Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko seurustella 50 / 50 miehen kanssa?

Vierailija
16.01.2017 |

Eli tasa-arvon nimissä kaikki jaetaan fifty fifty. Kulut, kotityöt, tehtävät.. Siis ihan kaikki, kauppakassien kantamisesta leipomiseen. Perusteluja!

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. En mä muunlaista huolisikaan. Perusteluja? No minusta se on itsestäänselvää, että vuonna 2017 hommat hoidetaan ja maksetaan puoliksi. 

Vierailija
2/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. En mä muunlaista huolisikaan. Perusteluja? No minusta se on itsestäänselvää, että vuonna 2017 hommat hoidetaan ja maksetaan puoliksi. 

Voitko ryhdstäytyä sen verran, että lopetat tuon vuonna 2017 -höpöttelyn? Se on niin vuotta 2004.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole itsestäänselvyys. Maalaisjärkeä ainakin meidän suhteessa saa silti käyttää; koska minä tykkään ruoanlaitosta ja mies taas mieluummin tiskaa ja täyttää + purkaa astianpesukoneen, niin olemme jakaneet ne hommat niin, että molemmat saavat tehdä mieleisiään. Mutta esimerkiksi lumityöt tehtiin kuluneenakin viikonloppuna puoliksi.

Vierailija
4/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään, kiitos.

Vierailija
5/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko ryhdstäytyä sen verran, että lopetat tuon vuonna 2017 -höpöttelyn? Se on niin vuotta 2004.

Olkoon vaan vuotta 2004, niin joillekin on ihan hyvä muistuttaa asiasta, kun tuntuvat elävän vielä 1950-luvulla. 

Vierailija
6/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja seurustelenkin. Ei me nyt tietenkään kaikkea aina jaeta tasan puoliksi (merkata kalenteriin ja kyylätä että varmasti yhtä monta kertaa on tyhjennetty astianpesukone), mutta molemmat huolehtii yhtä lailla siivouksesta, raha-asioista, ruuanlaitosta.

Ei ole lapsia. Tuttavaperheistä tulee kyllä kuva, että lapset jakavat perheen hommat miesten ja naisten töiksi. Ennen tasa-arvoiset parit luiskahtavat jonnekkin 50-luvulle, äiti hoitaa piltit ja kodin, isä käy töissä ja vie auton katsastukseen.

Vierailija
7/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai silleen, että joka toinen viikko minä leivon pullaa ja joka toinen viikko pullaa leipoo mies? Miten kauppakassien kantaminen menee, kun kaupassa käy joko mies tai minä tai sitten käydään yhdessä?

Meillä minä joudun tekemään suurimman osa kotitöistä, mutta olen alentanut rimaa. Se on tosin johtanut siihen, että viimeksi sunnuntaina mies huomautti, että pitäisi imuroida. Sitä odotellessa.

Vierailija
8/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo en. Minusta se nyt vaan on kohteliasta ja huomioivaa että mies esim kantaa ne painavammat kauppakassit. Tosi miehekästä "Kuules Pirkko nyt on sun vuoro Kantaa tää painava! Minä otan vessapaperin!" :D joo ei.

Vierailija
9/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Tasa-arvo ei tarkoita tasapäistämistä. Kulut jaetaan tulojen suhteessa (olen valmis maksamaan enemmän ) ja työt jaetaan sen mukaan mikä kumpaakin enemmän kiinnostaa kuitenkin niin että molemmat tekevät yhtä paljon.

Vierailija
10/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. Kuulostaa ahdistavalta ja neuroottiselta. Jos minä tykkään leipoa ja toinen ei, sitä ei tarvi väkisellä 50/50 alkaa suorittaa. Pätee kaikkiin hommiin. Kulut maksetaan suhteessa tuloihin, esim molemmat laittaa yhteusiin menoihin esi50m % tai 70% palkastaan. Muu ei ole mielestäni reilua. Toki jossain seurustelun alkuvaiheessa tilanne on eri, mutta vakiintuneessa parisuhteessa näin. Muu ei ole mielestäni reilua.

Vierailija
11/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jos maksaisin tasan 50% kaikista kuluista, asuisimme yksiössä perheen kanssa. Sehän ei miehelle sovi, joten mies maksaa kuluja enemmän.

Vierailija
12/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen te naiset suostuttekin! Teette puolet "miehen hommista" ja kun miehen pitäisi tehdä kotitöitä, saa hän jättää puolet tekemättä koska "esim ikkunanpesu on ihan turhaa, tee itse jos haluat" ja naiset tekee etteivät vaan nalkuta ja mies saa tehdä omalla tavallaan.. Hohhoijaa mitä kynnysmattoja.

Vierailija
13/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itse käsitän tasa-arvon siten, että seistään rintarinnan ja saadaan tukea toistemme vahvuuksista. Enkä niin, että kaikki jaettaisiin käytännössä tasan.

Vierailija
14/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoakin pitää ajaa yhdessä,toinen ohjaa ja käyttää vaihteita,toinen käyttää polkimia.

Vierailija
15/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu. Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 17 vuotta, on opiskeltu, käyty hulluna töissä, ostettu talo ja tehty lapsia. Ihmeesti kaikki mitä on tullut, on mennytkin, ihan molemmilta. Ei siinä ole paljon tarvinnut laskeskella. Töitä niin palkkatyössä kuin kotonakin on riittänyt molemmille niin, ettei kellossa tunnit riitä.

Mut meillä onkin palkkatyöt, lapset, pihaa, korjauksia kaipaava okt ja kolme vanhaa, kaikki käytössä olevaa autoa. 120 neliöö, vaatteita, tiskiä, lumitöitä, nurtsia, itse aurattava tie.... Kyllä se tekee, joka osaa ja jaksaa. Mies tekee " miesten töitä" ja minä " naisten työtä" enemmän.

Olen ollut myös pienemmällä rahalla kotona pienten kanssa, ja silloinkin kaikki raha mikä tuli, menikin.

Jos jotain meinasi jäädä, porsi pesikone tai imuri. Tai sillä ostettiin kuivausrumpu tai isommilla rahoilla remontoitiin taloa tai ostettiin auto..

Vierailija
16/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, säikähdin, että olet puoliksi nainen!

Vierailija
17/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai silleen, että joka toinen viikko minä leivon pullaa ja joka toinen viikko pullaa leipoo mies? Miten kauppakassien kantaminen menee, kun kaupassa käy joko mies tai minä tai sitten käydään yhdessä?

Meillä minä joudun tekemään suurimman osa kotitöistä, mutta olen alentanut rimaa. Se on tosin johtanut siihen, että viimeksi sunnuntaina mies huomautti, että pitäisi imuroida. Sitä odotellessa.

Siis joo, periaatteessa niin että jos sinä leivoit kakun toisen lapsen synttäreille niin nyt on miehen vuoro. Tai jos sinä ostit viimeksi uudet vessapaperit noin nyt on sitten vuorossa mies. Auton renkaiden vaihtaminen, verhojen vaihtaminen..

Vierailija
18/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun en minä tunne ketään niin tasaisessa stabiilissa tilassa eläviä, että aina kaikki onnistuu 50/50.

Vierailija
19/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun en minä tunne ketään niin tasaisessa stabiilissa tilassa eläviä, että aina kaikki onnistuu 50/50.

En minäkään tunne, mutta palstalla se tuntuu olevan tavoite.. Koska tasa-arvo! Luulen että oikeassa elämässä nämä tasa-arvon kannattajat kuitenkaan eivät lähtisi toisille treffeille miehen kanssa joka ei avaa tasa-arvon nimissä esim ovea naiselle. "osaat sinä kai itsekkin oven avata!"

Vierailija
20/68 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50/50 minäkin luulin, mutta mies näyttää odottavan 90(minä)/10(hän).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi