Nainen, voisitko seurustella 50 / 50 miehen kanssa?
Eli tasa-arvon nimissä kaikki jaetaan fifty fifty. Kulut, kotityöt, tehtävät.. Siis ihan kaikki, kauppakassien kantamisesta leipomiseen. Perusteluja!
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun en minä tunne ketään niin tasaisessa stabiilissa tilassa eläviä, että aina kaikki onnistuu 50/50.
En minäkään tunne, mutta palstalla se tuntuu olevan tavoite.. Koska tasa-arvo! Luulen että oikeassa elämässä nämä tasa-arvon kannattajat kuitenkaan eivät lähtisi toisille treffeille miehen kanssa joka ei avaa tasa-arvon nimissä esim ovea naiselle. "osaat sinä kai itsekkin oven avata!"
Se avaa, joka siellä ovella ekana on. Vähintä on, että pitää ovea auki, jos itse menee siitä ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai silleen, että joka toinen viikko minä leivon pullaa ja joka toinen viikko pullaa leipoo mies? Miten kauppakassien kantaminen menee, kun kaupassa käy joko mies tai minä tai sitten käydään yhdessä?
Meillä minä joudun tekemään suurimman osa kotitöistä, mutta olen alentanut rimaa. Se on tosin johtanut siihen, että viimeksi sunnuntaina mies huomautti, että pitäisi imuroida. Sitä odotellessa.
Siis joo, periaatteessa niin että jos sinä leivoit kakun toisen lapsen synttäreille niin nyt on miehen vuoro. Tai jos sinä ostit viimeksi uudet vessapaperit noin nyt on sitten vuorossa mies. Auton renkaiden vaihtaminen, verhojen vaihtaminen..
Juuei, ei toimi meillä. Mies ei muista päivämääriä, joten lapsi jäisi ilman synttäreitä. Kakun mies varmaan ostaisi kaupasta, tosin toisi sieltä kääretortun ja keksejä. Verhoja meillä ei isommin vaihdella, mutta pitäähän ne välillä pestä, joten ei mies sellaista huomaa tehdä.
Auton renkaiden vaihtaminen maksaa 30 euroa. Todellakin maksan sen ennemmin, mitä teen sen taloyhtiön parkkipaikalla.
Ai ai... Suhteenne ei ole palstan kriteerien mukaan tasa-arvoinen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun en minä tunne ketään niin tasaisessa stabiilissa tilassa eläviä, että aina kaikki onnistuu 50/50.
En minäkään tunne, mutta palstalla se tuntuu olevan tavoite.. Koska tasa-arvo! Luulen että oikeassa elämässä nämä tasa-arvon kannattajat kuitenkaan eivät lähtisi toisille treffeille miehen kanssa joka ei avaa tasa-arvon nimissä esim ovea naiselle. "osaat sinä kai itsekkin oven avata!"
Olet ihan oikeassa, ainakaan minä en lähtisi. Tasa-arvo ei nimittäin ole mitenkään ristiriidassa kohteliaisuuden, huomaavaisuuden ja tapaetiketin kanssa. Odotan mieheltä muutenkin etiketin tuntemista, en lähtisi uusille treffeille moukan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se avaa, joka siellä ovella ekana on. Vähintä on, että pitää ovea auki, jos itse menee siitä ensimmäisenä.
Niinhän sitä luulisi, mutta jos se sattuu olemaan mies joka oven avaa niin tämä ei ole tasa-arvoa vaan palvelus jonka nainen vaatii sukupuolensa perusteella.
Jos menisi nipottamiseksi ja laskemikseksi, niin en voisi.
Oma systeemimme on minusta parempi: kumpikin tekee kotitöistä ne, jotka hallitsee paremmin ja joiden tekemisestä saa mielihyvää (esim. mies siivoamisesta, minä ruoanlaitosta). Arkihommien rasittavuus minimoituu ja kaikki tulee hoidettua. Molemmilla on epäsäännölliset tulot, joten raha-asiat hoidetaan yhdessä aina sen mukaan kummalla on kullakin hetkellä enemmän rahaa. Lapsetkin on kasvatettu hyvässä yhteisymmärryksessä ilman vaivan tai tuntien laskemista. Näin on mennyt jo parikymmentä vuotta.
En voisi. Ei kuulu omaan arvomaailmaan, kun on kyse yhteisestä "yrityksestä", perheestä.
Mielestäni on ihan järjetön ajatus, että saman perheen sisällä olisi vaikkapa eri elintaso. En myöskään haluaisi niin tunnekylmää puolisoa, joka noin vahvasti erottelisi eri perheenjäsenet, haluan että puhallamme yhteen hiileen ja teemme kaikki omalta osaltamme parhaamme perheen hyvinvoinnin eteen, jokainen omien kykyjensä, osaamisensa ja tulojensa perusteella.
Kommunikointi kaiken pohjalla, asioista keskustellaan.
En ole myöskään ikinä tavannut tai seurustellut ihmisen kanssa, joka noin älyttömiä vaatisi.
En ymmärrä nykynaisia ja heidän kitinää. On tullut kaikki vimpaimet pyykinpesukoneesta astianpesukoneeseen. Siivouskin nykyään helppoa. Silti he valittavat etteivät he jaksa. Jos vertaa 100 vuotta sitten eläneen naisen työtaakkaa niin todella helpolla nykynaiset pääsevät. Onko kuitenkin niin että nainen ei väsy varsinaisesti siihen työtaakkaan vaan siihen että he jatkuvasti vaativat täydellisyyttä mikä tietenkin on mahdotonta.
Miehenä minulle riittää kun kämppä siivotaan imuroidaan ja pyyhitään pölyt kerran viikossa. Suurempi siivo kerran kuukaudessa. Omat jäljet tietenkin siivotaan tekemisen jäljiltä mutta se on sellaista yleistä järjestyksen pitoa. Mihin ihmeeseen naiset väsyy?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä nykynaisia ja heidän kitinää. On tullut kaikki vimpaimet pyykinpesukoneesta astianpesukoneeseen. Siivouskin nykyään helppoa. Silti he valittavat etteivät he jaksa. Jos vertaa 100 vuotta sitten eläneen naisen työtaakkaa niin todella helpolla nykynaiset pääsevät. Onko kuitenkin niin että nainen ei väsy varsinaisesti siihen työtaakkaan vaan siihen että he jatkuvasti vaativat täydellisyyttä mikä tietenkin on mahdotonta.
Miehenä minulle riittää kun kämppä siivotaan imuroidaan ja pyyhitään pölyt kerran viikossa. Suurempi siivo kerran kuukaudessa. Omat jäljet tietenkin siivotaan tekemisen jäljiltä mutta se on sellaista yleistä järjestyksen pitoa. Mihin ihmeeseen naiset väsyy?
Just näin! Olen sanonut miehelle samaa. Sillä on kaikki vempaimet käytössä, ja silti se oaskakasa ei saa kaikkia kotihommia tehtyä työpäivän jälkeen.
Vedänkö turpaan?
Se vaan natisee ettei jaksa ja kerkee kun mä yritän vetää torkkuja sohvalla raskaan päivän jälkeen.
Oli miesten elämä huomattavasti rankempaa joskus, kertoi vaari.
Vittu mikä laiska paska. Koneet ne hommat tekee!
En todellakaan! Minusta ei saa mitään pikkuvaimoa, joka esim. tekisi miehelle voileivän rankan työpäivän vaikka hän olisi tehnyt aamupalan. Sehän on alentavaa ja loukkaa naisen arvoa.
Ja mikä herrasmies sellainen on joka ei kuuntelee naisen tarpeita, tahdo tämän voivan hyvin ja on valmis tekemään kaikkensa, jotta hänen naisensa on tyytyväinen.
Vielä kysymys 50 / 50 pariskunnille! Miten teillä mies kompensoi sitä että nainen on raskaana ja synnyttää? Mitä etuja saatte kun te joudutte tuon tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Vielä kysymys 50 / 50 pariskunnille! Miten teillä mies kompensoi sitä että nainen on raskaana ja synnyttää? Mitä etuja saatte kun te joudutte tuon tekemään?
No kun tuo ämmä kerran saa olla paksuna minun armostani, mulla kun on niin hyvä siemen, niin oon käyny siitä edestä vieraissa. Synnyttäköön, kunhan ei osu mun pilkkikilpailujen kanssa päällekäin.
Ei eikä onneksi tarvitse. Tasa-arvoa ei ole elää kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tuo ämmä kerran saa olla paksuna minun armostani, mulla kun on niin hyvä siemen, niin oon käyny siitä edestä vieraissa. Synnyttäköön, kunhan ei osu mun pilkkikilpailujen kanssa päällekäin.
Mee hei trollaamaan vaikka tonne treffit maksu ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee hei trollaamaan vaikka tonne treffit maksu ketjuun.
No voi jestas. Oli taas niin vitun tyhmä kysymys, ettei tuohon voi vastata kuin trollaamalla.
Jos jaetaan myös synnytyskivut ja repeämät ja mies käyttää raskausajan painavaa irtovatsaa niin siinä tapauksessa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jaetaan myös synnytyskivut ja repeämät ja mies käyttää raskausajan painavaa irtovatsaa niin siinä tapauksessa kyllä.
Siinä tapauksessa kyllä, mikä hiton kyllä? Mihin vastasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitukseen?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan kyllä jännän äärellä. Pitäisikö laittaa oikein popparit uuniin? Oma veikkaukseni on, että tässä vastattiin ihan aloitukseen.
kolme yritystä saada 50-50 toimimaan. Viimeinen toimi alkuun hyvin,mutta lapset pilas, vaimo muuttui selvästi. Kaikki asiat voi tehdä vain yhdellä tavalla oikein, hänen tavallaan. MIehen tapa on aina huonompi, yleensä aivan järjetön ja typerä. Alkuun melkein sen uskoinkin, koska lapsi muutta niin paljon. Lopulta tajusin, että hei ei tää nyt ihan näin voi olla. Ei voikaan mutta on. Tai sit voin lähteä vapaasti. Työt on 50-50, mutta päätösvalta on 90-10.
Juuei, ei toimi meillä. Mies ei muista päivämääriä, joten lapsi jäisi ilman synttäreitä. Kakun mies varmaan ostaisi kaupasta, tosin toisi sieltä kääretortun ja keksejä. Verhoja meillä ei isommin vaihdella, mutta pitäähän ne välillä pestä, joten ei mies sellaista huomaa tehdä.
Auton renkaiden vaihtaminen maksaa 30 euroa. Todellakin maksan sen ennemmin, mitä teen sen taloyhtiön parkkipaikalla.