Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini on 72 v, ja hänen mielestään minun ei saisi tehdä yhtään mitään.

Vierailija
16.01.2017 |

Olen 47 vuotias n. Ja äitini on puuttunut oikeastaan ihan kaikkeen Aina. Ei varmaan ole yllätys, että olen lapseton, en ole ikinä ollut kihloissa, naimisissa. Asunut olen kyllä miehen kanssa, ja äitini nälvi asiasta kokoajan. Ilkeili, ja teki inhottavaa pilaa miehestä kokoajan. Keksi hänestä jopa inhottavia juoruja, joita minulle sitten kertoi. Ne kerrat kun olimme saman katon alla kaikki, niin ilkeili ja nälvi minua äänekkäästi. Miehelle tietenkin esitti olevansa aivan muuta. No erohan siitä tuli sitten. Sen jälkeen olin pitkään yksin. Äitini nimitteli minua vanhaksi piiaksi, ja ties miksi. Kerran sitten suutuspäissäni kerroin, että minulla on miesystävä, joka siis piti paikkansa. Äitini on siitä asti puhunut minulle, että olen joko elätti, tai mies on joku toivoton tapaus. Puhuu inhottavasti henkilöstä, jota ei ole edes tavannut, tai olettaa täysin kuviteltuja totena. Ei tulisi mieleenkään, että nämä kaksi kohtaisivat joskus. Olen kärsinyt henkisesti äidistäni lapsesta saakka. Olisi kiva tietää onko hän hullu, vai kuka on. Toivon usein, että hän kuolisi äkisti pois. Ajatuskin, että pitäisi mennä katsomaan ja kuuntelemaan, mikä pettymys olen ollut, kun ei edes perhettä ole. En kestäisi inhottavia puheita jossain sairaalassa, tai vastaavassa laitoksessa.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäinen horisko, jätä yksin kuolemaan.

Vierailija
2/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saat itseäsi syyttää jos olet tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa. Ei äitiys ole mikään pakote olla tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet hänen sanomisistaan niin riippuvainen?

Vierailija
4/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat hänen tehdä noin sinulle? Katkaise välit.

Vierailija
5/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeasti, ei sun tarvitse. Mennä siis sitten äitiäsi katsomaan. Ongelma taitaa olla äitiä vastaan sanovan tuen puute, siis joku toinen ihminen, joka sanoisi sulle, että irtaantuminen tuollaisesta äidistä nyt vain kertakaikkiaan on ihan ok.

Vaikka äitisi mitä muuta väittäisi. Hän ei piittaa vaikka pilaa elämääsi. Miksi nyt ihmeessä sinun pitää piitata hänestä? Ei kannata.

Vierailija
6/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä ap tällaisista kommenteista. He eivät ymmärrä. Ovat tuettuja ihmisiä. Me vailla tukea kasvanet tiedämme, miksi hän merkitsee. Koska hän ei ole antanut meillä olla muita ihmissuhteita, ja sitten vielä ne muut käyttäytyvät näin, kuten lainaamani ihminen. Syyttävät.

Vierailija
7/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan saat itseäsi syyttää jos olet tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa. Ei äitiys ole mikään pakote olla tekemisissä.

Niin, tämähän on asia, jota ei voi sanoa ääneen, tai tunnustaa jopa itselleen. Aina hehkutetaan, kuinka äiti on parasta maailmassa, ja äitejä pitää kunnioittaa ym. ym.

Ap.

Vierailija
8/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran itsekin tiedostat, että äitisi seura on sinulle myrkyllistä, niin katkaise jo ihmeessä napanuora ja vähennä kaikki yhteydenpito aivan minimiin. 

"En kestäisi inhottavia puheita jossain sairaalassa, tai vastaavassa laitoksessa." Tuo viimeinen lause on vähän huolestuttava. Miksi välittäisit mitään joidenkin tuntemattomien ihmisten mahdollisista mielipiteistä? Oletko ylipäätään riippuvainen siitä, mitä muut sinusta ajattelevat? 

Vierailija
9/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämähän on asia, jota ei voi sanoa ääneen, tai tunnustaa jopa itselleen. Aina hehkutetaan, kuinka äiti on parasta maailmassa, ja äitejä pitää kunnioittaa ym. ym.

Ap.

Niin juuri. Olet huono tai suorastaan paska ihminen, jos et omasta äidistäsi tykkäää, joka ei näe itsessään mitään vikaa!

Näin palstan kommentoijien mielestä.

Vierailija
10/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistata sille vitut. Saa sitten miettiä tekosiaan kun kuolee yksin.

Vierailija
11/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran itsekin tiedostat, että äitisi seura on sinulle myrkyllistä, niin katkaise jo ihmeessä napanuora ja vähennä kaikki yhteydenpito aivan minimiin. 

"En kestäisi inhottavia puheita jossain sairaalassa, tai vastaavassa laitoksessa." Tuo viimeinen lause on vähän huolestuttava. Miksi välittäisit mitään joidenkin tuntemattomien ihmisten mahdollisista mielipiteistä? Oletko ylipäätään riippuvainen siitä, mitä muut sinusta ajattelevat? 

Minusta sinä olet vähän huolestuttava, jos sinulle on yhdentekevää, kun sinusta puhutaan väärillä perusteilla paskaa.

Vierailija
12/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun äiti olen todennäköisesti läheisriippuvainen ja elää elämäänsä sinun kautta.

Luulen, vaikka hän ilkeilee sinulle, mutta kun et ole paikalla, hän on ylpeä sinusta ja kertoo vain hyvää ystävilleen.

Hän on oman aikakautensa lapsi ja kohtelee lapsiaan aikansa mukaisesti, joka oli hyväksytty, jopa suositeltava kasvatustyyli "ettei lapsesta tule ylpeä tai röyhkeä".

Voisit joskus kysyä, joltakin sukulaiselta tai hänen ystävältään, mitä hän kertoo sinusta. Todennäköisesti tulisit yllättymään.

Vierailija
13/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä ap tällaisista kommenteista. He eivät ymmärrä. Ovat tuettuja ihmisiä. Me vailla tukea kasvanet tiedämme, miksi hän merkitsee. Koska hän ei ole antanut meillä olla muita ihmissuhteita, ja sitten vielä ne muut käyttäytyvät näin, kuten lainaamani ihminen. Syyttävät.

En ole tuon aiemman kommentin kirjoittaja, mutta eihän tuo ole mikään syytös vaan ihan aiheellinen kysymys. Jos joku kohtelee ihmistä kroonisesti huonosti ja tekee sinut onnettomaksi, niin kyllä silloin on ihan aiheellista herätellä tätä henkilöä kyseenalaistamaan omaa käytöstään. AP, vain omaa käytöstäsi muuttamalla, eli äitiisi henkistä ja miksei myöskin fyysistä etäisyyttä ottamalla voit muuttaa tilannettasi. Äitisi tuskin tulee muuttamaan omaa käytöstään.

Vierailija
14/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin äitini inhottavia puheita minulle. Tuollaisessa tilanteessa ne olisvat varmasti todella ilkeitä ja sattuisi.

Vierailija
15/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinä olet vähän huolestuttava, jos sinulle on yhdentekevää, kun sinusta puhutaan väärillä perusteilla paskaa.

Haloo, nyt vähän suhteellisuudentajua. Miksi minun, sinun tai kenenkään muun pitäisi välittää, mitä ehkä jotkut tuntemattomat ihmiset saattavat joskus ajatella meistä? AP:n äiti on vastuussa niistä paskapuheista, ei AP:n tarvitse elää elämäänsä niiden pelossa.

Vierailija
16/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina ihmettelen miksi äidiltä siedetään tällaista. Ei kukaan jää missään muussa ihmissuhteessa kuuntelemaan kuinka paska on ja mee vielä vapaaehtoisesti sitä kuuntelemaan. Minä en oo ollut oman äitini kanssa tekemisissä sen jälkeen kun hän ei laillisesti voinut estää mun muuttoa kotoa. 18 vuotta kuuntelin miten musta ei oo mihinkään ja kuin paska lapsi oon ja totesin että mua ei täällä kaivata adios. Äiti toki yritti selitellä, että esti mua vaan ylpistymästä ja hyvällähän hän vaan sanoi että jos ois tiennyt mikä täydellinen epäonnistuja musta tulee ois abortoinut mut.

Ois mielenkiintoista tietää miksi niin moni jää siihen ihmissuhteesseen jossa se ihminen, kenen pitäis olla se tuki ja turva loukkaa minkä ehtii ja polkee pohjamutiin tahallaan.

Vierailija
17/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ap. syntynyt 60-luvun lopussa ja äitisi heti sodan jälkeen.

Millaiset eväät äitisi on mahtanut saada aikuisuuteen lapsena ja nuoruudessa.

Hän on mennyt niillä eväillä, mitä on käytettävissä, kun terapioita tai muuta ei ollut saatavilla.

Äitisi käytös on hyvin tuttua monelle, jotka ovat syntyneet sodan jälkeen, sillä sodan kauheudet ja julmuudet koskettavat monta sukupolvea ja siinä ketjussa sinä olet vasta toinen sukupolvi.

Vierailija
18/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuon aiemman kommentin kirjoittaja, mutta eihän tuo ole mikään syytös vaan ihan aiheellinen kysymys. Jos joku kohtelee ihmistä kroonisesti huonosti ja tekee sinut onnettomaksi, niin kyllä silloin on ihan aiheellista herätellä tätä henkilöä kyseenalaistamaan omaa käytöstään. AP, vain omaa käytöstäsi muuttamalla, eli äitiisi henkistä ja miksei myöskin fyysistä etäisyyttä ottamalla voit muuttaa tilannettasi. Äitisi tuskin tulee muuttamaan omaa käytöstään.

Minusta siihen pitää kannustaa, koska on selvää, ettei ap osaa, koska ei ole tehnyt sitä jo. Miksi et tajua tätä, vaan kuvittelet että sanat joita puolustat, olisivat 47-vuotiaalle jokin ahaa-elämys? Aivan kuin puhuisit 12-vuotiaalle.

Vierailija
19/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina ihmettelen miksi äidiltä siedetään tällaista. Ei kukaan jää missään muussa ihmissuhteessa kuuntelemaan kuinka paska on ja mee vielä vapaaehtoisesti sitä kuuntelemaan. Minä en oo ollut oman äitini kanssa tekemisissä sen jälkeen kun hän ei laillisesti voinut estää mun muuttoa kotoa. 18 vuotta kuuntelin miten musta ei oo mihinkään ja kuin paska lapsi oon ja totesin että mua ei täällä kaivata adios. Äiti toki yritti selitellä, että esti mua vaan ylpistymästä ja hyvällähän hän vaan sanoi että jos ois tiennyt mikä täydellinen epäonnistuja musta tulee ois abortoinut mut.

Ois mielenkiintoista tietää miksi niin moni jää siihen ihmissuhteesseen jossa se ihminen, kenen pitäis olla se tuki ja turva loukkaa minkä ehtii ja polkee pohjamutiin tahallaan.

Minä vastasin siihen jo. Lue ja ymmärrä. Äiti on aktiivisesti estänyt kiintymisen ja luottamisen muihin ihmisiin (kateus jos niin kävisi) ja/tai ihminen on ollut niin yksin, että tukeutuu siihen ainoaan läheiseen, johon on tullut muodostettua kiintymyssuhde. Että sinunlaistesi ymmärtämisen taso pistää vihaksi.

Vierailija
20/61 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muista ap että jos haet apua, niin älä hae kognitiivisen terapian puolelta. Siellä sulle selitetään, että kaikki on hyvin, koska äiis ei varmaan tahtonut kuitenkaan pahaa. Viis siitä, että pilasi elämäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi