Teinköhän oikea ratkaisun? Aloitan ahdistuneisuushäiriöön huomenna aamulla eka kertaa lääkityksen...
Eli oon kohta 3 vuotta kärsinny ahdistuneisuushäiriöstä, joka pamahti päälle pitkään jatkuneen stressin jälkeen maaliskuussa 2014.
Ole siitä saakka pelännyt tauotta olevani sairas...
Epäilen siis syöpiä itsellänni.
Nyt tuntuu, että viime keväästä saakka yleistilani/ suorituskyky olisi laskenut. Eli olo tuntunut tauotta epätodelliselta, muisti huonontunut. Esim. Aamuinen bussimatka tuntuu helvetin kaukaiselta ja sumuiselta sekä epätodelliselta.
Olen myös kärsinyt 2 vuotta väsymyksestä vaikka nukkuisin kuinka+ hengenahdidtusta / henkitorvella tuntuvaa puristusta on aika ajoin.
Näiden oireilujen lisäksi pelkään siis sairauksia...
Olikohan hyvä ratkaisu aloittaa lääkitys?
En muista lääkkeen nimeä enkä nyt jaksaisi mennä katsomaan, mutta kuului SSRI lääkkeisiin ja lääkäri sanoi, että se on turvallinen lääke eikä siihen synny riippuvuutta.
Aloitan lääkkeen huomenna aamulla ensin 1 tabletti. Oliko se nyt 10 mg ja ensi viikolla aletaan nostamaan kahteen tablettiin...
Tuleekohan noista paljon haittoja?
Olen menossa töihin kahdeksaan huomenna...
Ilmeisesti jtn pientä kuvotusta voi liittyä, mutta ei mitään sen pahempaa.
Olikohan tää hyvä ratkasu??
Nyt on vähän ruvennu jännittämään ja pelottamaan...
En oo ikinä syönny mitään lääkkeitä...
Kommentit (23)
Onko otettu labroja? Rautavarasto = ferritiini? Totta kai ihminen on väsynyt ja saamaton, kun keho ja aivot ovat hapenpuutteessa. Minun 'masennukseni', suossatarpominen, aloitekyvyttömyys, aivosumu ja aamuinen ja välillä kokopäiväinen kooma korjautui rautavaraston täyttämisellä. Stressi se söi minullakin hivenaineet ja vitamiinit kehosta. Tankkaa ihan joka tapauksessa antioksidantteja c, e, a vitamiinit, b-vitamiineja, omega3.
www.studio55.fi/hyvinvointi/article/saatko-tarpeeksi-rautaa-tarkkaile-n…
Voit päästä eroon.
Lääkitys on vain osa hoitoa.
Onhan sinulla esim.terapia kontakti?
Uskon että on ollut hyvä päätös aloittaa se lääkitys jotta saat nyt ajatuksesi selviksi. Ei ole oikein että joudut kokoajaan panikoimaan onko sinulla syöpä vaiko eikö ja muutenkin kaikki elämän osa-alueet tuppaavat kärsimään jatkuvasta ahdistuneisuudesta ja na. Sumuiauudesta
Ssri läkkeet toimivat toisilla ja toisilla eivät. Uskoisin että ihan hyvä veto kunha eivät vuosikausia sulle niitä ssri :tä syötä.