Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristityille:

15.03.2006 |

Mistäköhän se johtuu,että Kristityt ovat niin kovin kärkkäitä tuomitsemaan?

Jos ei joku usko kuten hän itse tai ei elä kirjaimellisesti raamatun mukaan,on heti " huono" kristitty ja suurinpiirtein roviolle jotaisi poltettavaksi.

En halua itseäni nostaa jalustalle,mutta ei minusta ole toisten tuomitsijaksi, esim. jos uskoo Allahiin. Luotan kyllä siihen,että Jeesus antaa rakkutensa valon loistaa kaikkien ihmisten sydämeen.

Jeesus ei tuominnut,miksi me kristityt niin teemme??

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" mutta kuten olen monta kertaa sanonut,olen sujut asian kanssa. "

Mutta onko Jumala " sujut" asian kanssa? Miksei sinua kiinnosta hänen mielipiteensä? Elämä on täynnä valintoja,uskova voi valita joko elää oman lihansa mieltymysten mukaan,tai sitten Jumalan tahdon mukaan_mutta Jumalan tahdon mukaan elämisessä piilee siunaus-oma liha taas vie epävarmuuteen ja syteen tai saveen-ennemmin tai myöhemmin.

Jumala haluaa sinulle hyvää!Hän haluaa sinulle miehen,joka rakastaa sinua niin paljon,että haluaa sitoutua sinuun,sekä sydämen tasolla,fyysisesti että avioliiton sitein.

Vierailija
2/64 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä puhut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yleisesti ottaen, ei koskien pelkästään tätä palstaa.

Onhan tälläkin palstalla kättä väännetty ja " tapeltu" uskon asioista.

Esimerkkinä voin antaa oman tilanteeni: Olen uskossa mutta kuitenkin asun avoliitossa ja harrastan esiaviollista seksiä. Monen mielestä en esim. pääse taivaaseen kun teen jatkuvasti syntiä. Eli tuomitsevat minut.

Itse olen Herran kanssa asiasta keskustellut ja asian kanssa sujut.

Vierailija
4/64 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta raamattu, koraani ja toora pitävät ruumista pyhänä ja seksi avioliittoon kuuluvana.

Sinun mielestä se kuuluu muuallekin ja se on sinun oma asia.

Mutta jos aioit papiksi tai joksikin muuksi niin joku saattaa ihmetellä oletko sinä opettamassa jotain uutta harha oppia?

Vierailija
5/64 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillith:

Itse olen Herran kanssa asiasta keskustellut ja asian kanssa sujut.

Eli antoi sulle luvan? Miks Raamattu kummiskin sen kieltää??

Vierailija
6/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuulutko kirkkoon vai kuulutko Helluntai seurakuntaan,mutta ihmettelin tuota harha-oppi komenttiasi.

Kyllähän kirkossa kastetaan,vaikka raamatussa ei niin tehdä,eikä siltikään kirkoissa opeteta " harha-oppia."

Ymmärrän jos olet helluntalainen,niin silloinhan tuomitsette sen synniksi.

Itse kuitenkin henk.kohtaisesti luen raamattua vähän " sormien lävitse."

Tosia-asiahan on,että ihmiset on raamatun kirjoittaneet,ja paljon on sieltä pois jätetty.

Ja ennen kuin lynkkaatte minut,uskon kyllä,että raamatussa on paljon Jumalan sanaa ja opetusta,mutta ei kaikki. On siis erittäin tärkeä kirja minulle.

Ja eikö kristinuskossa ole tärkeintä uskoa Jeesukseen Kristukseen,Jumalan poikaan. Häneen uskomalla pääsen Isän luo taivaaseen.

Toivottavasti ei tullut sellaista kuvaa,että täällä syntiä teen minkä ehdin ja uskomalla Jeesukseen pääsen taivaaseen. Ei toki,yritän elää mahdollisimman " kristitysti" ,rakastan lähimmäisiäni,autan hädässä olevia ym.

Mutta ei voi sitä ymmärtää,miksi minulta otettaisi taivaspaikka pois sen takia,etten ole naimisissa rakastamani miehen kanssa.

Vielä yksi ajatus juolahti mieleen: kuinkahan moni juuri uskon löytänyt hylkää uskonsa juuri sen takia,että hänet tuomitaan niin kärkkäästi. Jos et käy kirkossa joka sunnuntai tai satut muuten astumaan harhaan,niin heti on toiset syyttävät sormet ojossa.

Onneksi olen saanut ihanan uskovan ystävän,joka on monta kertaa minulle sanonut,että aina niitä kompastumisia tulee mutta sitten täytyy vaan pyyhkiä pölyt ja jatkaa matkaa. Mehän olemme vain erehtyväisiä ihmisiä.

Jeesus ei vaatinut meitä olemaan täydellisiä vaan ainoa vaatimus häneltä on rakastaa ja uskoa häneen.

Ja Harriet:

Toivottavasti et loukkaannu jos en tässä ala kertomaan mitä Jeesus minulle sanoi. Se on Hänen ja minun henkilökohtainen asia,toivottavasti ymmärrät=)

Vierailija
7/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillith:

Ja Harriet:

Toivottavasti et loukkaannu jos en tässä ala kertomaan mitä Jeesus minulle sanoi. Se on Hänen ja minun henkilökohtainen asia,toivottavasti ymmärrät=)

Eikös tuo oo haureutta..?? En tuomitte sinua, mutta synnin voi kyl sanoo ääneen.

Vierailija
8/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että syntiä teen joka kerta kun mieheni kanssa olen,mutta sitä en usko,että taivaspaikkani menettäisin tuon takia.

Mutta toisaalta,kun oikein rupesin miettimään, voiko se olla niin " syntiä"

kun kaksi ihmistä osoittaa toisilleen rakkautta?

Sen toki miellän synniksi jos joka kerta eri kumppanin kanssa on,ilman tunteita, mutta kun on vakikumppani,joka aidosti rakastaa toisiaan,niin voiko Jumala olla niin pikkumainen,että sen tuomitsisi?

Vierailija
9/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa.

Syntejähän Jumala ei silleen lajittele, että mikä on isompi/pienempi. synti ei pääse taivaaseen, siis syntiä ...

Vierailija
10/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taas se syyttävä sormi näyttää nostavan päätään:)

Miksi siis jos te haluatte elää täysin raamatun mukaan,onnea siitä teille, olette heti osoittelemassa toisia,jotka eivät elä?

Tässä päästiin taas siihen pointtiin mitä aloitus tekstissä kirjoitin.

Vierailija
11/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillith:

mutta taas se syyttävä sormi näyttää nostavan päätään:)

Miksi siis jos te haluatte elää täysin raamatun mukaan,onnea siitä teille, olette heti osoittelemassa toisia,jotka eivät elä?

Tässä päästiin taas siihen pointtiin mitä aloitus tekstissä kirjoitin.

Vierailija
12/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikein olen ymmärtänyt,olet helluntalainen ja niin myös vanhempasi.

Helluntalaisethan elää juuri niin kuin raamatussa sanotaan(kirjaimellisesti), täytyy elää raamatun mukaan tai muuten tekee syntiä.

Itse olen uskovasta perheestä,mutta äitini on opettanut,että Jeesus ja Jumlala rakastaa myös syntisiäkin. Ja tietysti täytyy yrittää olla ja elää kunnollisesti.

Kotoa myös sain sellaisen uskon,että tärkeintä on uskoa ja rakastaa Jeesusta,se riittää.

Olemme molemmat saaneet kovin erillaiset uskoneväät lapsena,joten en saa enkä myös halukkaan saada sinua muuttamaan mieltäsi synnin suhteen. Samanlainen tilanne jos sinä yrittäisit saada minua elämän kirjaimellisesti raamatun mukaan. Ihminen ei voi saada toisen mieltä kovin helposti muuttumaan, Jeesus sen voi tehdä. Luotankin ja uskonkin,että jos Jeesus pitäisi syntiäni anteeksiantamattomaksi,hän kyllä " ajaa" meidät avioliittoon.

Vierailija
13/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se omatunto rupea ennenpitkää kolkuttelemaan kun tekee syntiä tietäen, jolloin ois aika oikaista mutkat elämässä, laittaa tie suoraksi.

Vierailija
14/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskon luotan siihen,että Herra tietää tilanteeni ja auttaa minua oikein tekemisessä. Hänen haltuunsa annan tilanteeni.

Mutta nykyhetkessä en voi uskoa olevani tuomittu kadotuksen.

Vierailija
15/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillith:

jos oikein olen ymmärtänyt,olet helluntalainen ja niin myös vanhempasi.

Helluntalaisethan elää juuri niin kuin raamatussa sanotaan(kirjaimellisesti), täytyy elää raamatun mukaan tai muuten tekee syntiä.

Itse olen uskovasta perheestä,mutta äitini on opettanut,että Jeesus ja Jumlala rakastaa myös syntisiäkin. Ja tietysti täytyy yrittää olla ja elää kunnollisesti.

Kotoa myös sain sellaisen uskon,että tärkeintä on uskoa ja rakastaa Jeesusta,se riittää.

Olemme molemmat saaneet kovin erillaiset uskoneväät lapsena,joten en saa enkä myös halukkaan saada sinua muuttamaan mieltäsi synnin suhteen. Samanlainen tilanne jos sinä yrittäisit saada minua elämän kirjaimellisesti raamatun mukaan. Ihminen ei voi saada toisen mieltä kovin helposti muuttumaan, Jeesus sen voi tehdä. Luotankin ja uskonkin,että jos Jeesus pitäisi syntiäni anteeksiantamattomaksi,hän kyllä " ajaa" meidät avioliittoon.

Ja sille toiselel naiselle:)??

Vierailija
16/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallaan sama kuin mitä sanoi sille naiselle jonka pelasti kun kyläläiset halusivat kivittää hänet... eli älä tee enää syntiä.

Seuralaisilleen sanoi se joka rakastaa mua tottelee mua.

Muuten aiheen vierestä - kyllä raamatussa kastettiin. Jeesuskin sai kasteen.

Vierailija
17/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi vahingossa mainitsematta,että siis aikuisia kastettiin,missään ei sanota että lapsia olisi kastettu.

Tätä tarkoitin sillä kun otin kastamisen puheeksi, eihän kirkkokaan ole harha-oppista vaikka kastaa lapsia.

Vierailija
18/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän ihmisten pitää elää synnittömänä, niin miksi Jeesus sanoi toiselle olevalle ryövärille,että hän pääsee taivaaseen Jeesuksen luo. Hänhän ei elänyt synnitöntä elämää,vaan uskoi pelkästään Jeesuksen olevan Jumalan poika ja näin pääsi taivaaseen.

Vierailija
19/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan raamatusta, ei siis omasta päästäni:

1 Tessalonikalaisille 4:3

Sillä tätä jumala tahtoo, teidän pyhitystänne, että kartatte haureutta.

Efessolaisille 5:3,4

Haureutta ja minkäänlaista epäpuhtautta tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne, niin kuin pyhille sopiikin, älköönkä häpeällistä käytöstä tai tyhmää puhetta tai rivoa leikinlaskua, jotka eivät ole soveliaita, vaan mainittakoon pikemminkin kiitosta.

Vierailija
20/64 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mar1anne:

On tavallaan sama kuin mitä sanoi sille naiselle jonka pelasti kun kyläläiset halusivat kivittää hänet... eli älä tee enää syntiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme