Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli ensimmäinen suuronnettomuus tai muu katastrofi jonka muistat varmuudella?

Vierailija
17.01.2017 |

Ei vain siitä, että olet jo ollut olemassa ja siitä on puhuttu. Muistat tapauksen oikeasti. Minä muistan Lapuan patruunantehtaan räjähdyksen 1976.

Kommentit (496)

Vierailija
461/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selain ketjun sivulle 8, toistellaan aika paljon samoja. Eikö kukaan muista Virtain vanhainkodin paloa 23.1.1979?

Se oli Suomen toiseksi eniten ihmishenkiä vaatinut tulipalo. Surmansa sai 27 vanhusta. Äitini täti oli yksi heistä. Olin 12-vuotias, olin mukana hautajaisissa. 

Vanhuksien henkiä ei ilmeisesti pidetä kovinkaan tärkeänä, kun tätä ei kukaan muista. 

Tapahtui yli 10 vuotta ennen syntymääni

Vierailija
462/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonia. En ymmärtänyt ollenkaan miksi siitä tehtiin sellainen numero, että seurakunnan kerhossa oli sekä suruliputus että hiljainen hetki ja me ei myöskään saatu meidän jälkiruokajätskejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän junaturma

Vierailija
464/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus että sivustolla on vanhoja äijiä ja lapualaisille ihan oikein. Koko tasapää paikkakunnan voisi räjäyttää.

Vierailija
465/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estonia. En ymmärtänyt ollenkaan miksi siitä tehtiin sellainen numero, että seurakunnan kerhossa oli sekä suruliputus että hiljainen hetki ja me ei myöskään saatu meidän jälkiruokajätskejä. 

Miksette?

Vierailija
466/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1987 kun Kokoomus pääsi päättämään ensi kertaa "yhteisistä" asioista. Siitä se alamäki sitten lähti. Kohta maaliviiva häämöttä,ja IMF jakaa palkinnot.

Suomen tuhonnut tragedia mistä kärsii vähintään 3 miljoonaa ihmistä. Jää tsunamit kauas taakse.

Vierailija
467/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irwinin kuolema

Aiheen vierestä, mutta isälleni oli oikeasti kova pala kun hänen suuri idolinsa Irwin heitti veivin juuri kun hänen esikoisensa oli syntynyt. En tiedä onko syntymäpäiväni sanomalehdet säästetty minua vai Irwinin poismenoa ajatellen.

Vierailija
468/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsunami, isäni sisko soitti Tapaninpäivän aamulla tai aamupäivällä meille ja kysyi oliko isä muun perheen kanssa matkustanut Thaimaan itä- vai länsirannikolle. Vähän myöhemmin tuli tieto, että isä ja veli oli elossa mutta muut kateissa, veli oli päässyt lähettämään jostain viestin.

Vierailija
469/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonia paskaa, Thaimaa paskaa, 911 paskaa, korona paskaa.  

Missä uutislähetykset julkisilla paikoilla? 

Vierailija
470/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska loppui uutislähetykset niin että niitä pystyi katsomaan julkisilla paikoilla Suomessa? 

Psyk. rikosten uhri 

Vierailija
471/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala kysymys kun on vaikea selvittää jälkeenpäin mitkä kuvat ja tv-lähetykset on nähnyt livenä ja mitkä vasta jälkeenpäin.

Olen varma Lapuan patruunatehtaan räjähdyksestä ja historian tuhoisimmasta lento-onnettomuudesta 1977 mutta olin silloin jo kymmenen.

Olen myös 100% varma että 1972 Münchenin olympialaisia seurattiin meillä televisiosta ja olen nähnyt silloin Lasse Virenin sekä Lätsä-pekan juoksut ja kuvia niistä kommandopipoisista joukoista mutta mahdotonta sanoa ovatko muistikuvat vasta 1976 Montrealista.

Vierailija
472/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halosen valinta presidentiksi.

Vierailija
473/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robert Kennedyn murha 1968 

Vierailija
474/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsunami 2004

Vierailija
475/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tsunami, naureskeltiin niille kuville ja sille että yksi samassa koulussa olleen perhe oli siellä kadonneena.

Vierailija
476/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuurilan junaturma

Tuon minäkin muistan hämärästi sanomalehden kuvista.

Olin ekaluokkalainen ja osasin jo lukea, miten paljon siinä kuoli ihmisiä.

Vierailija
477/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen. Virenhän kaatuikin jo Münchenin kympillä. Siinä tapauksessa olen varma että minulla on muistikuvia 1972 olympialaisista kun mieleen jäi se valtava tunteiden aaltoilu kaatumisesta voiton huumaan ja täysillä eläytynyt selostaja huusi niin että ikkunat helisivät. Sitten ne lehden kuvat terroristeistakin ovat varmaan aitoja muistoja 

Vierailija
478/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selain ketjun sivulle 8, toistellaan aika paljon samoja. Eikö kukaan muista Virtain vanhainkodin paloa 23.1.1979?

Se oli Suomen toiseksi eniten ihmishenkiä vaatinut tulipalo. Surmansa sai 27 vanhusta. Äitini täti oli yksi heistä. Olin 12-vuotias, olin mukana hautajaisissa. 

Vanhuksien henkiä ei ilmeisesti pidetä kovinkaan tärkeänä, kun tätä ei kukaan muista. 

Tapahtui yli 10 vuotta ennen syntymääni

Minä muistan kyllä tuon tulipalon.

Tuon jälkeenhän vanhainkotien turvallisuutta parannettiin ja esim omassa kunnassani ei enää voinut käyttää vanhainkodin toista kerrosta.

Omassa mielessäni ehkä suuremman jäljen ovat tehneet Koivulahden lento-onnettomuus ja Lapuan räjähdys.

Nuo molemmat onnettomuudet sattuivat lähellä kotipitäjääni ja olivat alueen lehdessä pitkään uutisina.

Vierailija
479/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus että sivustolla on vanhoja äijiä ja lapualaisille ihan oikein. Koko tasapää paikkakunnan voisi räjäyttää.

Oletko sinä kunnossa? Tai pitäisikö sinun nyt vain enemmän rukoilla?

Vierailija
480/496 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen. Virenhän kaatuikin jo Münchenin kympillä. Siinä tapauksessa olen varma että minulla on muistikuvia 1972 olympialaisista kun mieleen jäi se valtava tunteiden aaltoilu kaatumisesta voiton huumaan ja täysillä eläytynyt selostaja huusi niin että ikkunat helisivät. Sitten ne lehden kuvat terroristeistakin ovat varmaan aitoja muistoja 

Nyt oli pakko katsoa vanhoja pätkiä youtubesta ja muistikuvien kommandopipoiset miehet olivat todellisia mutta olivatkin terroristeja eivätkä poliiseja.

Itse olympialaiset olivat niin jännittävää suomalaisten juhlaa että terroristeista ei jäänyt mieleen muuta vai jätettinköhän suomettumisen nimissä tuo puoli lähes kokonaan uutispimentoon? Eikö CCCP ollut terroristien puolella ja USA Israelin?