Sannan ruokakassi kokemuksia?
Kommentit (62)
Sannan ruokakassi oli iso pettymys! Todella huonoja aineksia, muun muassa valmista Dolmio-vaaleakastiketta, espanjalaista löllö-kurkkua, broilerin koipireisiä (vaikka reseptissä ja kuvissa oli niitä paljon pienempiä ja ohutkuorisia nuijia), muovipurkkiananas, kinkkurulla.. Tämän viikon ainoa kelvollinen ruoka oli lohiburgerit, tosin sillä aterialla ruokaa tuli määrällisesti aivan liian vähän ja jokainen perheenjäsen joutui syömään vaikka mitä muutakin vatsansa täyttämiseksi.
Ei jatkoon! Järkyttävä hinta aivan keskinkertaisille aterioille.
Meille on tullut hetken tuo kassi ( 2 aikuista, 2 pientä lasta).
Katson etukäteen ruokalistan ja sen perusteella perun, otan tai vaihdan kassia. Onnistuu helposti kirjautumalla sinne sivuille, sieltä näkee mitä on tilannut ym.
Reseptit on ollut helppoja ja maistuvia. Muutama ruoka ei ole ollut meidän makuun mut ainakin on yritetty.
Tuotteet on ollut hyvälaatuisia ja vain kerran on puuttunut tuote jota ilman selvisi hyvin ja sai hyvityksen laskuun.
Aikataulut on pitänyt joka kerta. Asiakaspalvelusta on vastattu sähköpostiin muutamassa tunnissa, olen lähinnä kysynyt jotain epäselvää selvennettäväksi.
Lapset on meillä syönyt näitä hyvin. Joissain ruuissa olen lapsille asettanut tarjolle esim.kastikkeen sivuun ja ovat saaneet itse päättää syövätkö jne.
Laksin kerran kassin sisällön foodie palvelusta, toki kaikkia samoja tuotteita ei ollut vaan otin vastaavaa. Hinta oli muutaman euron erolla. Että ei ne kovin kalliita ole ja pakkohan palveluntuottajalle on vähän jäädä, bisnes on bisnestä.
Ollaan kokeiltu sellaisia aineita ja ruokia mitä en koskaan ostaisi kaupasta ja on ihanaa kun ei tarvitse miettiä joka päivä mitä syödään vaan valitaan vaan reseptivihosta :)
Meille tää on lähes täydellinen palvelu ja varmasti jatketaan tilaamista.
Joskus kahdelle päivää on tosi iso ruoka ja me ei tykätä syödä samaa montaa päivää. Esim. juuri tuli jauhelihakeittoa kahdelle päivälle johon tuli 1 kg jauhelihaa. Puolitin reseptin ja tehtiin pieni keitto, loput käytetään aiemmilla viikolla tulleeseen hyväksi koettuun ruokaan ja ostin pari pikkujuttua niin saadaan yksi ruoka näin valmistettua ja hyvää tulee varmasti.
Kannattaa avoimin mieli kokeilla mutta ei tämä kaikille sovi, se on varmaa. Ei mikään sovi.
Ja myyjistä. Itse ostin palvelun fb-mainoksen perusteella aikani sivuja seuranneena. Kun olin tehnyt tilauksen, muutama päivä myöhemmin tuli myyjä ovelle. Myyjä oli aivan huippu ja melkein harmitti kun ei häneltä tilattu. Vastaili meille kysymyksiin mitkä askarrutti mieltä silti.
Tekeekö nämä siis ovelta ovelle myyntiä? Ja puhelinmyyntiä? Onko joku joskus ostanut ovelle tulleelta myyjältä? Kysyn koska etsivät myyjiä ja kiinnostuin paikasta, mutta tämän keskustelun perusteella en taida hakea. Saa kovin erilaisen kuvan kuin blogien perusteella ja ei tuollainen "pölynimurikauppias"- kauppatapa oikein ole enää tätä päivää. Olisin kuvitellut, että myyvät esimerkiksi erilaisilla messuilla, tapahtumissa ja kauppakeskuksissa ständeillä sekä tietenkin netissä.
Olen ostanut ovelta tulleelta myyjältä. Oli todella mukava. Konsepti on periaatteessa ok. Mutta hävikkiä on vähän tullut. Mutta asiakaspalvelu ok. Huonot tuotteet on korvattu.
No juu,
Lähetyksen piti saapua 19.43-19.43...Nyt 20.26 tuli tekstarilla ilmoitus, että kassi saapuu myöhässä. Jännä nähdä miten homma hoituu nyt kun ovikoodi jossain vaiheessa lakkaa toimimasta...Pitäisikö lähteä alakertaan passiin vai onko kuljettajalla puhelinnumero. Kaduttaa että tein tilauksen, helpommalla olisi päässyt jos olisin vain mennyt itse kauppaan. Kauhulla odotan onko laatu nyt niin hyvää kun mainostivat, taisinpa vain langeta huijaukseen. =(
Meillä oli jonkin aikaa käytössä, mutta vakuumipakattu kala ja pakasteiden määrä alkoi ärsyttää. Tuoreempaa ruokaa saa kaupasta. Monesti kävi myös niin, että joku ainesosa puuttui ja asiakaspalveluun joutui ottamaan yhteyttä useamman kerran. Käytämme K-Citymarketin kotikuljetuspalvelua ja toimii - saa tilattua just sitä, mitä haluaa, mutta välttyy roudaamiselta.
Saako tuolta tilattua esim. yhdelle hengelle ruokaa? Vai onko ne kassit kaikki 4 / 2 hengen kasseja? Ja miksei esim. kasviskassia ollut kuin perhekoossa??
päivitys: Kassi tuli yhdeksältä perille (arvioituaika 18.43-19.43) ja mukava kuski selitti miksi toimitus oli myöhässä. Kassin sisältö näytti freesiltä ja tuoreelta. Ihan ok mielellä nyt. :) Reseptit oli myös hyvin selkeästi omana painotuotteena. Iso plussa siitä, sillä pelkäsin että seuraavaksi pitäisi ruveta etsimään niitä ohjeita netistä ja tulostelemaan. Eli ihan hyvän arvosanan antaisin vaikka toimitus oli myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Ystävälleni kassi ei saapunut ollenkaan, hän soitti useamman kerran muttei kassi siltikään saapunut... Lapset olivat siis yksin keskenään viikon, ja kassin piti tulla maanantaina klo. 16.00, että saisivat ruokaa viikoksi. Ystävä soitti siis useampaan otteeseen, mutta kassi ei KOKO viikon aikana saapunut... Laskun tosin lähettivät, aivan uskomatonta mielestäni. :D itse en todellakaan aio tilata.
Ikävää kun kukaan ei saapunut ystäväsi luokse kassit täynnä.
Sinkkumies
Tyhjät kassit ne eniten kolisee. (yhteen)
Onko tuo matkittu Ruotsista? Siellä alkuperäinen on Linas Matkasse.
Olen asunut Ruotsissa työni takia vuoden, ja siellä kauppojen valikoimat olivat paljon tuoreemmat kuin Suomessa, ja hinnat noin 15-20% edullisemmat. En nähnyt yhtään pilaantunutta hedelmää tai vihannesta koko vuonna, missään kaupassa. Suomessa niiden joukossa on homehtuneita, rupisia yksilöitä ja kärpäset pörrää, joka ikinen kerta sama missä kaupassa olen käynyt.
Ei kannata tilata. Kokemuksesta
- kassit saapuviat myöhässä tai jäivät tulematta. Lasku kyllä tulee ja menee perintään (olemattamista tuotteista huolimatta)
- Elintarvikkeidenlaatu heikko
- Huono asiakaspalvelu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystävälleni kassi ei saapunut ollenkaan, hän soitti useamman kerran muttei kassi siltikään saapunut... Lapset olivat siis yksin keskenään viikon, ja kassin piti tulla maanantaina klo. 16.00, että saisivat ruokaa viikoksi. Ystävä soitti siis useampaan otteeseen, mutta kassi ei KOKO viikon aikana saapunut... Laskun tosin lähettivät, aivan uskomatonta mielestäni. :D itse en todellakaan aio tilata.
Ikävää kun kukaan ei saapunut ystäväsi luokse kassit täynnä.
Sinkkumies
Ymmärtän miksi olet sinkkumies ja miksi tulet myös jatkossa sellaisena pysymään.
Täältä löytyi tuore arvio ruokakassipalvelusta:
https://asemapaikka.wordpress.com/2018/06/03/sannan-ruokakassi-vaikeuks…
Heippa
Mulla on nyt ollut tämä käytössä vajaa puolivuotta ja olen ollut tosi tyytyväinen. Perhekassia käytämme ja pari viikkoa oli kahden hengen maukas kassi kun oltiin kahdestaan perheessä ja sekin oli hyvä.
