Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti pukee tytön mustaan...

Vierailija
18.01.2017 |

Siis kuka haluaa pukeutua mustaan? Perusväreihin kuulemma voi pukeutua.

Siis lapsi nättii pieni tyttö.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rumille ja näteille lapsille omat värisuorat?

Miksi toinen väri olisi toistaan parempi tai pahempi tytölle/pojalle, rumalle/nätille?

Vierailija
2/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tytöt pitää mustasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eskarilainen tyttö rakastaa mustia vaatteita. Ne ovat hänen mielestään "tyylikkäitä". En tiedä, mistä on makunsa saanut, mutta toki toteutan hänen väritoiveitaan mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
4/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa mustassa? Mun tyttö halusi jo tarhassa käyttää mustaa. Kuvioita sai olla mutta pääväri musta. Halusi myös lastenohjelmien sijaan aamulla katsoa The Addams Familya (tuli 2000-luvun alussa tv:stä ja nauhoitettiin silloin VHS:lle koko sarja) ja isänsä luki tekstityksiä ennen kuin oppi itse lukemaan ja iltasaduksi piti saada Hobitti. Nyt tyttö on 20, aikoo tehdä kandinsa fantasiakirjallisuuden kehityksestä käyttäen Hobittia teoksena johon vertaa muita, pukeutuu mustaan ja nahkaan. Ainoa väri on tummanvioletti tukka.

Vierailija
5/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasta tekstiilistä irtoaa eniten myrkkyjä.

Vierailija
6/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasta tekstiilistä irtoaa eniten myrkkyjä.

Ja se on myös henkisesti raskas väri lapselle. Etenkin alle kouluikäiselle kirkkaat värit ovat tärkeitä myös ihan kehitykselle. Mutta tyyli edellä nykyään mennään...

P.S. Suomalainen kalvakka lapsi ja musta väri eivät nyt muutenkaan ole välttämättä paras mahdollinen yhdistelmä. 

Vierailija
7/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä ja sukulaiset ostaa tytölle vaaleanpunaisia ja liloja vaatteita. Paitoja jne.

Itse ostan mustia, harmaita, tummansinisiä jne.

Yhdistelen sitten pian 3v tytölle vaikka pinkin paidan ja mustat/harmaat housut. Minusta on kornin näköistä, että tyttö on pinkki varpaista pipoon asti. Vähempikin riittää.

Ja toisekseen monet pinkit jne vaatteet on minusta rumia. En aikuisenakaan haluaisi moisia päälle pukea.

Poika 6v meillä puolestaan tykkää keltaisesta ja oranssista. Housut perusvärejä hänelläkin ja paidat aina värikkäitä.

Vierailija
8/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen värivalinta. Possupinkit ovat ällöjä.

Vierailija
9/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, en tiennytkään että minun pitäisi pukea lapseni miellyttämään SINUN silmääsi. Voi kerro, mitä ihmettä hänen ja minun pitäisi pukea päälle ja miltä näyttää? Oi sinä kaikkitietävä muotitaituri.

Vierailija
10/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeude ap itse pinkkiin jos siitä niin tykkäät.

Itse olisin halunnut mustia vaatteita lapsena mutta äitini ei suostunut "koska se ei ole mikään pikkutyttöjen väri". Sitten oli miljoonat vaatetappelut kun määräsi mulle possupinkkiä ja vaaleanpunaistahörhelömekkoa.

Ei kovin moni aikuinen (nainenkaan )päivittäin pinkkiin pukeudu. Tiedän tasan yhden ja se on mt-potilas mies.

Ja sä paidan väri nyt mitään lapsen henkiseen kehitykseen vaikuta. Korkeintaan vituttaa jos ei yhtään saa olla oma itsensä, joten miksi vääntää asiasta?

Vierailija
11/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vitosluokkalainen on kokonaan mustissa. Ei vaan löytynyt mitään muuta väriä. Hanskat on sentään punaiset ja seuraavan koon kuomat.

Vierailija
12/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2 v (tyttö) ei vielä ole ollut kiinnostunut sen kummemmin mitä hänelle puetaan, mutta itse suosin yksivärisista, jos joku kuva niin ihan hillittyä. Kammoksun jotain disneyn prinsessapsitoja jne. Toki jos tyttö niihin mieltyy niin sitten pitää varmaan muutama ostaa, onneksi vielä ei ainakaan tarvitse. Niin ja housut/legginssit eri väriä aina kun paita/tuninka.

Vierailija
13/13 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä karmeimpia tyttöjen vaatteita on ne marketeista ostetut vaaleanpunaiset, oranssit ja punaiset, mm. Hello Kittyllä tai Prinsessa Sofian kuvilla varustetut vaatteet. Niiden sävyt on kummallisia, jotenkin ei kunnolla mitään väriä. Rumia. Ja vielä rumempia on poikien vaatteet, ne sinisen ja vihreän sävyt on jär-kyt-tä-viä! 

Ne vasta kamalilta kalvakoilla suomalaislapsilla näyttääkin, ja kun ne puetaan päälle kaikkialle häistä hautajaisiin ja arkena myös.