Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini on 72 v, ja hänen mielestään minun ei saisi tehdä yhtään mitään.

Vierailija
16.01.2017 |

Olen 47 vuotias n. Ja äitini on puuttunut oikeastaan ihan kaikkeen Aina. Ei varmaan ole yllätys, että olen lapseton, en ole ikinä ollut kihloissa, naimisissa. Asunut olen kyllä miehen kanssa, ja äitini nälvi asiasta kokoajan. Ilkeili, ja teki inhottavaa pilaa miehestä kokoajan. Keksi hänestä jopa inhottavia juoruja, joita minulle sitten kertoi. Ne kerrat kun olimme saman katon alla kaikki, niin ilkeili ja nälvi minua äänekkäästi. Miehelle tietenkin esitti olevansa aivan muuta. No erohan siitä tuli sitten. Sen jälkeen olin pitkään yksin. Äitini nimitteli minua vanhaksi piiaksi, ja ties miksi. Kerran sitten suutuspäissäni kerroin, että minulla on miesystävä, joka siis piti paikkansa. Äitini on siitä asti puhunut minulle, että olen joko elätti, tai mies on joku toivoton tapaus. Puhuu inhottavasti henkilöstä, jota ei ole edes tavannut, tai olettaa täysin kuviteltuja totena. Ei tulisi mieleenkään, että nämä kaksi kohtaisivat joskus. Olen kärsinyt henkisesti äidistäni lapsesta saakka. Olisi kiva tietää onko hän hullu, vai kuka on. Toivon usein, että hän kuolisi äkisti pois. Ajatuskin, että pitäisi mennä katsomaan ja kuuntelemaan, mikä pettymys olen ollut, kun ei edes perhettä ole. En kestäisi inhottavia puheita jossain sairaalassa, tai vastaavassa laitoksessa.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viis siitä, mille se sinusta tuntui, että äitisi pystyi vaikuttamaan niin että pilasi sinut ja sitä kautta elämäsi. Siis pilasi sinut tarkoitan sitä, että esti sinua auttamasta myös itseäsi. Ettei menetä sinua.

Vierailija
22/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ap. kannustetaan maksamaan pahan pahalla, niin kuin sillä elämässä ratkaistaisiin ongelmat, vaan se lisää entisestään pahaamieltä ja ongelmia molemmille osapuolelle.

Ap. äidillä on jokin ongelma ja tarvitsee siihen apua, syynä voi olla yksinäisyys, mielenterv.ongelmat, sairaus jne.

Parhaan lopputuloksen saa keskustelemalla asiasta ja auttaa hoitoon pääsyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi ap. kannustetaan maksamaan pahan pahalla, niin kuin sillä elämässä ratkaistaisiin ongelmat, vaan se lisää entisestään pahaamieltä ja ongelmia molemmille osapuolelle.

Ap. äidillä on jokin ongelma ja tarvitsee siihen apua, syynä voi olla yksinäisyys, mielenterv.ongelmat, sairaus jne.

Etkö näe mitä pahaa äiti on tehnyt aloittajalle? Miksi ihmeessä ap auttaisi äitiään? Oman onnensa nojaan jättäminen ei ole pahan maksua pahalla, vaan alku paremmalle voinnille.

Vierailija
24/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kokemuksesta sanon, ettei tuollaisen ihmisen kanssa keskusteleminen auta. Mitä äiti on tehnyt tyttärelleen, on silkkaa väkivaltaa. Vuosikausien ilkeilyyn ja vähittelyyn auttaa julma vastaansanominen samalla mitalla ja tarvittaessa välien katkaisu. Itse tein saman, pistin välit poikki kolmeksi kuukaudeksi. Jos äitini aloittaa ilkeilyän ja vittuiluaan, sanon etten siedä sitä yhtään, En yhtään. Mummu on jotenkin "valaistunut" ja tajuaa kyinka käyttäydytään.

Vierailija
25/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollainen inho lapsen omaan sosiaaliseen elämään tulee? Minulla siis myös on tuollainen äiti enkä käsitä.

Vierailija
26/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 😊

Vierailija
27/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi kuulostaa katkeralta ja omaan elämäänsä pettyneeltä. Niinkuin täällä jo sanottiin, kyllä äitiinkin voi katkaista välit, jos suhde saa aikaa vain ikävän olon. Anoppini katkaisi välit omaan äitiinsä parikymmentä vuotta sitten eikä mennyt edes hautajaisiin, kun äitinsä kuoli pari vuotta sitten.

Oletko ap muuten ainut lapsi? Itse nimittäin olen ja edelleenkin olen erittäin herkkä vanhempieni mielipiteille ja sanomisille, vaikka omaa elämää on eletty jo parikymmentä vuotta (ikää nyt 38 v.) ja asutaan aika kaukana toisistamme. Samaa olen kuullut myös muilta ainokaisilta.

Vierailija
28/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta äitisi on siis 72 ja laitoksesss. No huh. Oma äitini 6 vuotta vanhempi ja tekee vielä täysjärkisenä töitä suvun firmasss mielellään plus asuu itse hoitamasssaan asunnossa. Kaipa sitten mielenterveys vaikuttaa myös vanhenemiseen.

Vierailija
29/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös tuollainen äiti. On soitellut ties minne kaikenmoisia "ilmoituksia" minusta, mm. entisen avomieheni vanhemmille, poliisille, tullille, työnantajilleni, opiskelupaikoihini... Kaikkea en taatusti edes ole saanut selvillekään. Ei ollut koskaan mitään saumaa tehdä tilanteeseen lapsia, ja nyt sitten olen kuulemma epäonnistunut elämässäni koska en en tehnyt lapsenlapsia. Viimeksi pilasi joulun; tuli ilman ensimmäistäkään lahjaa, sai niitä monta ja heti kun loppuivat niin alkoi huuto ja haukkuminen. Osan lahjoistaan myös hylkäsi saman tien.

Vierailija
30/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainokainen, vaan minulla on hieman vanhempi veli. Äitini luoma ankea ja v.mäinen ilmapiiri sai hänet kuitenkin muuttamaan jo 17vuotiaana kauas toisaalle, joten jäimme veljeni kanssa kovin etäisiksi. Äitini kyllä kehuu, kuinka veljeni on ahkera töissään, ja soittelee toisinaan. Veljeni on myös perheetön, joten liekö äitini vaikuttanut hänenkin ihmiskontakteihinsa, ja sosiaaliseen elämäänsä nälvimällä.

Vierailija
31/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Onko sulla sitten työpaikka vai miksi äitisi noin naukuu että olet elätti. Meinaan vaan että onko ollut pitkiäkin työttömyysjaksoja ja jätitkö menemättä kouluihin kun äitisi niin suositteli.

Vierailija
32/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös tuollainen äiti. On soitellut ties minne kaikenmoisia "ilmoituksia" minusta, mm. entisen avomieheni vanhemmille, poliisille, tullille, työnantajilleni, opiskelupaikoihini... Kaikkea en taatusti edes ole saanut selvillekään. Ei ollut koskaan mitään saumaa tehdä tilanteeseen lapsia, ja nyt sitten olen kuulemma epäonnistunut elämässäni koska en en tehnyt lapsenlapsia. Viimeksi pilasi joulun; tuli ilman ensimmäistäkään lahjaa, sai niitä monta ja heti kun loppuivat niin alkoi huuto ja haukkuminen. Osan lahjoistaan myös hylkäsi saman tien.

Mielenkiintoinen yhdistävä piirre, sillä äitini on kanssa ains ollut kova vaatimaan lahjoja, vaikka itse ei niitä ostele. Haukkuu nimittäin aina kaikki saamansa lahjat, ja hylkää niitä myös heti. Eli lyö takaisin käteen, tai käskee jopa mennä palauttamaan/vaihtamaan kauppaan. Poikkeuksetta itken matkalla kotiin, kun mikään ei ikinä kelpaa.

Ap.

Vierailija
33/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Onko sulla sitten työpaikka vai miksi äitisi noin naukuu että olet elätti. Meinaan vaan että onko ollut pitkiäkin työttömyysjaksoja ja jätitkö menemättä kouluihin kun äitisi niin suositteli.

Eihän näihin haukkumisiin mitään todellisuuspohjaa tarvita.

Vierailija
34/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun äiti olen todennäköisesti läheisriippuvainen ja elää elämäänsä sinun kautta.

Luulen, vaikka hän ilkeilee sinulle, mutta kun et ole paikalla, hän on ylpeä sinusta ja kertoo vain hyvää ystävilleen.

Hän on oman aikakautensa lapsi ja kohtelee lapsiaan aikansa mukaisesti, joka oli hyväksytty, jopa suositeltava kasvatustyyli "ettei lapsesta tule ylpeä tai röyhkeä".

Voisit joskus kysyä, joltakin sukulaiselta tai hänen ystävältään, mitä hän kertoo sinusta. Todennäköisesti tulisit yllättymään.

Heh,minäpä kysyin. Äiti oli levittänyt minusta valheita, mustamaalannut ja vihjaillut, ettei minun kanssani kannata olla tekemisissä. Arvaapas miltä tuntui, kun ymmärsin, miksi sukulaiset olivat muuttuneet omituisen etääntyneiksi minusta. Sukujuhlissa kukaan ei enää puhunut minulle, korkeintaan "heit". Mielestäni tällaiset äidit pitäisi saataa vastuuseen, oman lapsen mustamaalaus rangaistuksen alle. Yrittäväthän he tuhota lapsensa elämän. En ole ap.

Vierailija
35/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen yhdistävä piirre, sillä äitini on kanssa ains ollut kova vaatimaan lahjoja, vaikka itse ei niitä ostele. Haukkuu nimittäin aina kaikki saamansa lahjat, ja hylkää niitä myös heti. Eli lyö takaisin käteen, tai käskee jopa mennä palauttamaan/vaihtamaan kauppaan. Poikkeuksetta itken matkalla kotiin, kun mikään ei ikinä kelpaa.

Ap.

Tämä haluaisi aina kaiken mitä minulla on, veisi kalliit laukut ja puhelimet kädestä jos vain saisi, ja sitten parissa viikossa rikkoisi ne tahallaan.  Kaikessa mitä hyvää hyvyyttäni olen hänelle ostanut on aina jokin vika vaikka siitä antaessaan jonkin kiitoksen saisikin, yleensä kyllä ei saa kiitosta vaan haukkuminen alkaa heti. Olen ainoa lapsi, isäni on normaali vanhempi.

Vierailija
36/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän näihin haukkumisiin mitään todellisuuspohjaa tarvita.

Juuri näin. Kaikki on hänen kuvitteellisia totuuksia, äärilaidasta toiseen. Aina pitää kuitenkin sanoa ilkeästi.

Ap.

Vierailija
37/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt suoraan miksi on niin ilkeä?

Vierailija
38/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran itsekin tiedostat, että äitisi seura on sinulle myrkyllistä, niin katkaise jo ihmeessä napanuora ja vähennä kaikki yhteydenpito aivan minimiin. 

"En kestäisi inhottavia puheita jossain sairaalassa, tai vastaavassa laitoksessa." Tuo viimeinen lause on vähän huolestuttava. Miksi välittäisit mitään joidenkin tuntemattomien ihmisten mahdollisista mielipiteistä? Oletko ylipäätään riippuvainen siitä, mitä muut sinusta ajattelevat? 

Ehkä on herkkä ihminen, joka uskoo kaiken mitä hänelle sanotaan kritiikittömästi? Itse olen tällainen.

Vierailija
39/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Tämä haluaisi aina kaiken mitä minulla on, veisi kalliit laukut ja puhelimet kädestä jos vain saisi, ja sitten parissa viikossa rikkoisi ne tahallaan.  Kaikessa mitä hyvää hyvyyttäni olen hänelle ostanut on aina jokin vika vaikka siitä antaessaan jonkin kiitoksen saisikin, yleensä kyllä ei saa kiitosta vaan haukkuminen alkaa heti. Olen ainoa lapsi, isäni on normaali vanhempi.

Juurikin taas näin. Minun tavaroideni vieminen/hukkaaminen/varastaminen/karehtiminen, alkoi jo lapsena.

Isäni on normaali, mutta selvästi kyykytetty hänkin.

Ap.

Vierailija
40/61 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Juurikin taas näin. Minun tavaroideni vieminen/hukkaaminen/varastaminen/karehtiminen, alkoi jo lapsena.

Isäni on normaali, mutta selvästi kyykytetty hänkin.

Ap.

Puolustaako isäsi sinua? Vai onko hän vain alistunut narsistin tukija?