Mä en yleensä selviä kauppareissuista alle satasella kun menen hakemaan ruokaa perheelle kun aina tulee ostettua kaikkea muutakin. Nyt ruokamenot on tippuneet, ruokavalio on monipuolistunut ja painoni on tippunut kun tulee syötyä terveellisemmin ja jää ne mässyt kauppaan kun sinne ei tule mentyä kuin kerran viikossa enään hakemaan leivät ja maidot. Ruokakassin myötä myös tullut syötyä enemmän myös vihanneksia. Veriarvoni olivat myös hyvät kun sain viimeviikolla tulokset joten kait se näkyy niissäkin kun syö monipuolisemmin nykyään :)
T.Virpi
^ Olisit edes jotain negatiivista tai neutraalia keksinyt, niin ei olisi niin selvä maksettu mainos.
Meidän perheessä vanhemmat & 2 teiniä tilattu Vegekassi tammikuusta asti joka toinen vko. Koko perhe on ollut supertyytyväisiä. On opittu laittamaan uudenlaisia vegeruokia. Meille jokainen kassi on tullut aikataulun mukaan ja kaikki raaka-aineet olleet tuoreita ja laadukkaita, enimmäkseen luomua. Reseptit mielikuvituksellisia ja ruoat maukkaita, tosin lisärää mausteita vähän yli mitä resepti määrä. On opittu käyttämään erilaisia linssejä, bulguria, ohraa, jeeraa, juustokuminaa, kyssäkaalia.. juuri lomalla juteltiin perheen kanssa kuluneen alkuvuoden parhaista asioista ja kaikki mainitsivat Sannan ruokakassin tuomat uudet maut ja vaihtelun illallisiin. Huipoujuttu kiireisille perheille jotka haluaa oppia kokkaamaan vegeruokia!
Vierailija kirjoitti:
Minusta palvelu on huonontunut. Tuotteita puuttuu eikä toimitusaikataulut pidä paikkaansa. Aloitin palvelun käytön viime keväänä ja olin aluksi oikein tyytyväinen. Nyt parin viime kuukauden aikana on ollut enemmän puutteita. Epäilen, että toiminnan liian nopea laajentuminen on aiheuttanut hätiköintiä ja huolimattomuutta. Lisäksi ruuat alkavat vähän toistaa itseään. Vaikka periaatteessa on eri resepti, raaka-aineet ovat tosi usein samoja kuin edellisilläkin kerroilla. Pääasiassa jauhelihaa, kanaa ja kalaa, porkkanaa, tomaattia, kurkkua, sipulia, perunaa ja pastaa, kermaviiliä, turkkilaista jugurttia. On reseptin mukaan jotain muitakin raaka-aineita, mutta noista kaikki ateriat käytännössä koostuvat. Mulle tuo kassi on tullut vain joka toinen viikko ja olisi hyvä, jos niinä väliviikkoina tarjolla on jotain muutakin, katsoisivat vaihtelua myös joka toinen viikko tilaaville. Aion katsoa vielä kuukauden pari ja jos jatkuu samanlaisena, lopetan tilauksen.
Tykättiin Sannastakin silloin kun laatu oli vielä hyvää, mutta vaihdettiin Ruokaboksiin. Ollaan tykätty tästäkin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Saako tuolta tilattua esim. yhdelle hengelle ruokaa? Vai onko ne kassit kaikki 4 / 2 hengen kasseja? Ja miksei esim. kasviskassia ollut kuin perhekoossa??
Ei noissa missään palveluissa ole sinkkukokoa, mutta itse sinkkuna tilaan niitä 2 hengen kasseja ja syön samaa ruokaa 2 kertaa peräkkäin. Usien tilaan Anton & Anton 2 hengen kassin, jossa siis ruoat kahdelle kolmeksi päiväksi. Mulle siis kuudeksi päiväksi, ja on kiva kun ei joka päivä tarvi laittaa ruokaa.
Tilasin kokeeksi viiden päivän kassin neljälle hengelle (gluteeniton)
Tässä hiukan kokemuksia:
+ suurin osa raaka-aineista hyvä laatuisia
+ reseptit ihan suht järkeviä, en osaa sanoa meneekö pidemmän päälle tylsäksi
+ pieni hävikki
+ sopii ihmiselle joka kaipaa vaihtelua omiin resepteihin tai ei itse osaa kokata vaan menee helposti eines linjalle
+ toimitus yms. meni niinkuin pitikin
- toimituksesta puuttui yksi tölkki
- osa kasviksista hiukan raakoja
- hinta on kallis, pikaisella arvioinnilla raaka-aineiden hinnan päälle tulee ~40% kate kuljetuksesta ja pakkaamisesta. Toki ensimmäisen toimituksen sai sopuhintaan kun käytti kaikki koodit.
- paku jossa tuo tuotiin oli täynnä "linas matkasse" pahvilaatikoita, eli haiskahtaa että tämä on oikeasti joku ruotsalainen firma, jolla vaan suomalainen peitenimi, toki suurin osa raaka-aineista oli suomalaisia.