Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannustakaa mua menemään esikoisvauvakerhoon tänään!

Vierailija
17.01.2017 |

Minulla ei ole äitikavereita ollenkaan, eikä oikeastaan hirveästi muitakaan kavereita koska kaikki muuttavat töiden/opiskelujen perässä muualle. Asun siis Helsingissä. Esikoiseni on 5kk ja tiedän että pitäisi mennä tuonnekkin kerhoon, etten jäisi aivan kaksin päiviksi lapsen kanssa. Jännittää vaan niin hirveästi vaikka olen jo 25-vuotias.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa myös tuollaisessa olleille, että mitä siellä tehdään.

Ap

Vierailija
2/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan! Itse olen löytänyt niistä vauvakerhoista pari todella hyvää ystävää.

Lyöttäydy aluksi jonkun toisen yksin tulleen juttusille, sittenhän sen näkee tuletteko juttuun. Itselleni oli todella helpotus, kun jaksoi lähteä kerhoon, vaikka yö oli valvottu ja tuntui, ettei ole mitään voimia. Vedin ripsarit silmiin ja loppupäivä olikin paljon valoisampi, vaikkei mitään erityistä tapahtunutkaan. Olimmepahan ihmisten ilmoilla ja jossain muualla kuin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Äidit on ikäviä tyyppejä ja lapset vielä ikävämpiä. Koitat nyt vaan sinnitellä sellaiset 15 vuotta, sitten voit taas etsiä fiksua seuraa, eikä lapset ole enää koko ajan häiritsemässä.

Vierailija
4/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars matkaan!

Tule jälkikäteen kertomaan, miten sujui. Apua vertaisellekin.

Jos et halua täällä kertoa, niin jätä kysymyspaperi odottamaan paluutasi vaikka keittiön pöydälle.

Vierailija
5/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan! Vaikka nyt tuntuu että olet ainoa ulkopuolinen ja ainoa jota jännittää mennä, niin kaikki siellä käyvät ja tulevat kävijät ovat olleet ensikertalaisia joskus. Varmasti ne vanhatkin tyypit toivottavat uuden ihmisen ihan mielellään tervetulleeksi.

Vierailija
6/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuntenut ketään täällä uudella paikkakunnalla ja uskaltauduin vauvakahvilaan. Tuulettaa sopivasti päätä. Jutellaan yleensä arjesta, lapsista ja meistä äideistä, isiä unohtamatta. Keskusteluihin on helppo päästä mukaan, kun aiheet on omasta elämästä. Itselle hieman introverttinä riittää vain muiden kuuntelukin välillä.

Pikku hiljaa tulee tuttuja äitejä ja plussaa varsinkin alussa on, jos ohjaaja/työntekijä osaa ottaa uudet ihmiset vastaan. Nyt puoli vuotta takana ja enää ei jännitä.

Vierailija
7/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee vaa!

Vierailija
8/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkia lapsia ja yrittää kasvattaa niitä jos sosiaaliset taidot 0?

Vierailija
9/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain niistä tärkeää vertaistukea. Ja olen muuten tosi introvertti mutta tuo kerta viikossa piristi aina kummasti.

Vierailija
10/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hankkia lapsia ja yrittää kasvattaa niitä jos sosiaaliset taidot 0?

Ei ihminen valitse millaiseksi tulee luonteeltaan.

Vierailija
11/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se ei tunnu omalta jutulta, niin ei sinne pidä väkisin raahautua.

Itselle kaikki vertaiskerhot on ihan helvetistä.

Vierailija
12/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin sitkeästi vuoden-yhtään äitikaveria en saanut. Enää en jaksa niihin raahautua,tehdään tytön kanssa muuta kivaa..eli möllötetään kaksin pyistoissa, kahviloissa jne.

Vierailija
13/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin sitkeästi vuoden-yhtään äitikaveria en saanut. Enää en jaksa niihin raahautua,tehdään tytön kanssa muuta kivaa..eli möllötetään kaksin pyistoissa, kahviloissa jne.

Missäpäin te asutte?

Ap

14/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täältä tulee kannustusta!

Usein tuntemattomaan seurueeseen on hankala mennä siksi, että se herättää pelkoa siitä, saanko olla omanlaiseni, kelpaako se. Mutta nimenomaan saat olla juuri sellainen kuin olet, se on tarkoituskin. Jotkut saattavat tuntea toisensa ennestään, mutta ajan mittaan tutustut heihin sinäkin. Vauva pitää vielä sopivasti 'puuhassa kiinni' jos tuntuu, että vielä eka kerralla muiden kohtaaminen on vähän ujostuttavaa. Saa jännittää! Mutta uskoisin, että kerhon jälkeen sulla on huojentuneempi olo.  On ohjaajan vastuulla, että kaikilla on siellä turvallinen ja hyvä olla.

Vierailija
15/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta, se alkaa vasta iltapäivällä.

Ap

Vierailija
16/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alueen vauvakerho kyseessä? Itse tässä harkitsen kanssa meneväni Helsingissä vauvakerhoon. Täytän piakkoin 25. :)

Vierailija
17/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alueen vauvakerho kyseessä? Itse tässä harkitsen kanssa meneväni Helsingissä vauvakerhoon. Täytän piakkoin 25. :)

Meilahdessa :) Käydään myös Töölössä eräässä kerhossa viikottain. Entä teillä?

Ap

Vierailija
18/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse uskaltaisin mennä vaan jos lapsella olis uusimmat rodinit päällä. Muuten joutuu hylkiöks.

Nim. Ei olis ikinä pitänyt muuttaa Espooseen.

Vierailija
19/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse uskaltaisin mennä vaan jos lapsella olis uusimmat rodinit päällä. Muuten joutuu hylkiöks.

No heko heko

Vierailija
20/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No heko heko

No hyvähän sieltä maalta huudella. Tietäsit mikä mammojen kilpavarustelu täällä on käynnissä. Tosin ei oo mikään suvela kyseessä. Ihan koomista jopa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi