit töissä? Saisitko noin vain olla poissa pari päivää eikä työnantaja halua selvitystä? Joko ilmoitat, että olet ne päivät sairas etkä hae työttömyysetuutta => Kelasta et saa mitään, koska siellä on omavastuu sairauspäivissä tai sitten menet sinne infoon tai jätät menemättä ja teet jälkikäteen selvityksen ja menetät sairauspäivien ajalta korvauksen.

Vierailija
18/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelan sairauspäiväraha on vähän pienempi, mutta se maksetaan myös lauantailta. Pyydä siis kirjoittamaan sairauslomaa viikonlopun yli. Kun on ollut tarpeeksi pitkään työttömyyspäivärahalla, siinä ei ole omavastuuta, vaikka käsittääkseni omavastuupäiviltä saa työttömyyskorvauksen?

Mikä siinä sairauslomatodistuksen pyytämisessä on niin vaikeaa? Eihän sitä tarvitse esittää, jos ei ole tiedossa mitään toimenpiteitä.

Vierailija
19/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastut työttömänä, voit jäädä sairauslomalle

Hae sairauspäivärahaa työttömyyskorvauksen sijaan, sillä

• sairausajan toimeentulon turvaa sairauspäiväraha työttömyysetuuden sijaan

• sairauspäivärahapäätöstä odottaessa voit yhä saada työttömyysturvaa.

Samalla arvioidaan

• kuntoutustarpeesi

• työkykysi.

Toimi näin

• Käy lääkärissä ja pyydä lääkärintodistus työkyvyttömyydestä.

• Ilmoita TE-toimistoon, mikä aika lääkärintodistukseen on merkitty työkyvyttömyysajaksi.

Pidä työnhaku voimassa myös sinä aikana, kun odotat sairauspäivärahapäätöstä.

Ilmoituksen voi tehdä helposti verkossa www.te-palvelut.fi /omaasiointi

• Täytä sairauspäivärahahakemus ja toimita lääkärintodistustodistus Kelaan.

Helpoiten teet tämän verkossa: www.kela.fi /asiointi. Myös liitteet voi lähettää verkossa.

• Sairausloman jälkeen: Ilmoita sairausloman päättymisestä TE-toimistoon.

Työttömyysetuuden maksaminen jatkuu, kun toimitat Kelaan työttömyysajan ilmoituksen.

Jos olet saanut sairauspäivärahaa yli 30 päivää, hae työttömyysturvaa uudella hakemuksella.

• Jos olet Kelan kuntoutuksessa, ilmoita siitäkin TE-toimistoon.

Sairauspäiväraha-aika ei kuluta peruspäivärahan eikä työttömyyskassan maksaman ansiopäivärahan

enimmäisaikaa. Sairauspäivärahalla on omavastuuaika, mutta sen ajan voit saada työttömyysturvaa.

Sairauspäivärahaa voi saada, kun sairaus on jatkunut yli 10 päivää.

Tiesithän, että jos et työttömänä työnhakijana ota vastaan sinulle tarjottua työtä,

saatat menettää työttömyysturvan määräajaksi tai toistaiseksi? Tämänkin takia kannattaa sairaana

hakea sairauslomaa, eikä olla työnhakijana.

5/2016

[PDF]Jos sairastut työttömänä - Kela

Vierailija
20/26 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko menet paikalle sairaana tai ilmoitat sairauslomasta todistuksella. Huomioithan, että korvausta et tuolta ajalta saa, koska sairauspäivärahassa on 10 päivän omavastuu ja työttömyyskorvausta ei saa, jos ei ole työmarkkinoiden käytettävissä.