Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok jättää 6v eskari yksin...

Vierailija
17.01.2017 |

..kotiin puoleksi tunniksi
...kirjastoon puoleksi tunniksi
...kotipihalle (kerrostalo. Yhteispiha ja sutojs kulkee vaikkei sais) kun itse on sisällä ja "käy välillä vilkaisemassa"
..pulkkamäkeen kun menee itse kauppaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta. Jos lapsella kännykkä ja on luonteeltaan järkevä, niin kyllä voisin jättää.

Vierailija
2/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei. Ei. Ei

Liian pieni pärjäämään yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa hyvä alkaa totutella pikkuhetkiä yksinoloon. 

Vierailija
4/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.

Vierailija
5/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta? Meidän lapsi ei olisi eskarina edes uskaltanut jäädä yksin puoleksi tunniksi. Kaverinsa kulki jo aika laajaa (muutama kilometri kotoa) reviiriä itsenäisesti eskarissa.

Vierailija
6/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei x 4. 10-15 min kotona ok, jos on puhelin ja lapsi reipas.

Vierailija
7/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaikka lapsi olisi kuinka "järkevä" niin on turhan nuori ottamaan itsestään isommalti vastuuta.

Meillä ekaluokkalainen ja nyt vasta syksyn ja talven aikana opetellut kulkemaan itsenäisesti kouluun ja harrastuskerhoon(asumme maalla, koululle menee oikopolku ja matkaa vajaa 100 m), yksin ei ole vielä kotiin halunnut jäädä. Ulkoillut yksin jonkun aikaa, mieluiten kuitenkin kavereiden kanssa. 

Vierailija
8/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston suljen pois, meillä, muuten ok.

Vierailija
9/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kunhan muistutat, ettei kerrostalon pihalta tai pulkkamäestä saa lähteä jännämiehen mukaan, jos tulee houkuttelemaan.

Vierailija
10/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ainakaan pulkkamäkeen yksin päästäisi, loukkaantumisriski suurempi kuin muissa tilanteissa. Kirjasto periaatteessa ok, on ainakin aikuisia paikalla. En kyllä siltikään suosittele.

Vierailija
11/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lapsesta. Jos lapsella kännykkä ja on luonteeltaan järkevä, niin kyllä voisin jättää.

Näin.

Meillä on 6v. eskarilainen ja kaikkia noita on tehty.

Vierailija
12/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipiha ok jos itse kotona.

Vierailija
13/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi haluaa ja naapurin kanssa on sovitti, että lapsi voi mennä sinne, jos tuleekin sellainen fiilis. Meillä esikoinen halusi jäädä pihalle tai kotiin yksin ja pärjäsi tosi hyvin. Tosin meillä myös koira "turvana".

Vierailija
14/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi kuusivuotias olla yksin taloyhtiön pihalla, ja jos sovitaan (ja minulle ehdoton että puhelin mukana - ei mikään äly, perus nokia) niin myös kaverin pihalle lähialueella eli siis noin kilsa korkeintaan kotiin. Aina tieto siitä missä ollaan ja osaa soittaa hädän tullessa. 

Kuitenkin vain silloin, kun itse on kotona, eli en lähde silloin muualle. 6-vuotias voi olla sen aikaa kotona että käyn lähikaupassa, mutta silloin oltava sisällä ja ovi kiinni kunnolla. :)

Vierailija
15/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eskari on sitten näköjään siitä itsenäisemmästä päästä. Kulkee itse eskarii,matkaa reilu 1km. Mennä viitoittaa pihalla kavereiden kanssa,myös pulkkamäessä. Ei ole tarvinnut ulkona peräänkatsojaa reiluun vuoteen. Ei puhelinta. Käy myös kavereillaan kylässä naapuritalossa. Pärjää kotona sisarten kanssa jo muutaman tunnin. Käy siskojen kanssa kaupalla karkkiostoksilla, matkaa vajaa 2km jne..

Vierailija
16/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eskari on sitten näköjään siitä itsenäisemmästä päästä. Kulkee itse eskarii,matkaa reilu 1km. Mennä viitoittaa pihalla kavereiden kanssa,myös pulkkamäessä. Ei ole tarvinnut ulkona peräänkatsojaa reiluun vuoteen. Ei puhelinta. Käy myös kavereillaan kylässä naapuritalossa. Pärjää kotona sisarten kanssa jo muutaman tunnin. Käy siskojen kanssa kaupalla karkkiostoksilla, matkaa vajaa 2km jne..

Tällä suunnalla ei saa mennä yksin eskariin. Ei vaikka se on meidän alakerrassa....

Vierailija
17/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä suunnalla ei saa mennä yksin eskariin. Ei vaikka se on meidän alakerrassa....

Yleensä vain niihin eskariin jotka sijaitsevat koulun yhteydessä saa mennä itsenäisesti.

Vierailija
18/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tuossa iässä jos yksikseen ulkona leikkimässä ja hakemassa kavereita naapurista leikkimään.

Riippuu toki ihan alueesta missä asuu. Jossain tdinkeskustassa olisi meininki ihan eri esim jo ensinnäkin liikenteen vuoksi. Itse vartuin omakotitaloalueella. Huuto etäisyyden päässä oltiin. Ei ollut ysärillä kännyköitä muksuilla :)

Vierailija
19/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Meillä eskari yksin joka päivä 3-5h

Vierailija
20/21 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat olleet ilman aikuista ulkona 4-5v:sta lähtien. Eskareina ovat alkaneet totutella yksin oloa kotona noin tunnin kauppareissun ajan.

Kivittäkää. Kuopus täyttää ensi kuun alussa 17v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi