Mikä sukupuolitauti sinulla on/on ollut? Mistä sait ja miten asia selvisi?
Kertokaa kokemuksia!
Itselläni oli 23-vuotiaana klamydia. Olin tapaillut erästä miestä puolisen vuotta, ja käytännössä se oli jo kuin seurustelua. Oltiin sovittu, ettei deittailla muita ja molemmat oli testeissä todettu puhtaiksi, joten ehkäisy hoidettiin pillereillä.
Yhtenä päivänä luulin sitten saaneeni virtsatieinfektion, kun kirveli niin hitosti. Menin lääkäriin, lekuri halusi varmuuden vuoksi ottaa myös klamydiatestin - ja klamydiahan se oli. Soitin miehelle vihaisena asiasta ja sanoin, että hän on hankkinut jostain klamydian ja tartuttanut sen minuun, ja meidän tapailu loppuu tähän. Mies meni ensin hiljaiseksi ja totesi sitten vaikeana: "No, tota, joooo... Kyllä mä vähän arvasin, et mulla varmaan on joku tommonen tauti, mut mä aattelin, ettet sä huomais. Ku se oli siis vaan yks kerta, vahingossa menin kännissä p*nemaan sitä yhtä mimmiä..."
Jep, kiitos ja hei! Kuinka tyhmä pitää olla, että epäilee itsellä olevan tartunta, mutta ei vaivaudu kertomaan siitä toiselle, koska "ei se ehkä huomaa mitään"?! Toivon että mies hoiti tautinsa pois ennen seuraavaa kaatoaan.
Onneksi tuosta on vuosikausia aikaa ja sen jälkeen on löytynyt ihan järkeviäkin miehiä.
Kommentit (26)
Onnekseni en ole ikinä saanut mitään tartuntaa.
Ei ole toistaiseksi ikinä ollut kihomatoja, täitä tai vatsatautiakaan...
Ex aviopuoliso oli tartuttanut. Ihan rutiini käynti pillereiden takia, kysyttiin että otetaanko testit ja naurahdin että ei mitään ole mut tehdään vaan :)
Klamydia löytyi. Kotiin tullessa makasin sängyllä ja odotin miestä kotiin. Kerroin sen hänelle ja välittömästi päättyi meidän 8-vuoden suhde.
Kondylooma. En ollut useisiin kuukausiin sekstaillut kun minulla puhkesi tuon oireet. Samalla oli paljon stressiä mikä varmaan myötävaikutti. Tuntui kuin olisi ollut virtsatientulehdus ja alapää tuntui ärsyyntyneeltä. Virtsaputken suulle ilmestyi jotain pientä punoittavaa pistettä minkä takia virtsaaminen tuntui epämiellyttävältä. Käytin jotain voidetta noihin mutta se palasi. Samaten emättimen suulle tuli pieni patti. Nuo pahenee aina aika-ajoin. En ole vuoteen harrastanut seksiä ja olen tuntenut oloni usein surkeaksi noiden takia
Klamydia. Vasta 20v myöhemmin tajusin saaneeni sen ex aviomieheltäni - tuolta uskollisista uskollisimmalta!
18-vuotiaana vietin "villiä nuoruutta" ja joskus baarista tarttui mukaan myös yhden illan juttuja. Sen ainoan kerran kun kumia ei käytetty sain tietysti klamydian.
Ilmeni järkyttävänä alavatsakipuna, menin päivystykseen yöllä kun luulin umpisuolentulehdukseksi. Lääkäritkin epäili umpisuolta, vaikka tulehdusarvot oli sallituissa rajoissa, ja ehdottivat sen poistoa varmuuden vuoksi. Jäin tippaan ja odottamaan seuraava päivänä tehtävää operaatiota. Parituntia myöhemmin kävi ilmi, että klamydia testi oli positiivinen ja kipujen ajankohdan ajoitus osuva tarttuneeseen klamydiaan, ja umppari päätettiin jättää rauhaan.
Hävetti hemmetisti kun lekuri tuli kertomaan, että kivut todennäköisesti johtuu vain klamydiasta, anto lääkkeen ja kotiutti siltä istumalta :D soitin tälle yhden illan hoidolle ja kerroin saamastani tartunnasta, hetken oli hiljaa ja sanoi ettei häneltä voinut olla saatu (tietenkään).
Eipä ole tarvinnut miettiä enään kahdesti kumin käyttöä, kun meinaa joutua leikkauspöydälle suojaamattoman seksin takia :D KÄYTTÄKÄÄ NIITÄ KONDOOMEJA!
Ei mitään. Noin 200 seksikumppania.
(Kyllä, olin seksiaddikti.)
