Klo11-19 työvuoro arkisin, mitä mieltä?
Kommentit (47)
Aika unelma. Ehtisin urheilla viikolla kaksi kertaa paivassa tarvittaessa muutamina paivina viikossa, muuten kerran paivassa, joko ennen tai jalkeen tyopaivan. Valttaa pahimmat ruuhkat ja aamut ovat tarvittaessa kiireettomat. Me like! Kyseessahan olisi varsinainen helpotus kun tuntuu etta useimpina paivina en ole ikina kotona ennen seiskaa mutta toisssa ollaan jo ennen ysia.
Aamu-uniselle hyvä. Itse en jaksa tehdä mitään aikaisten aamuvuorojen jälkeen vaikka aikaa olisikin, koska kärsin unihäiriöistä.
Mulle olis ihan ok. Oon aamu-uninen ja herään normaalisti vasta 10 tai 11 aikaan. Ilta harrastuksissa ei tosin ehtisi oikein käymään, mutta kyllä ilman niitäkin pystyy elämään.
Nuorena kesätöissä unelmavuoro kun aamu riitti krapulasta toipumiseen ja illalla ehti uusiin bileisiin mukaan. Nykyään kun kuolema korjaa jos yrittää bileisiin töihin jälkeen saati krapulassa töihin niin tuon vuoron viehätys on lakannut.
Mieheni tekee tuota vuoroa välillä ja jäähän siinä yhteinen perheaika iltaisin tosi vähälle arkisin.
Ennen inhosin, kun tuntui, että menee koko päivä. Nyt raskaana ollessa olen alkanut tykätä, kun aamulla aikaisin nouseminen tuntuu tuskaiselta kauhean väsymyksen vuoksi ja tuo mahdollistaa rauhallisen heräämisen ja aamun, eikä illallakaan tarvitse mennä kauhean aikaisin nukkumaan, niin ehtii vielä tehdä jotain. Aamuvuoropäivinä tuntuu menevän niin, että kotiin tultua on pakko nukkua vähän aikaa pahimpaan väsymykseen, ilta menee ihan sumussa ja kohta pääseekin taas nukkumaan, että pääsee aamulla jotenkin ylös.
Vierailija kirjoitti:
Huonoin mahdollinen vuoro.
Mulla huonoin mahdollinen vuoro (tein tätä lähes vuoden) oli arkisin 22-06. Tästä on muutamia vuosia ja silloin esim. Ruokakauppakäynnit eivät olleet mahdollisia heti ennen tai jälkeen työvuoron, kun aukoiloajat olivat niin rajattuja.
Illalla on kivempi katsella sarjoja televisiosta tms kuin mennä nukkumaan, aamulla on kivempi nukkua kuin herätä seitsemältä "viettämään vapaa-aikaa".
Kiva ajatus mutta en usko kenekään saavan itseään sängystä aamuseitsemältä ylös jos ei ole pakko.