imbesillit idiootit ajavat omistamaani parkkiruutuun
Omistan kantakaupungissa 14 000 euron parkkiruudun kerrostalomme pihasta. Ei viikkoakaan etteikö joku jättäisi ruutuuni romuaan vaikka ruudun päädyssä lukee VARATTU.
Alanko tyhjentämään noiden muiden omaisuudesta välittämättömien idiioottien renkaita? Vai tilaanko rekisteritiedot ja käyn yöllä kostoksi naarmuttamassa heidän autonsa. Vai miten muut ovat tuollaiset mulkerot hoidelleet?
Parkkiruutuni on jonon ensimmäinen niin moni pitää sitä vierasparkkina. Mukava tulla kauppakassien kanssa kotipihaan ja huomata että joku on vienyt minun 100 000 markan parkkiruutuni.
Huoltofirmoille laitoin tulenpalavaa tekstiä pari kertaa pitivät huoltopakuaan ruudussani niin sentään he lopettivat alkuunsa.
Kommentit (114)
Peruskysymys: miksei talossanne ole tarpeeksi vieraspaikkoja. Hankkikaa niitä lisää! Siis vaikka kiekolla max 4 tuntia.
Kamalan hankalaa käydä kylässä tai töissä (siis vaikka siivouspalveluna tai kotihoitopalveluna) jos ei ole parkkipaikkaa. Minne sitten jätän?
Juu, yleensä jätän nurmikolle tai max vartiksi jonkun ruutuun. Usein on työvälineitä kannettavaksi ja ei voi viedä kaukaa.
Jos meen ihan vaan kylään, niin harmittaa silloinkin.
Minä asun Keski-Euroopassa ja täällä on sellainen käytäntö, että parkkiruudun haltija voi soittaa hinausauton hakemaan väärin pysäköidyn koslan pois. Tosin siinä on se ongelma, että kuljetuksen tilaajan pitää ensi kädessä maksaa homma (jotain 300 euroa), mutta rahat saa sitten takaisin kun auto käydään lunastamassa pois. Myös on mahdollista lähettää, käytännössä asianajajan kautta, lasku "hallinnan loukkaamisesta", ja se on kyllä ihan pätevä. No, hankalia keinoja molemmat mutta kun ne on yleisesti tiedossa niin noita väärin parkkeerajia ei juurikaan esiinny.
Paras ratkaisu olisi kai paikka parkkihallissa, jonne kulku vain sallituilla ajoneuvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Peruskysymys: miksei talossanne ole tarpeeksi vieraspaikkoja. Hankkikaa niitä lisää! Siis vaikka kiekolla max 4 tuntia.
Kamalan hankalaa käydä kylässä tai töissä (siis vaikka siivouspalveluna tai kotihoitopalveluna) jos ei ole parkkipaikkaa. Minne sitten jätän?
Juu, yleensä jätän nurmikolle tai max vartiksi jonkun ruutuun. Usein on työvälineitä kannettavaksi ja ei voi viedä kaukaa.
Hankalaa mutta se ei ole sen ongelma, jolle parkkipaikka on varattu. Sun työvälineet ja parkkeeraus on sun ongelma, ei muiden.
Minulla on autossani sellainen muovitötterö jonkan laitaan ruutuuni.
Kyllä minäkin ehdottaisin, että reteesti vaan ajat siihen auton perään ja tuulilasiin yhteystiedot, että soittele ku haluat pois. Itse tein sitä pari kertaa, kun omaani (tosin paaaljon halvempaan) parkkiruutuun oli jätetty auto. Hyvin nöyränä soittelivat sitten ja pyytelivät anteeksi. Siihen loppui minun ruutuni luvaton käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa antaa niille röyhkeille kusipäille samalla mitalla takaisin. Tuo rekkarista tiedot ottaminen ja naarmuttaminen varmaan toimii parhaiten.
Millä tavalla toisen omaisuuden vahingoittaminen parantaa asiaa? Saat vain itse sakot hommasta, joten se tulee kalliimmaksi kuin parkkimaksun maksaminen.
Rekisterinumerolla tiedot selville, soitto ja ilmoitus, että seuraavaksi soitat pysäköinnin valvontaan.
Vaihtoehtoisesti voit jättää oman auton kiinni puskuriin ja lapun, jossa on oma numerosi. Tässä on vain vaarana sakko itselle.
Pysäköintiruutusi voi olla arvokkaampikin kuin, jos olet ostanut sen 100000 markalla aikanaan. Kuitenkin mainitsit myös summan 14000 euroa, joten pysäköintiruutusi arvo olisikin laskenut. Tämä tuntuu oudolta, Itse olen meidän yhtiöstä ostanut vuonna 1993 pysäköintiruudun 55000 markalla ja toissa vuonna toista autoa varten hintapyynti oli 25000 euroa (maksettiin 23500 euroa), joten aloitus kuulostaa trollilta, että pysäköintiruudun arvo olisi alentunut.
Meillä on pysäköintiruuduuissa pysäköinninestimet, sellaiset lukittavat metalliset jalakset, eli vain omistaja saa sen vapautettua käyttöönsä. Ainoa hankaluus, että huoltoyhtiö ei voi käyttää kuin lumikolaa ja lapiota, koska ne pysäköinninestimet on pultattu asfalttiin kiinni. Meillä tuo oli taloyhtiössä ongelma myös aiemmin, mutta tuon jälkeen yllättäen ei enää ole =)
Soitat polisille ja pyydät siirtoa autolle joka oikeudettomasti käyttää pytäköintipaikkaasi.
Taidat olla melkoinen isänmaansankari jos edes harkitset vahingontekoa.
Vierailija kirjoitti:
Eli et siis itse edes käytä ruutua vaan se on käyttämättömänä? Haista vittu, pelle
"Mukava tulla kauppakassien kanssa kotiin ja"...opettele lukemaan ja vielä ymmärtämään lukemasi, äääliö!!!!!!! Vaikka ap olisi Afrikassa vuoden matkalla, ei parkkipaikka ole muiden käytössä! Sinä varmaan asuttaisit autiotalonkin, jos ei ketään satu olemaan kotona? Käytätkö myös muiden kesämökkejä?
Ja tosiaankin ap, parkkeeraa auton perään jos mahdollista. Tämä opettaa kummasti. Näin tein itse, ja johan loppui paikkani käyttö. Periaate: Koska maksan, niin itse myös käytän!! :D
Pysäköintiruun voisi hankkia pysäköinninesto tolppan. Tuostakin on sitten joka kerta vaivaa, kun se pitää käydä avaamassa ja kaatamassa, mutta ruutu olisi ainakin vapaa.
http://paketit.com/contents/fi/d32_Ajon_estotolpat.html
Esimerkiksi mallin 4 tyyppinen ratkaisu olisi aika helppo asentaa, eikä tarvi järeitä perustuksia tms.
Edullinen konsti on tuo tötsien laittaminen ruutuun, kun se on tyhjä. Kokelisin tätä ensin. Kyllä se ainakin hätäisemmät parkkeeraajat karkoittaa.
Vaikka tällainen
Vierailija kirjoitti:
Onko parkkipaikalla tilaa niin että voit jättää oman autosi siihen taakse?
Ihan ekaksi pyydä isännöitsijää/ hallituksen puheenjohtajaa jakamaan jokaiseen asuntoon tiedote siitä, että kyseiseen ruutuun ei saa pysäköidä ja ohjeistamaan vieraansa myös.
Motitettu väärään ruutuun pysäköinyt soittaa poliisin paikalle, niin tämä taakse pysäköinyt maksaa oman autonsa siirron ja saa sakot.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joskus ajat mun ruutuun. Ajan nimittäin aina autoni eteen. Siihen loppuu sun työpäiväs ja saat jalan viedä tavaroitas loppupäivän.
Ei kantakaupungissa ole mitään vieraspaikkoja joka yhtiössä kun on muutenkin parkkiruudut 30 000 euron hintaisia.
Vierailija kirjoitti:
Edullinen konsti on tuo tötsien laittaminen ruutuun, kun se on tyhjä. Kokelisin tätä ensin. Kyllä se ainakin hätäisemmät parkkeeraajat karkoittaa.
Joku kyllä keksii siirtää tötteröt sivuun ja todennäköisesti ne varastetaan melko nopeasti.
Lukittava pysäköinninestotolppa on parempi ratkaisu.
Kai sitä voisi myös pyytää yksityistä pysäköinninvalvontayritystä valvomaan pelkästään omaa ruutua, jos ei saa sovittua niin että valvovat koko parkkialuetta. Paatuneimmat tosin eivät taida välittää mitään edes yksityisestä valvonnasta, vaan mielellän tappelevat oikeudessa maksuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joskus ajat mun ruutuun. Ajan nimittäin aina autoni eteen. Siihen loppuu sun työpäiväs ja saat jalan viedä tavaroitas loppupäivän.
Ei kantakaupungissa ole mitään vieraspaikkoja joka yhtiössä kun on muutenkin parkkiruudut 30 000 euron hintaisia.
Soitto poliisille riittää. Ne tilaavat autollesi siirron jonka sinä maksat ja sen lisäksi saat sakot väärästä pysäköinnistä sekä haitanteosta.
Vierailija kirjoitti:
Pysäköintiruutusi voi olla arvokkaampikin kuin, jos olet ostanut sen 100000 markalla aikanaan. Kuitenkin mainitsit myös summan 14000 euroa, joten pysäköintiruutusi arvo olisikin laskenut. Tämä tuntuu oudolta, Itse olen meidän yhtiöstä ostanut vuonna 1993 pysäköintiruudun 55000 markalla ja toissa vuonna toista autoa varten hintapyynti oli 25000 euroa (maksettiin 23500 euroa), joten aloitus kuulostaa trollilta, että pysäköintiruudun arvo olisi alentunut.
Meillä on pysäköintiruuduuissa pysäköinninestimet, sellaiset lukittavat metalliset jalakset, eli vain omistaja saa sen vapautettua käyttöönsä. Ainoa hankaluus, että huoltoyhtiö ei voi käyttää kuin lumikolaa ja lapiota, koska ne pysäköinninestimet on pultattu asfalttiin kiinni. Meillä tuo oli taloyhtiössä ongelma myös aiemmin, mutta tuon jälkeen yllättäen ei enää ole =)
En nyt ymmärrä mitä hullu sekoilet. Sanoin että parkkiruutuni maksoi 14 000 euroa eli pauttiarallaa 100 000 vanhaa mummonmarkkaa. En sanonut koska sen ostin, mutta voin senkin kertoa ettei psykoosisi pahene. Eli ostin n. 7 vuotta sitten parkkiruutuni. t. aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko parkkipaikalla tilaa niin että voit jättää oman autosi siihen taakse?
Ihan ekaksi pyydä isännöitsijää/ hallituksen puheenjohtajaa jakamaan jokaiseen asuntoon tiedote siitä, että kyseiseen ruutuun ei saa pysäköidä ja ohjeistamaan vieraansa myös.
Motitettu väärään ruutuun pysäköinyt soittaa poliisin paikalle, niin tämä taakse pysäköinyt maksaa oman autonsa siirron ja saa sakot.
Ainakaan omalla kohdalla ei yksikään ole soitellut poliisia paikalle :D Niin ovat lähteneet hiljaa menemään. Melkein näen sieluni silmin aina hännän koipien välissä. Jotain vastiketta sentään nautinnon muodossa, kun saa odottaa paikkansa vapautumista.
Ja kannattaako soittakaan? Luvatta toisen parkkipaikan käytöstä saa sakon itsekin. Ja jos on jotain ongelmaa, kun paikan haltija v'ttuuntuu, niin miksi ihmeessä pitää muiden paikoille ajaa????? :o
Jos mun paikkaa ei yritetä käyttää, en riitele kenenkään kanssa, vaan elän omaa elämääni, ja muut eläköön omaansa. That's it! Eli: Jos lähdet haastamaan, varaudu siihen, että käy huonosti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitto poliisille riittää. Ne tilaavat autollesi siirron jonka sinä maksat ja sen lisäksi saat sakot väärästä pysäköinnistä sekä haitanteosta.
Taidat olla kakara tai muuten vähän naivi? Yksikään hinausauto ei liiku ilman että maksaja on tiedossa, ja voin sen sinulle jälkeenjääneelle kertoa että poliisi ei omistamani ruudun edestä omaa autoani siirrä yhtikäs mihinkään, vaan ottavat minuun yhteyttä puhelimella ja kerron kuinka asiat ovat ja pyydän sakottamaan ruudussani olevaa autoa. Kyllä niilläkin järkeä on ja saavat kaltaisesi toisten ruutuihin pysäköivät idiootit kuriin.
Myy paikkasi pois, pistä rahat taskuu, ja ala itsekin parkkeeraammaan minne haluat. Lopeta myös autovakuutuksien ja verojen maksut jne. Samalla tavalla noita romaneita on aina hyysätty ja katseltu läpi sormien.