Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8 kuukauden dieetin jälkeen tavoitepainossa

Vierailija
17.01.2017 |

Mutta mitäs nyt? Olen 8 kuukautta syönyt 1200 kcal päivässä (paitsi lauantaisin) ja laihtunut yli 18 kiloa. Nyt sitten ei ole enää tarkoitus laihduttaa, kun vaaka näytti vihdoin tavoitelukemaa.

Ongelmahan tässä on se, että nyt pitäisi kaloreita nostaa pikkuhiljaa ylemmäs ja etsiä se taso, jolla en liho enkä laihdu. Mahalaukku on pienentynyt hirveästu ja kehokim tottunut alhaisempaan energiamäärään. Nyt viimeisinä parina kuukautena on ollut joskus jopa hankalaa saada syötyä tuo 1200 kcal.

Pitäisikö jatkaa vaan samalla rungolla, mutta lisätä aterioihin enemmän öljyä, siemeniä, pähkinöitä eli runsaskalorisia vaihtoehtoja, kun tuntuu siltä, että ruoan määrää ei pysty juuri lisäämään?

Miten muut ovat tämän asian hoitaneet?

Itse ajattelin totuttaa kehon lisääntyvään energianmäärään niin, että nyt viikon verran syön 100 kcal enemmän per päivä ja seuraavalla viikolla lisään taas sen 100kcal jne... Onko järkevä tapa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi mainitsemasi keino kuulostaa siltä mitä itse tekisin :) eli pikku hiljaa lisää kaloreita ja seuraa mikä määrä on sopiva siihen, että paino pysyisi suht samoissa lukemissa.

Vierailija
2/8 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mitä olet suunnitellut kuulostaa hyvältä.

Onnea onnistuneesta laihdutuksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mitä olet suunnitellut kuulostaa hyvältä.

Onnea onnistuneesta laihdutuksesta!

Kiitos! Nythän se onnistuminen lopulta punnitaan, kun täytyy pysyä näissä tavoitemitoissa. Jos vielä vuoden päästä olen näissä mitoissa, tiedän todella onnistuneeni!

Laihdutuksen kanssa kamppaileville haluan kertoa tsemppaavat terveiset, että kankean alun jälkeen, homma muuttuu helpoksi! Alkuun on vain oltava itsekuria ja kestettävä nälkää ja ensimäisen kuukauden ajan kannattaa kieltäytyä herkkupäivistä.

Myöskään jumituksista ei kannata välittää! Nekin menevät ohi ja paino laskee kyllä lopulta.

Vierailija
4/8 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko, mitä esimerkiksi syöt päivän aikana? Siis mitä tuohon 1200kaloriin sisältyy. Minäkin haluan!

Vierailija
5/8 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä pysyä 5 vuotta. Sitten laihdutus on onnistunut. Onnea yritykseen!

Vierailija
6/8 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä.

Itse saavutin vuosi sitten tavoitepainoni 60 kg. Valitettavasti, nyt taas vuosi myöhemmin painan 85 kg :( Iski sittenkin vanha jojo-ahmimishimo, vaikka erittäin hitaasti laihdutin ravitsemusterapeutin ohjein :(

Vierailija
7/8 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jatkaisin samaa rataa kuin ennenkin. Sallien välillä jonkun herkun tai hieman herkullisempaa ruokaa jolloin kaloreita tulisi välillä esim. 300 enemmän. Mutta ei nyt joka päivä. Tai jos olet tyytyväinen nykyiseen ruokavalioon niin sitten lisäisin jotain terveellistä esim. avocado.

Vierailija
8/8 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko, mitä esimerkiksi syöt päivän aikana? Siis mitä tuohon 1200kaloriin sisältyy. Minäkin haluan!

Esim:

Aamupala:

Jogurttirahka, marjoja 100g / sokeritonta mehukeittoa + ruokalusikallinen vehnälesettä, pari kuppia kahvia rasvattomalla maidolla. N. 270 kcal

Lounas: savulohisalaatti (kasviksia n.230g ja lohta 100g, pestoa 10g ja siemensekoitusta 5g) 360kcal

Välipala: mandariini 50kcal

Päivällinen: uunijuurekset 200g ja jauhelihakastike 150g. 320kcal

Iltapala: cashewpähkinöitä 20g + kiivi 190kcal

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme