Vieläkin opet kirjoituttavat aineen että mitä teit joululomalla?
Meidän tokaluokkalainen oli kirjoittanut että pelasi pleikkari nelosta ja kävi matsissa. Eipä hän muuta tehnytkään kun ei missään käyty.
Kommentit (8)
Meillä kirjoitti; "En mitään". Ja wilma vinkuu taas...
Vierailija kirjoitti:
Meillä kirjoitti; "En mitään". Ja wilma vinkuu taas...
Miksi wilma vinkuu?
Varmaan jotkut laiskat opettajat joilla ei ole minkäänlaista mielikuvitusta keksiä uusia aiheita.
Olin sellaisella luokalla jossa 2/3 oli rikkaiden lapsia ja usein kysyttiin mitä tehtiin lomalla ja piti ääneen vastata. Monet oli ollu ulkomailla ja itse vastasin että oltiin kotona koska mehän vain oltiin kotona. Yläasteella olin oppinut jo vastaamaan sarkastiseen sävyyn.
Osta kotiin kirjoja sun muita. Niissä se oikea tieto ja kasvu piilee. Itsekin luin lapsena kovasti.
Terveisin 9 keskiarvo
Vierailija kirjoitti:
On taatusti tehnyt muutakin. Se on mennyt nukkumaan kerran vuorokaudessa, käynyt vessassa, syönyt aamiaista, pukeutunut jne. Ainekirjoitukseen olisi voinut kirjoittaa, myös MITÄ on pelannut ja oliko se kivaa, ja mikä siinä erityissti oli kivaa, kenen kanssa pelasi. Menikö nukkumaan myöhäään vai aikaisin, nukkuiko aamulla pitkään vai heräsikö aikaisin,millaisia unia näki, oliko tyyny hyvä, mitä söi ruoaksi, miten pukeutui lomalla, jne.
Pojallasi on ongelma mielikuvituksen puutteessa.
Tai sitten se ei vaan saa niitä paperille. Ei ole verbaalisesti lahjakas. Ei se yksi ainekirjoitus mitään todista.
Tää on helppo aihe tunniksi ja lapset tykkää.
t. Ope
No tuollaisilla tavallisilla ja itseään lähellä olevilla aiheilla sitä kirjoitustaidon sujuvuutta ja syvyyttä on hyvä harjoitella. Ei se, että luettelee pitkän listan ulkomaanreissuista, kalliista lahjoista, laskettelusta, liitovarjoilusta jne., osoita mitään erityisen hyvää kirjoitustaitoa. Paljon kehittävämpää ja syvällisempää on vaikka kuvailla sitä pelattua peliä, kertoa miksi siitä tykkää jne. Tällaiseen pyritään.
On taatusti tehnyt muutakin. Se on mennyt nukkumaan kerran vuorokaudessa, käynyt vessassa, syönyt aamiaista, pukeutunut jne. Ainekirjoitukseen olisi voinut kirjoittaa, myös MITÄ on pelannut ja oliko se kivaa, ja mikä siinä erityissti oli kivaa, kenen kanssa pelasi. Menikö nukkumaan myöhäään vai aikaisin, nukkuiko aamulla pitkään vai heräsikö aikaisin,millaisia unia näki, oliko tyyny hyvä, mitä söi ruoaksi, miten pukeutui lomalla, jne.
Pojallasi on ongelma mielikuvituksen puutteessa.