Mikä oli ensimmäinen suuronnettomuus tai muu katastrofi jonka muistat varmuudella?
Ei vain siitä, että olet jo ollut olemassa ja siitä on puhuttu. Muistat tapauksen oikeasti. Minä muistan Lapuan patruunantehtaan räjähdyksen 1976.
Kommentit (496)
Vierailija kirjoitti:
Estonia paskaa, Thaimaa paskaa, 911 paskaa, korona paskaa.
Missä uutislähetykset julkisilla paikoilla?
Et siis usko että tapahtuneet?
En minäkään.
"Selain ketjun sivulle 8, toistellaan aika paljon samoja. Eikö kukaan muista Virtain vanhainkodin paloa 23.1.1979?"
Muistan hyvin, en itse uutisen takia vaan siksi että sukulainen oli palon sattuessa töissä Virroilla ja kertoi aidosti järkyttyneenä miten liekeistä oli kuulunut hirveää ölinää kuin eläimet olisivat huutaneet tuskissan ja tämä tarpeettoman yksityiskohtainen kuvaus jäi todella mieleen.
Oikeastaan kaikki nuo varhaislapsuuden katastrofit ovat jääneet mieleen ainoastaan siksi että aikusten järkytys ja pelko oli niin voimakas että se tarttu lapseen. Itse en ymmärtänyt uutisia vaikka osasin lukea jo ennen kuin menin kouluun.
Lapuan pamaus ja Rissalan DC-3 lentoturma -78, jälkimmäinen tapahtui silloisessa kotikunnassani.
Vierailija kirjoitti:
Koska loppui uutislähetykset niin että niitä pystyi katsomaan julkisilla paikoilla Suomessa?
Psyk. rikosten uhri
Mitäköhän tarkoitat tuolla?
Että jossain julkisella paikalla olisi ollut tv josta saa katsoa uutisia?
Teneriffan (historian pahin) lentoturma 1977, Tshernobylin (historian pahin) ydinonnettomuus 1986, Estonia (rauhan ajan pahin merionnettomuus Itämerellä) 1994. Tsunami 2004, siinä menehtyi parikin ihmistä omasta lähipiiristä.
Lapua, olin talvilomalla synnyinkodissani, tiskasin astioita, kun tuli ylimääräinen uutislähetys. Se oli aikamoinen järkytys.
Tsernobyl