Miksi hoitajat aina vain kitisevät palkkatasostaan eivätkä mene lakkoon? :o
Luulisi, että palkkaa alkaa tippua, kun koko Suomi olisi muutaman päivän ilman hoitohenkilökuntaa.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Hoitajillahan ei ole lakko-oikeutta ja kun uhkasivat irtisanoutumisilla niin päämisteri Vanhanen määräsi lain jonka perusteella kuka tahansa hoitajan kouotuksen saanut voidaan määrätä pakolla töihin.
Tällaista toimintaa muuten kutsutaan fasismiksi, pieni tietoisku kaikille.
Haluaisin nähdä miten hoitajat "pakkomäärätään" töihin. Meinasivatko aseella uhata vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Sote tulee. Yksityiset jyrää teitin!
Yksityiset jyrää vain veronmaksajat. Hoitotyö ei vähene yhtään yksityistämisellä, eikä myöskään palkat parane, eikä kyllä heikkenekkään, mutta yrittähän pitää saada hyvät provikat vanhojen kulujen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä miten hoitajat "pakkomäärätään" töihin. Meinasivatko aseella uhata vai mitä?
Rangaistuksen uhalla. Toope.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä rangaistuksen? Jos käräjille vievät niin ruuhkaa tulee olemaan, ei taida paljoa muita juttuja ehtiä käsitelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuh ja alkaa tippua potilaitakin. Montako ruumista itse ottaisit kontollesi parin kympin takia?
Eihän ne ruumiit hoitajan kontolla ole. Kyllä työstä pitää palkka maksaa.
No kenen sitten? Jos on potilaat uskottu hoitoon ja jättääkin heidät parin kympin takia oman onnensa nojaan, niin kyllä se aika vahvisti on juurikin hänen kontollaan. Mahtaakohan olla edes laillista sellainen? Ainakin heitteillepano on rangaistavaa.
Lopeta nyt tuosta parista kympistä jauhaminen. Sen kontolla, joka pakottaa ihmisen niin epätoivoiseen tilanteeseen kuin työtaistelu.
Ei Suomessa ole kenelläkään hoitajalla mitään velvollisuutta tehdä työtään jos korvaus ei miellytä.
Työssäkävojällä niin epätoivoinen tilanne :D :D :D jos ei 2500€/kk riitä niin varmaan kuolisi työttömänä :D :D :D
Ja mitä se rangaistus auttaa siinä vaiheessa kun kaikki hoitajat iskee perseen penkkiin? Ei yhtään mitään.
Sairaanhoitajat vertaavat mielellään palkkaansa yksitysen puolen palkkoihin, kun pitäisi verrata julkisen puolen miesten palkkoihin. Ei palomestarit, tiemestarit tai muut kuntien ja valtion insinöörit sen enempää ansaitse.
Ilman lisiä palkka on surkea. Minun peruspalkkani 2050. Ja tästähän käteen jää sellainen 1500€
Lisien kanssa 200-500€ enemmän. Riippuu kuinka paljon pyhätöitä. Iltavuoroista saa muutaman euron lisää. Yövuoroja en tee.
Suuriosa palkasta koostuu siis siitä, että olen töissä lauantai-illat ja sunnuntait. Joulupyhät, juhannuksen, pääsiäisen yms.
Lh
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole viime aikoina nähnyt missään hoitajien kitisevän palkastaan.
Aika ajoin kyllä joku tekee esim tänne saman aloituksen, miksi hoitajat jne.
Hoitaja saa tosiaan tehdä jouluaattoillat ja jouluyöt töitä sen eteen että pääsee samoihin ansioihin kuin inssi.
Vietin juuri viikolla omaa kolmen päivän jouluani, kun muu perhe oli töissä ja koulussa. Sellaista kivaa, vuorotyöstä kärsii koko perhe eli mielestäni on raukkamaisista aina vedota että palkka lisien kanssa on hyvä.
Ja varmaan hyvin tiesit kouluttautuessasi, että sairaanhoitajana joutuu mahdollisesti tekemään töitä myös jouluna ja juhannuksena?
Itse tein jouluaaton ja -päivän töitä kun oli melkoinen kiire töissä ja projekteissa deadlinet paukkuu. En saanut mitään lisiä. Sain vain tunteja saldoon, joita voin sitten joskus pitää vapaana. Meillä kun kaikki ylityöt ja lisätyöt on kiellettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ilman lisiä palkka on surkea. Minun peruspalkkani 2050. Ja tästähän käteen jää sellainen 1500€
Lisien kanssa 200-500€ enemmän. Riippuu kuinka paljon pyhätöitä. Iltavuoroista saa muutaman euron lisää. Yövuoroja en tee.
Suuriosa palkasta koostuu siis siitä, että olen töissä lauantai-illat ja sunnuntait. Joulupyhät, juhannuksen, pääsiäisen yms.Lh
Mulla on tuo sama peruspalkka ja tietenkin ilman lisiä, koska olen päiväkodissa. Luulin (ja toivoin), että teillä olisi ollut peruspalkka parempi. Kurjaa myös, että iltalisät ovat noin huonot. Entä jos joudut tuplavuoroon (joita monet omat tutut joutuvat säännöllisesti tekemään) saako siitä jonkin lisän?
Vai niin, tervetuloa koittamaan Buranan kiikutusta ensiapuun. Vois hymy hyytyä ja banaani tippua kädestä, kun elvytät työikäistä ihmistä 20min. Tai hoidat piripäissään toisiaan puukottaneita narkkareita. Pitää osata aika monta juttua, Buranan kantamisen lisäksi....
Mielestäni saan hyvää palkkaa, mutta vastuu ja työmäärä on siihen nähden ihan liian suuri.
Olen hämmästynyt, miten huono ammattiliitto- ja työpolitiikkatuntemus tämän palstan ihmisillä on. "En voi lakkoilla, koska minulle tulee huono omatunto ja potilaita kuolee".
HAHAHAHAHAHAHAH! Ei jeesus. Ei ihme, että hoitajilla on bimbon maine.
Homman nimihän on se, että sote-alalla ei saada palkkoja nostettua lakkoilemalla, koska aina löytyy niitä urpoja, vastavalmistuneita työelämään pyrkiviä nuoria, jotka tulisivat töihin paikkaamaan sen lakkoilijoiden aiheuttaman työvoimapuutteen. Eli toisin sanoen: Hoitajien ja muiden sote-alan matalapalkkaisten työntekijöiden lakkoilusta ei ole mitään hyötyä eikä se koskaan toteutuisi käytännössä, koska työnantajat saavat aina uusia työntekijöitä lähtijöiden tilalle. Yksi syy tähän on se, että sote-alalla on paljon eri ammattiliittoja ja moni ei edes kuulu liittoon, eli heitä ei lakko pidättele menemästä työhön. Aina löytyy työnantajan perseennuolijoita ja muuten vain tyhmiä, naiiveja amiksia, joilla ei ole mitään intressiä tai kykyä järjestäytyä ammatillisesti eli esim. lakkoilla. Ihan niinkuin tälläkin palstalla on nähtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä rangaistuksen? Jos käräjille vievät niin ruuhkaa tulee olemaan, ei taida paljoa muita juttuja ehtiä käsitelläkään.
Äkkiähän ne jutut olisi käsitelty ja passitettu vankilaan, josta taas pakkotyöhön sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Suuriosa palkasta koostuu siis siitä, että olen töissä lauantai-illat ja sunnuntait. Joulupyhät, juhannuksen, pääsiäisen yms.Lh
Vaimoni on yliopistosta valmistunut kandi ja peruspalkka 2070€/kk. Lisien kanssa 2300-2400€/kk. Ei ole kertaakaan valittanut palkasta, lähinnä on tyytyväinen että saa edes jotain tehdä vaikkei nyt oman alan hommia olekkaan tarjolla. Ei tuo palkkasi lähihoitajan koulutuksella niin onneton ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiähän ne jutut olisi käsitelty ja passitettu vankilaan, josta taas pakkotyöhön sairaalaan.
Jossa isketään perse penkkiin niinkuin jo sanoin. Kysyn vielä kerran: miten pakotat ihmisen tekemään tiettyä työtä?
Tuollaisen jutturallin jälkeen olisi jo hallitus ja eduskunta mennyt vaihtoon kun kansa kyrpiintyy neuvottelukyvyttömyyteen. Ihmiset ei oikeasti tunnu ymmärtävän miten iso valta järjestäytyneellä joukkovoimalla on.
Hoitajilla on hyvä palkka. Ihme vinkumista. Vaihtaisivat sitten alaa, jos ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Poliisien ja palomiesten lähtö- ja keskipalkat ovat huomattavasti hoitajien palkkoja pienempiä.
Näkeekö heitä kanalaumana itkemässä ja uhriutumassa sukupuolellaan?
Nämä miehet sentään pelastavat henkiä, hoitajan buranankiikutuksen ja kansliassa roikkumisen hoitaisi koulutettu apinakin banaanipalkalla.
Poliisi ja palomieskoulutus ovat lyhyempiä koulutuksia, poliisi saa vielä harjoitteluajalta palkkaa.
Ja sairaanhoitajan työhön sinulla ei ole ollut minkäänlaista kosketusta, koska sinulla ei ole mitään käsitystä heidän työstään.
Presidentti Halonen riensi Lontoosta asti allekirjoittamaan tämän hoitajien orjalain.Se siitä hoitajien oikeudesta.