Mikä lemmikki minulle sopisi? Hiljainen, pärjäisi päivät yksin ja halpa pitää
Olen töissä 8-16, sen jälkeen käyn yleensä salilla, kaupungilla, kirjastossa tai uimahallissa. Tulen kotiin yleensä n. klo 19. Sen jälkeen en jaksa ainakaan ulos lähteä tai hirveästi seurustella eli ei ulkoilua/paljoa seuraa vaativaa lemmikkiä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Akvaario, kunhan vaan jaksat hoitaa sitä hyvin. Minulla on jo lapsesta asti ollut akvaario lähes jatkuvasti. Se on todella kaunis katseltava, kalat pärjäävät erinomaisesti läpi työpäivän, eivät pidä ääntä ja ulkoilu ei edes ole vaihtoehto. Hyvä hoito vaatii kyllä omistajalta panostamista, mutta kaunis ja hyvin hoidettu akvaario kauniilla kaloilla on ilo silmälle. Eläinlääkärikulujakaan ei tule.
Akvaariokin on vaikea jos matkustelee paljon (pidempiä reissuja). Vaikka on ruokinta-automaatteja, niin vesi pitää vaihtaa ja aina on riski että tulee sähkökatkos. Kotiin pitäisi siis saada joku käymään välillä ja se kannattaa miettiä ennen akvaario perustamista. Muutenkin lemmikit tarvitsevat lomaksi hoitajan, mutta akvaariota ei tuosta vain viedä pariksi viikoksi kaverin nurkkiin ja oletetaa että hän jaksaa/osaa sen puhdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akvaario, kunhan vaan jaksat hoitaa sitä hyvin. Minulla on jo lapsesta asti ollut akvaario lähes jatkuvasti. Se on todella kaunis katseltava, kalat pärjäävät erinomaisesti läpi työpäivän, eivät pidä ääntä ja ulkoilu ei edes ole vaihtoehto. Hyvä hoito vaatii kyllä omistajalta panostamista, mutta kaunis ja hyvin hoidettu akvaario kauniilla kaloilla on ilo silmälle. Eläinlääkärikulujakaan ei tule.
Akvaariokin on vaikea jos matkustelee paljon (pidempiä reissuja). Vaikka on ruokinta-automaatteja, niin vesi pitää vaihtaa ja aina on riski että tulee sähkökatkos. Kotiin pitäisi siis saada joku käymään välillä ja se kannattaa miettiä ennen akvaario perustamista. Muutenkin lemmikit tarvitsevat lomaksi hoitajan, mutta akvaariota ei tuosta vain viedä pariksi viikoksi kaverin nurkkiin ja oletetaa että hän jaksaa/osaa sen puhdistaa.
Akvaario on loppupeleissä aika työlläs ylläpitää. Ei todellakaan sovi laiskalle ihmiselle. Arvaario kun ei vaadi huomiota, vaan pitää ihan itse tajuta hoitaa sitä ajallaan. En suosittele ap:lle. En suosittele hänelle ylipäätään mitään lemmikkiä noilla reunaehdoilla mitä luetteli.
Tyydy kasviin, jos jotain elävää kotiisi haluat.
Oletko miettinyt täytettyä oravaa?
Kissa. Itsenäinen eläin ja pärjää yksin, kun kupissa on ruokaa ja hiekkalaatikko lähellä. Itselläni 2 kissaa ja pitävät toisilleen "seuraa".
Kissaa minäkin ehdotan. Aamulla kun lähdet töihin niin päästä kissa ulos. Pärjää siellä iltaan asti. Ei tarvi erikseen lenkityttää. Ihan sama miten ja missä asut niin kissan voi päästää ulos. Niillähän on muutenkin yhdeksän elämää joten vaikka jäis auton alle niin tuskin kuolee. Kissa on hyvä laiskan ihmisen lemmikki. Jos asut kerrostalossa niin ei tarvi välttämättä edes kävellä ulko ovelle vaan voit avata ikkunan ja antaa kissan hypätä ulos jolkottelemaan. Ei haittaa vaikka asuisit ylimmässä kerroksessa koska kissa putoaa aina jaloilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kissaa minäkin ehdotan. Aamulla kun lähdet töihin niin päästä kissa ulos. Pärjää siellä iltaan asti. Ei tarvi erikseen lenkityttää. Ihan sama miten ja missä asut niin kissan voi päästää ulos. Niillähän on muutenkin yhdeksän elämää joten vaikka jäis auton alle niin tuskin kuolee. Kissa on hyvä laiskan ihmisen lemmikki. Jos asut kerrostalossa niin ei tarvi välttämättä edes kävellä ulko ovelle vaan voit avata ikkunan ja antaa kissan hypätä ulos jolkottelemaan. Ei haittaa vaikka asuisit ylimmässä kerroksessa koska kissa putoaa aina jaloilleen.
:D
Joku matelija tai yöaktiivinen jyrsijä tai akvaario kävisi. Ei ainakaan koiraa, ei mielellään kissaakaan.
Kissa voi tulla hyvinkin kalliiksi, etenkin jos sen ruokinnassa pihistelee ja ei hoida peruskäyntejä eläinlääkärissä (hammasongelmat, sisäelinten vajaa/liikatoiminnat/pettäminen, virtsakivet jne..). Myös kissa tarvitsee seuraa ja saattaa olla äänekäs yksilöstä riippuen.
Kävisikö kilttimies? Sisäsiisti, hellyyden kipeä, mutta pärjää päivät yksinään
sneikki kirjoitti:
Käärme. Ruokittava kerran viikossa ja joskus paastoaa monta viikkoa putkeen. Paskat siivoaa terraariosta kerran viikossa ja täyttää kupin vedellä. Lämpötilan ja kosteuden saa säädettyä automaattisesti. Eläin ei myöskään juuri näyttäydy eli ei ole häiritsemässä, kun teen etätöitä kotona. Omani ei kasva yli 2 metriseksi, joten mahtuu helposti yksiöön. Ei kannata ottaa mitään isoa esim. anakonda tai verkkopyton.
Asia ei tietenkään minulle kuulu, en ole (vielä) käärmeen omistaja mutta eiköhän ne paskat olisi hyvä noukkia ihan heti kun ne sieltä huomaa? Oon myös kuullut että jotkut käärmeet käyttää juomakuppiaan myös wc:nä että ehkä se vesikin olisi hyvä vaihtaa väh. kerran päivässä. Olen tosin lukenut lähinnä kuningaspytonien hoito-ohjeita kun sellaisesta itse olen kiinnostunut.
Pokemoni.
Et tarvitse elävää lemmikkiä jos sinulla ei ole sille aikaa.