imbesillit idiootit ajavat omistamaani parkkiruutuun
Omistan kantakaupungissa 14 000 euron parkkiruudun kerrostalomme pihasta. Ei viikkoakaan etteikö joku jättäisi ruutuuni romuaan vaikka ruudun päädyssä lukee VARATTU.
Alanko tyhjentämään noiden muiden omaisuudesta välittämättömien idiioottien renkaita? Vai tilaanko rekisteritiedot ja käyn yöllä kostoksi naarmuttamassa heidän autonsa. Vai miten muut ovat tuollaiset mulkerot hoidelleet?
Parkkiruutuni on jonon ensimmäinen niin moni pitää sitä vierasparkkina. Mukava tulla kauppakassien kanssa kotipihaan ja huomata että joku on vienyt minun 100 000 markan parkkiruutuni.
Huoltofirmoille laitoin tulenpalavaa tekstiä pari kertaa pitivät huoltopakuaan ruudussani niin sentään he lopettivat alkuunsa.
Kommentit (114)
Asuin Helsingissä vuokralla ja samainen ongelma pihassa oli yleistä. Poliisilta erään kerran kysyttäessä (sattuivat ajamaan juuri ohi, ja ihme kyllä pysähtyivät) sanoivat, että omistaja voi soittaa sakottamaan. Minä en, koska olin vuokralla. Omistaja sanoi, että huoltoyhtiön pitää tehdä ilmoitus. Eli siis minun olisi pitänyt soittaa huoltoon, joka soittaa asuntosäätiölle, josta soitetaan poliisille. Ja kyllä, taakse pysäköity auto on tieliikennelain mukaan väärin pysäköity, joten jos poliisi olisi tullut paikalle, molemmissa autoissa olisi ollut sakkolappu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajat autosi hänen autonsa taakse niin ettei pääse ruudusta pois, näin olen itse tehnyt enkä ole mennyt siirtämään autoani ihan heti pois kun soittelevat perään ja vaativat minua semsiirtämään.
Oma hommansa noille tulee jo siitä, että joutuvat etsimään tietoni ark:sta ja numerotiedustelusta.
Teen samoin jatkossa. Hommaan lisäksi ikkunaani webkameran tallentamaan tapahtumia jos elämänkoululaiset rikkovat autoani tuon vuoksi. Pääsevätpähän senkin korvaamaan. t. aloittaja
Luvattomasta kameravalvonnasta maksimirangaistus on vuosi vankeutta.
Onko sulla loppunut lääkkeet, vai mikä sua vaivaa?
Ap on valmis väkivaltaa, vahingon tekoon ja ties mihin laittomuuksiin. Miksi hän kuvittelee että muut kunnioittasivat hänen parkkiruutuaan, kun hänkään ei kuuniota mitään toisten oikeuksia tai oikeusvaltion periaatteieta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
soitat parkkipirkolle ja pyydät hänet käymään, rapsahtaa sakot.
Tuleeko kaupungin parkkipirkko oikeasti yksityisen pihaan sakottamaan? Vähän epäilen... t. aloittaja
Se on niiden duuni, pyytämättä ne ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Asuin Helsingissä vuokralla ja samainen ongelma pihassa oli yleistä. Poliisilta erään kerran kysyttäessä (sattuivat ajamaan juuri ohi, ja ihme kyllä pysähtyivät) sanoivat, että omistaja voi soittaa sakottamaan. Minä en, koska olin vuokralla. Omistaja sanoi, että huoltoyhtiön pitää tehdä ilmoitus. Eli siis minun olisi pitänyt soittaa huoltoon, joka soittaa asuntosäätiölle, josta soitetaan poliisille. Ja kyllä, taakse pysäköity auto on tieliikennelain mukaan väärin pysäköity, joten jos poliisi olisi tullut paikalle, molemmissa autoissa olisi ollut sakkolappu.
Parkkiruudun taakse pysäköityä autoa sakotetaan ilman muuta, mutta ruudussa olevan auton sakottaminen edellyttää että pysäköinnin rajoitukset on liikennemerkein osoitettu. Esimerkiski pysäköintikielto ja lisäkyltti "pysäköinti sallittu vain autopaikan lunastaneille" tms. Pelkkä varattu kyltti ei tarkoita mitään kieltoa, eikä sen perusteella voi antaa mitään rangaistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko parkkipaikalla tilaa niin että voit jättää oman autosi siihen taakse?
Ihan ekaksi pyydä isännöitsijää/ hallituksen puheenjohtajaa jakamaan jokaiseen asuntoon tiedote siitä, että kyseiseen ruutuun ei saa pysäköidä ja ohjeistamaan vieraansa myös.
Motitettu väärään ruutuun pysäköinyt soittaa poliisin paikalle, niin tämä taakse pysäköinyt maksaa oman autonsa siirron ja saa sakot.
Ainakaan omalla kohdalla ei yksikään ole soitellut poliisia paikalle :D Niin ovat lähteneet hiljaa menemään. Melkein näen sieluni silmin aina hännän koipien välissä. Jotain vastiketta sentään nautinnon muodossa, kun saa odottaa paikkansa vapautumista.
Ja kannattaako soittakaan? Luvatta toisen parkkipaikan käytöstä saa sakon itsekin. Ja jos on jotain ongelmaa, kun paikan haltija v'ttuuntuu, niin miksi ihmeessä pitää muiden paikoille ajaa????? :o
Jos mun paikkaa ei yritetä käyttää, en riitele kenenkään kanssa, vaan elän omaa elämääni, ja muut eläköön omaansa. That's it! Eli: Jos lähdet haastamaan, varaudu siihen, että käy huonosti!
Poliisia ei kiinnosta hevon vittua se että kennen auto on ruudussa pydäköitynä, ei siitä mitään sakkoja saa, se on pysäköijän ja ruudun omistajan välinenkeskinäinen riita-asia. Sen sijaan on laitonta pysäköidä auto niin että se estää toisen auton liikkumisen tai autoon pääsemisen ja siitä saa sakot ja sellainen auto siirretään poliisin toimesta ja motittaja maksaa siirroon.
Kolmekymmentäviisi vuotta kokemusta asiasta, ja aina on saanut häpeilevän tyypin höykyttää :) Joten jos yhden sakon saisinkin, olisi homma sen arvoista! Nyt asun sellaisessa paikassa, että naapuritkin tulevat avuksi "lynkkaamaan", jos jonkun paikalle on joku ulkopuolinen uskaltautunut tulemaan, hahaa.
Eli vielä kerran: Jos käytät jonkun varattua parkkiruutua, varaudu seurauksiin! Eli oisko se sittenkin vaan parempi noudattaa sitä lakia ja niitä järjestyssääntöjä? Kun meilläkin on isot kyltit "Vain autopaikan lunastaneille" RÖYHKEÄ? PIITTAAMATON? YLIJUMALA? MIKÄ?
Vittuako sinä siitä minulle vaahtoat? En minä ole koskaan pysäköinyt tahallaan väärään ruutuun. Varoitin vain ystävällisesti että sinulle voi itselle käydä kehnosti kun alat leikkimään omankäden oikeudella. Usein nämä piittaamattomat vääriin ruutuihin pysäköivät ovat sellaisa kaverita joita sinun hyvinvoitinsi ei voisi vähempää kiinnostaa ja tarvittaessa vetävät turpiin tai ovat muuten hankalia. Yksi tällainen retku teki tuttavalleni tuollaisen siirtotempauksen ja kaveri tosiaan maksoi siitä sitten oman autonsa siirron ja sakot väärästä pysäköinnistä. Kyllä häntä vitutti mutta laki oli väärään pysäköineen puolella.
Höpöhöpö. Sinä yksi ja sama elämänkoululainen reppana yrität tässä monilla viesteillä puolustella ettei ruudun omistaja saa jättää omaa autoaan oman ruutunsa eteen.
Voin paljastaa sinulle että 100 prosentissa tapauksia, poliisi ensin soittaa auton omistajalle ja kysyy miksi auto on siihen pysäköity. Ennen kuin alkavat edes harkitsemaan sakkolappua tai tuota naurettavaa takavarikkoasi.
Ja silloin kun poliisi soittaa ruudun omistajalle, ja omistaja kertoo miten asiat ovat, niin kirjoittavat sakon kylläkin väärään ruutuun pysäköivälle, ei sen omistajalle.
t. aloittaja
No sittenpä kipität kiltisti siirtämään autoasi kun poliisetä käskee. En tosin usko että poliisia kiinnostaa hevon vitun vertaa se että miksi auto on pysäköyty väärin. Itse olen saanut pari kertaa pysäköintivirhemaksun siksi että parkkiaika on loppunut tai kiekko unohtunut, mutta KOSKAAN poliisi tai lappuliisa ei ole soittanut ja informonut minua tilanteesta tai kysellyt siihen syytä. Väärin pysäköinti on laitonta ja poliisia ei kiinosta miksi olet niin tehnyt. Sinä voit riitauttaa sakon, jos koet että olet olllut pakkotilanteessa tai väärä pysäköntisi olsi ollut jostain muusta syystä oikeutettua. Aika lapsellista vänkyttää aisiasta jossa olet yksiseltteisesti väärässä.
Olet kyllä harvinaisen sekaisin päästäsi. Ei kai kukaan parkkipirkko sinulle kiekon unohtamisesta soita, mutta sen nyt jokainen täysjärkinen ymmärtää että poliisi aina ensin yrittää tavoittaa auton omistajaa ennen kuin mitään siirtoja alkavat toteuttamaan. Ainoa lapsellinen ja hölmö täällä edelleen olet sinä. Ja täysin väärässä. t. aloittaja
Väärin, kukaan ei välttämättä yritä tavoitella, siirtävät vaan. Oma autoni oli väärinpysäköitynä kolme päivää kun itse olin sairaalassa. Kolmantena päivänä oli hinattu pois, ei kukaan soitellut perään. Ja väärinpysäköinti oli paikassa, jossa auto ei ollut tiellä tai vaaraksi. Kiva selvittely siinä oli, missä auto on, ennenkuin yli viikon päästä tuli kirje kotiin pysäköinninvalvonnalta. Ehdittiin ilmoittaa varastetuksi muun muassa.
Eli lain mukaan ei tarvitse yrittääkäön tavoitella omistajaa. Typeräähän se on, mutta mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tässä ole naiivi. Tietysti hinausauto liikkuu kun poliisi sen tilaa. Ja etköhän maksa ihan kiltisi tai sitten itket ja maksat, sillä atoasi et saa takaisin ennen kuin olet maksanut sen siirron. Myös jokainen auton säilytyspäivä lisätään laskun hintaan, jos se on viety varikolle odottamaan maksusuoritusta.n Se on sitten eri keskustelu että minkälaisella kiirreellä poliisi haluaa reagoida asiaan, koska tilanne luultavasti ratkeaa itsestään kun viivyttelee aikansa.
Nyt viimeistään todistit itsesi täydeksi kakaraksi. Ei tämä ole mikään katsomiesi elokuvien jenkkilä jossa autoja kuskataan varikolle ja pitää maksella takavarikoista.
Edelleen. Yksikään hinausautokuski ei aja ilman korvausta, ja kukaan ei voi toisen nimiin tilata palveluita. Opettele nyt edes alkeet lakikirjan ensimmäisiltä sivuilta ennen kuin onnettomasti yrität päteä.
t. aloittaja
Kuinkahan naivi se hinausauton kuski olikaan, jonka poliisi oli tilannut siirtämään varastettua autoani? Poliisin mukaan olivat soittaneet mulle, mutta mullepa ei tullut minkään valtakunnan puhelua mistään. Lisäksi palautin saamaani hinauslaskun ja pyysin laskuttamaan poliisia, koska olisin ihan ominkin keinoin saanut sen koslani sieltä pois.
Joten älä huutele, kun et mistään tunnu mitään tietävän. Ihmettelin itsekin miten niin moni täällä käskee ajaa toisen perään, koska se tosiaan maksaa, jos auto hinataan pois tieltä.
t: ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko parkkipaikalla tilaa niin että voit jättää oman autosi siihen taakse?
Ihan ekaksi pyydä isännöitsijää/ hallituksen puheenjohtajaa jakamaan jokaiseen asuntoon tiedote siitä, että kyseiseen ruutuun ei saa pysäköidä ja ohjeistamaan vieraansa myös.
Motitettu väärään ruutuun pysäköinyt soittaa poliisin paikalle, niin tämä taakse pysäköinyt maksaa oman autonsa siirron ja saa sakot.
Ainakaan omalla kohdalla ei yksikään ole soitellut poliisia paikalle :D Niin ovat lähteneet hiljaa menemään. Melkein näen sieluni silmin aina hännän koipien välissä. Jotain vastiketta sentään nautinnon muodossa, kun saa odottaa paikkansa vapautumista.
Ja kannattaako soittakaan? Luvatta toisen parkkipaikan käytöstä saa sakon itsekin. Ja jos on jotain ongelmaa, kun paikan haltija v'ttuuntuu, niin miksi ihmeessä pitää muiden paikoille ajaa????? :o
Jos mun paikkaa ei yritetä käyttää, en riitele kenenkään kanssa, vaan elän omaa elämääni, ja muut eläköön omaansa. That's it! Eli: Jos lähdet haastamaan, varaudu siihen, että käy huonosti!
Poliisia ei kiinnosta hevon vittua se että kennen auto on ruudussa pydäköitynä, ei siitä mitään sakkoja saa, se on pysäköijän ja ruudun omistajan välinenkeskinäinen riita-asia. Sen sijaan on laitonta pysäköidä auto niin että se estää toisen auton liikkumisen tai autoon pääsemisen ja siitä saa sakot ja sellainen auto siirretään poliisin toimesta ja motittaja maksaa siirroon.
Kolmekymmentäviisi vuotta kokemusta asiasta, ja aina on saanut häpeilevän tyypin höykyttää :) Joten jos yhden sakon saisinkin, olisi homma sen arvoista! Nyt asun sellaisessa paikassa, että naapuritkin tulevat avuksi "lynkkaamaan", jos jonkun paikalle on joku ulkopuolinen uskaltautunut tulemaan, hahaa.
Eli vielä kerran: Jos käytät jonkun varattua parkkiruutua, varaudu seurauksiin! Eli oisko se sittenkin vaan parempi noudattaa sitä lakia ja niitä järjestyssääntöjä? Kun meilläkin on isot kyltit "Vain autopaikan lunastaneille" RÖYHKEÄ? PIITTAAMATON? YLIJUMALA? MIKÄ?
Vittuako sinä siitä minulle vaahtoat? En minä ole koskaan pysäköinyt tahallaan väärään ruutuun. Varoitin vain ystävällisesti että sinulle voi itselle käydä kehnosti kun alat leikkimään omankäden oikeudella. Usein nämä piittaamattomat vääriin ruutuihin pysäköivät ovat sellaisa kaverita joita sinun hyvinvoitinsi ei voisi vähempää kiinnostaa ja tarvittaessa vetävät turpiin tai ovat muuten hankalia. Yksi tällainen retku teki tuttavalleni tuollaisen siirtotempauksen ja kaveri tosiaan maksoi siitä sitten oman autonsa siirron ja sakot väärästä pysäköinnistä. Kyllä häntä vitutti mutta laki oli väärään pysäköineen puolella.
"Retkuja" löytyy tarvittaessa täältäkin, joten voi sanoa, että "homma ei jää tähän" :) Ja rahaakin sen verran, että saa palkattua. Voi olla, että röyhkeän parkkiruudun luvatta käyttäjän kulkuneuvo ei ehkä ole kovin mainiossa menokunnossa enää..Ei tällaisesta mummelista uskoisi....
Vaikutat juuri niin tyhmältä että alkaisit vänkyttämään vaikka kaikki tietävät että otat pataasi 6-0. Nämä naarmutusjuut ja muu tihutyönteko millä tarinasi aloitit, ovat vellihousuujen keinoja rankaista vahvempiaan. Tosipaikassa paskot housuihin ja alat itkeä.
Ja sinä naiivisti uskot kaiken? Provoni oli ilmeisen hyvä :D "Vänkyttää", "Otat pataasi", "vellihousu", "paskoa housuun ja itkeä" wuhuu, todellista sivistystä :)
No joktap, eipä meidän pihassa röyhkimyksiä näy muiden paikoille yrittämässä. On nauhoittava kameravalvonta ja yksityisyys. En suosittele tulemaan.
Ei niin hunoa päivää, ettei olisi tapahtunut jotain hyvääkin. Opit kirjoittamaan naiivi oikein :)
PS. Mitäpä meinaat tehdä sillä nauhoitteella jos joku on pysäköinyt ruutuusi?
PPS. Ei siitä mitään varsinaista hyötyä ole
PPPS. Pysäköinniestotolppa tai puomi on oikeastaan ainoa joka toimii oikeasti
Opettajieni mielestä olen aina ollut suhteellisen hyvä kirjoittaja. Joten päivä ei liene kovinkaan 'huno'...Mutta se ei varmaankaan ole oleellista? Vai?
Nauhoittava kameravalvonta on ihan muita asioita varten. On jo 'maksanut itsensä takaisin'. Mutta ennen kaikkea toimii oikein hyvänä pelotteena, eli ihan psykologinen juttu.
Kyllä meillä konstit on. Jos oletettaisiin, että joku tänne nyt yrittäisi autonsa tuoda jostain syystä, saamme hetkessä esim. pienen "parkkipaikkarempan" tai lumenluontitalkoot pystyyn. Aika kiva on varatussa ruudussa odottaa, että pääsee lähtemään, kun kaivinkone tms. on edessä ja kaverit kaffeella.
Mutta onneksi sana on kiirinyt, ja tehonnutkin. :)
Btw, korjaathan mahdolliset kirjoitusvirheeni, kiitos! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et siis itse edes käytä ruutua vaan se on käyttämättömänä? Haista vittu, pelle
En nyt tiedä mikä kehitysvammainen siellä yrittää ujeltaa, mutta normaaleilla ihmisillä on menoja. Milloin olen töissä, hammaslääkärissa, mökillä, laivareissulla, missä tahansa, niin on paskahomma palata kotiin ja huomata jonkun kaltaisesi idiootin jättäneen minun omistalle ja maksamalle paikalle autonsa. Hommaa persaukinen oma paikkasi ja opettele käyttäytymään. Ethän tuntemattoman omakotitalonkaan pihaan autoasi aja parkkiin jos jossain käyt.
Ihmettelen, kuinka toisten haukkuminen saa näin paljon yläpeukkuja. Meidänkin parkkipaikalle on parkkeerattu, mutta vaikka hinta on pk-seudulla enemmän kuin pari tonnia niin en huuda pää punaisena vaan osaan keskustella. Menee perille paremmin kuin meuhkaaminen. N34
Ai, että tuo on ärsyttävää... Kaveri jättää omaansa sellaisen kolmion, mitä pidetään yleensä takakontissa, on toiminut.
Oma huippukokemus parkkipaikka-asioista:
Asun rivarissa kaukana keskustasta ja meillä exän kanssa oli kaksi vuokrattua paikkaa. Exä muutti pois ja toinen jäi ylimääräiseksi. Kukaan ei sitä halunnut, koska oli ulkopaikka ja meillä on rutosti tilaa parkkeerata noin muutenkin (ilmaispaikat tien toisella puolella, niitä riittää...). Noh, makselin siitä sitä pientä ylläpitomaksua, että pystyin itse joskus jättämään auton ulos lähelle ovia. Naapuri sit yhtenä kesänä pyysi, että voivatko lainata viikoksi ruutua jonkin jalkaan käyneen haaverin takia (ok, toki). Lopputulos: niiden romu oli siinä vielä syksylläkin ja kun pyysin siirtämään olin nipo, kun mullahan ON myös tallipaikka!
"Niin, on. Haluatteko lunastaa kokonaan itsellenne tän paikan? Kun en mä oikeestaan kahta tarvi."
"No, ei haluta, mutta jos se on TYHJÄNÄ niin eihän se parkkeeraamisesta kulu..."
Että minä maksan ja ne parkkeeraa hamaan ikuisuuteen siinä? Nöynöy...:'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et siis itse edes käytä ruutua vaan se on käyttämättömänä? Haista vittu, pelle
En nyt tiedä mikä kehitysvammainen siellä yrittää ujeltaa, mutta normaaleilla ihmisillä on menoja. Milloin olen töissä, hammaslääkärissa, mökillä, laivareissulla, missä tahansa, niin on paskahomma palata kotiin ja huomata jonkun kaltaisesi idiootin jättäneen minun omistalle ja maksamalle paikalle autonsa. Hommaa persaukinen oma paikkasi ja opettele käyttäytymään. Ethän tuntemattoman omakotitalonkaan pihaan autoasi aja parkkiin jos jossain käyt.
Ihmettelen, kuinka toisten haukkuminen saa näin paljon yläpeukkuja. Meidänkin parkkipaikalle on parkkeerattu, mutta vaikka hinta on pk-seudulla enemmän kuin pari tonnia niin en huuda pää punaisena vaan osaan keskustella. Menee perille paremmin kuin meuhkaaminen. N34
Ymmärrän täysin että vituttaa, jos joku idiootti ei huomaa isoa VARATTU kylttiä ruudussa tai ajaa tahallaan siihen.
Vielä kun yleensä nuo öykkäröijät ovat romaneita tai muita alemmanluokan sankareita, jotka luulevat että heitä ei koske lait, ja heille ei kukaan uskalla antaa takaisin. Ovat väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Parkkiruudun taakse pysäköityä autoa sakotetaan ilman muuta, mutta ruudussa olevan auton sakottaminen edellyttää että pysäköinnin rajoitukset on liikennemerkein osoitettu.
Kyllä, tärkeää ottaa selvää, että pihan kyltit on oikein. Lainmukainen toimenpiteet tuntuvat niin hankalinta, että ainut tapa aiheuttaa sanktio väärin parkkeeraavalle tuntuu tosiaan olevan se taakse pysäköinti, sitä itsekin harrastaneet, koska auton sai niin, ettei haitannut muihin ruutuihin parkkeeraavalle. Paras kommentti kerran oli, kun mentiin autoa siirtämään, oli " luultiin että on asunnon numeron mukaan". Pihassa oli noin 20 paikkaa ja taloja oli kaksi kolmerappuista, seitsemän kerroksista. Asuntoja reilusti yli sata.. 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parkkiruudun taakse pysäköityä autoa sakotetaan ilman muuta, mutta ruudussa olevan auton sakottaminen edellyttää että pysäköinnin rajoitukset on liikennemerkein osoitettu.
Kyllä, tärkeää ottaa selvää, että pihan kyltit on oikein. Lainmukainen toimenpiteet tuntuvat niin hankalinta, että ainut tapa aiheuttaa sanktio väärin parkkeeraavalle tuntuu tosiaan olevan se taakse pysäköinti, sitä itsekin harrastaneet, koska auton sai niin, ettei haitannut muihin ruutuihin parkkeeraavalle. Paras kommentti kerran oli, kun mentiin autoa siirtämään, oli " luultiin että on asunnon numeron mukaan". Pihassa oli noin 20 paikkaa ja taloja oli kaksi kolmerappuista, seitsemän kerroksista. Asuntoja reilusti yli sata.. 😁
Kaikenlaisia idiootteja sitä kaduillamme liikkuu :D
Itsellä autopaikka kaupungin keskustassa sisäpihalla. Ylempänä on ilmaisia paikkoja ja alempana kerrostalon asukkaiden paikat, ensin tulee vastaan kyltti yksityisalue. Sitten lukee selkeästi joka paikan kohdalla VARATTU sekä auton rekisterinumero. Sitten on vielä kyltti autopaikat varattu *****katu 1 asukkaille.
Silti joka viikko on joku parkkeerannut paikalleni. En ikinä saa heitä kiinni koska asunto ei ole pihan puolella. Ja joka päivä siellä käydään sakottamassakin mutta aina on uusi auto paikalla. Valituksia on tehty paljon sen seurauksena nuo kyltit onkin laitettu sinne.
Helsingin kantakaupungin parkkitilanne on kyllä v***umainen.
Vapaita vakipaikkoja ei ole ja meillä on se kaupungin lupaläpyskä jolla saa pysäköidä tien varteen.
(Mun mielestä reilu 260€ vuodessa on siitä kyllä vähän turhan paljon)
Raivostuttavaa on myös ihmisten älytön "tuhlaileva" parkkeeraustapa.
Usein näkee pitkän rivin autoja, jokaisen välissä 1,5m turhaa tilaa. Naureskelin joskus kun naapurilla oli tapana jättää vespansa noihin väleihin, vaikka sen olisi saanut sisäpihallekin säilöön.
Näistä pitkistä väleistä huolimatta viimeisen vuoden sisällä meidän autoa on kolhittu 2 kertaa.
Tietty vakuutus hoitaa, mutta ärsyttää maksella satasia omavastuita vaikka joku muu on mokannut.
Kiinnostaa tietää miten ap on ratkaissut tilanteen, kun ruudussa on jonkun auto ?
Meillä on keskustassa oleva opiskelija-asunto, jossa parkkipaikat maksavat lisää vuokrassa ja se on aina yhtä inhottavaa, kun joku valopää on pysäköinyt siihen. Soitan nykyään aina parkkipirkot lätkäisemään 60 euron sakot moisille moukille. Nyt ei ole useampaan kuukauteen siihen enää muut pysäköineet. Etköhän sinäkin jonkun saa sakottamaan jostain kun vain vähän kaivelet numeroita ylös.
Sais kyllä tulla joku laki että omasta ruudusta sais hinauttaa toisen pysäköimän auton veks.
Idiootteja on aina ollut. On nykyisin. Ja tulee aina olemaan.
Ennen jättivät hevosensa toisten pilttuisiin, nykyään autonsa toisten ruutuihin. Kyllä luonto hoitaa tavalla tai toisella öykkärit.
Miksi luulet että pysäköisin muiden paikoille?