Kondylooman sain ex-avokiltani. Peräaukkoon. Puhkeaa vieläkin silloin tällöin niitä hiton syyliä. Miekkonen oli siis käynyt vieraissa ja joutui asian tunnustamaan, kun noita syyliä minulle ilmestyi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Noin 200 seksikumppania.
(Kyllä, olin seksiaddikti.)
Eläköön, eläköön, eläköön!!!
Mulla on ollut klamydia. Sain sen yhdenyöntuttavalta. Kondomi oli käytössä, mutta se hajosi. Mikä tuuri...
Mulla oli parikymppisenä klamy. Sain yhdenyönjutulta. En muista mitä oireita oli. Voin myöntää ettei ollut kumi käytössä ja että olin hemmetin tyhmä.
Sukuelinherpes. En tiedä keneltä ja milloin sain tartunnan, sillä kun se puhkesi rajuna, en ollut edes harrastanut seksiä puoleen vuoteen.
Rakkuloita tuli siis vaan kerran, ja sen jälkeen se on pysynyt poissa. Joskus oireilee helvetillisenä kutinana jos elintavat ovat olleet huonot, mutta onneksi ei ole rakkuloita tullut uudestaan.
Sain mieheltäni herpeksen sukuelimiini suuseksistä, kun olimme vasta alkaneet seurustella. Ilmeisesti virusta oli erittynyt iholle, vaikka rakkulasta ei ollut vielä tietoakaan, joten emme osanneet varoa. Mies oli ymmällään, sillä hänen edellinen vaimonsa ei ollut saanut oireen oiretta heidän 14-vuotisen liittonsa aikana. Minulla vain kävi huono tuuri. Harmitti silloin, joskus harmittaa yhä.
Herpes on toisaalta todella yleinen, eikä moni edes tiedä kantavansa virusta, jos on oireeton.
Klamydia, satiaiset. Ikää oli 23 ja olin tyhmä ja sinisilmäinen. 20 vuotta sitten.
Minulla on ollut kuppa ja mustansankkeri.
N-sanahan on tällä palstalla kielletty.
Vierailija kirjoitti:
18-vuotiaana vietin "villiä nuoruutta" ja joskus baarista tarttui mukaan myös yhden illan juttuja. Sen ainoan kerran kun kumia ei käytetty sain tietysti klamydian.
Ilmeni järkyttävänä alavatsakipuna, menin päivystykseen yöllä kun luulin umpisuolentulehdukseksi. Lääkäritkin epäili umpisuolta, vaikka tulehdusarvot oli sallituissa rajoissa, ja ehdottivat sen poistoa varmuuden vuoksi. Jäin tippaan ja odottamaan seuraava päivänä tehtävää operaatiota. Parituntia myöhemmin kävi ilmi, että klamydia testi oli positiivinen ja kipujen ajankohdan ajoitus osuva tarttuneeseen klamydiaan, ja umppari päätettiin jättää rauhaan.
Hävetti hemmetisti kun lekuri tuli kertomaan, että kivut todennäköisesti johtuu vain klamydiasta, anto lääkkeen ja kotiutti siltä istumalta :D soitin tälle yhden illan hoidolle ja kerroin saamastani tartunnasta, hetken oli hiljaa ja sanoi ettei häneltä voinut olla saatu (tietenkään).
Eipä ole tarvinnut miettiä enään kahdesti kumin käyttöä, kun meinaa joutua leikkauspöydälle suojaamattoman seksin takia :D KÄYTTÄKÄÄ NIITÄ KONDOOMEJA!
Itse tiedän tapauksen, jossa kohtu ja munasarjat piti poistaa Klamydian takia, oli tulehdus päässyt niin pahaksi ja lantio täynnä märkäpesäkkeitä. Ei ole seksitaudit mikään leikin asia, pahimmillaan voi kuolla niiden takia.
Mulla oli joskus nuoruudessa klamydia silmässä.
Kaikki silmätipat lääkärit määräsi eikä auttanut.
Viimein silmälääkäri sen totesi ja antibiootit kehiin niin parani.
Varmaankin katsonut liian läheltä😊
Olin vasta aloittanut tapailun erään miehen kanssa. 11 vrk eka seksikerrasta tuli tosi kovat oireet ja menin lääkäriin. Mies jätti minut tuon takia, ajatteli minun tartuttaneen hänet, vaikka hän aivan selvästi tartutti minut. Olin itse hyvin varovainen uusissa suhteissa ja vaadin kondomin käyttöä, mutta tämä mies painosti seksiin ilman kondomia. Ilmeisesti hänellä klamydia ei oireillut ja vasta minun sairastumiseni toi taudin esiin. Mutta elämä on kummallista: mies aloitti seurustelun ja meni naimisiin naisen kanssa, joka ei ilmeisesti miehestä kovin paljon välittänyt, eroon päättyi se liitto. Klamydia vaikutti tässä tapauksessa monen ihmisen elämänkulkuun.