Sannan ruokakassi kokemuksia?
Kommentit (62)
Meillä tilattiin ennen kuin se nimi muuttui. Sama palvelu, ei Sannan nimellä. Muutoin oli hyvä ja säästi ruokakuluissa, mutta tiettyjä ruokia eivät meillä lapset syöneet oolemaan (esim. Bouillabaise- keittoa, jossa simpukat maistui liikaa ja karitsanjauheliharuokia inhosivat). Ja sitä bouillabassea oli valtava määrä: 4 hengelle annos kahdeksi päiväksi. Itse söin kaikkea, ainoastaan kasvisruoka, jossa oli paljon vuohenjuustoa, sai yököttelemään. Päätin, että ei mitään järkeä tilata, kun hävikkiruokaa tuli paljon (esim. kalliista äyriäisruuasta meni yli puolet roskiin). Kassin idea on hyvä ja jos ei tarvitse hakea muita aineksia kaupasta, se säästää aikaa ja myös rahaa, mutta jos lapset ei syö, pitää kuitenkin hakea kaupasta jotain päivällisaineksia.
Vierailija kirjoitti:
Leijonan luolassa Kevin O'Leary sanoisi että reseptejä saa netistä ilmaiseksi ja kyseessä on käytännössä Alepan ruokakassipalvelun kopio joka sekin pyörii tappiolla. S-ryhmä pitää sen hengissä jotta alalle ei syntyisi haittaavaa kilpailijaa. Eli tästä ei Leijona saisi rahojaan takaisin.
No meilläpä ei ole alepaa. Meillä voi tilata K-kaupasta tavaraa ryöstöhinnoilla ja niiden kotiin tuonti maksaa 10€. Tuo Sannan ruokakassi tulee illalla klo 17-20 tälle alueelle, mutta K-kauppa ei edes toimita illalla mitään!
Vierailija kirjoitti:
Rasittava myyjä oli sekä puhelimessa että myöhemmin oven takana. Intti ja oli epäkohtelias nuori mies. Sen takia en tilannut. En kyllä oikein ymmärtänyt konseptiakaan.
Täh? Se kassi tilataan netistä! Minneköhän sä oot soitellu 😄 Ja kuljettaja ei myy mitään!
ehkä en uskalla tilata. Meillä kaksi ronkelia lasta ja aikuisetkaan ei syö mitään karitsanjauhelihaa tai simpukoita.
ap
Vierailija kirjoitti:
ehkä en uskalla tilata. Meillä kaksi ronkelia lasta ja aikuisetkaan ei syö mitään karitsanjauhelihaa tai simpukoita.
ap
Tuskin niitä joka kerta sattuu kohdalle. Sen kassin sisällön saa tietää etukäteen, ei tarvitse ottaa, jos listalla on sellaisia ruokia, joista ei pidä. Ongelma tulee siinä, jos haluaa kokeilla jotain ja sillä on vähän outo nimi ja sitten ruokaan tuleekin just jotain simpukoita tai munakoisoa. Minä laitoin sinne joskus palautetta, että nämä ja nämä ruuat ei maistu lapsiperheelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leijonan luolassa Kevin O'Leary sanoisi että reseptejä saa netistä ilmaiseksi ja kyseessä on käytännössä Alepan ruokakassipalvelun kopio joka sekin pyörii tappiolla. S-ryhmä pitää sen hengissä jotta alalle ei syntyisi haittaavaa kilpailijaa. Eli tästä ei Leijona saisi rahojaan takaisin.
No meilläpä ei ole alepaa. Meillä voi tilata K-kaupasta tavaraa ryöstöhinnoilla ja niiden kotiin tuonti maksaa 10€. Tuo Sannan ruokakassi tulee illalla klo 17-20 tälle alueelle, mutta K-kauppa ei edes toimita illalla mitään!
Sama meidän kaupungissa. Ei ole Alepoita, enkä tiedä edes saako iltaisin mistään kotiinkuljetuksella ruokatuotteita. Kun rakennetaan jättimarketteja, ei niitä siellä kiinnosta asiakas. Ne tahtoo myydä halvalla ruokaa niille, joilla on aikaa ja voimia juosta kilometrikaupalla ympäri kauppaa etsimässä hyllyistä ruokaa. Niin ja auto, jolla sinne hypermarkettiin pääsee. Ostan itse suurimman osan ruuista Lidlistä, vaikka valikoiman suppeus ärsyttääkin. En jaksa viettää vapaa-aikaani jättimarketeissa.
Me tilattiin kuukauden verran ja ensimmäiseen viikkoon oltiin tyytyväisiä. Annoskoot olivat tosi vaihtelevia, joinakin viikkoina tuli tosi isot satsit jotain ruokaa ja joinain viikkoina jäi nälkä. Osa sapuskoista sisälsi myös tosi paljon esim. pastaa ja jäi mielestäni aika ravintoköyhiksi, vaikka olin mainonnasta saanut sellaisen kuvan, että olisi oikein terveellistä. Plussaa erikoisemmista jutuista, ei olisi muuten tullut varmaan kokeiltua! Jotkut ruoat otti aika kauan aikaa valmistaa, eikä aina arkena olisi jaksanut kokata 40-60 min yhtä ruokaa.
Yhtenä viikkona kassia ei kuulunut sovittuna aikana ja se tuotiinkin toisena päivänä, joten jouduttiin kuitenkin käymään kaupassa, kun tiistaille suunniteltu ruoka olisi ollut siinä kassissa (maanantaina normaali kuljetusaika). Asiakaspalvelua oli melkein mahdotonta saada kiinni ja sähköpostiinkin vastaamisessa meni yli viikko. Lopetettiin tilaus kun kassissa oli mädäntynyt sipuli ja päiväyksen ylittänyt kana, tuntui melkein v*ttuilulta, miten ne edes voi mennä jakelussa läpi? Nettisivuilla mainostettiin, että huonot tuotteet korvataan, mutta näin ei todellisuudessä käynyt (sähköpostiin ei vastattu, enkä saanut ketään kiinni soittamalla) ja koko lasku piti maksaa, vaikka osa tuotteista oli käyttökelvottomia.
Yleisesti ottaen jäi tosi huono fiilis, laaja blogimainonta oli ollut niin positiivista ja ihanaa, että petyin pahasti palveluun. Onneksi tälläkin palvelulla on kilpailijoita, joihin vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
ap
Katsoitko facebookista, ei kovin eksoottista viikon kuluttua, ihan normiruokaa. Näet annosten kuvatkin, kun käyt facesivulla.
Joskus siellä oli tiheästi samaa raaka-ainetta. Ei varmaan haittaa, jos se on broileria tai jauhelihaa, mutta esim. turska on aivan kamalaa. Positiivinen yllätys meille oli, miten helppoa on seurata reseptejä. Netistä napattujen reseptien kanssa olen epäonnistunutkin, mutta ruokakassin reseptit on helppoja seurata.
Onko niin, että kassin sisältöön ei itse voi vaikuttaa? Käsittämätön konsepti.
Entä allergiat tai omat ruokamieltymykset, ruokavaliot..? Sieltä Sannan kassista tulee vaan mitä tulee, viikosta toiseen ja te syötte sitä? Kenelle tää kassi on suunniteltu?
Itse olen tilannut S- tai K-ketjujen kotiinkuljetuspalveluista, koska siellä voi itse tilata mitä haluaa ja lisäksi esim. wcpaperia, shampoota ym taloustarvikkeita. Kumpikohan tulisi pidemmän päälle kalliimmaksi?
Tosin en tiedä onko K-ketjulla palvelua enää olemassakaan, he kokeilivat sitä joskus viime vuonna mutta en tiedä lähtikö se lentoon. Minusta oikein kätevä palvelu, koska tilaan kaiken muunkin netistä, minulla ei ole aikaa hiihtää tuntikaupalla hyllyjen välissä.
SimonCowell kirjoitti:
Entä allergiat tai omat ruokamieltymykset, ruokavaliot..? Sieltä Sannan kassista tulee vaan mitä tulee, viikosta toiseen ja te syötte sitä? Kenelle tää kassi on suunniteltu?
Itse olen tilannut S- tai K-ketjujen kotiinkuljetuspalveluista, koska siellä voi itse tilata mitä haluaa ja lisäksi esim. wcpaperia, shampoota ym taloustarvikkeita. Kumpikohan tulisi pidemmän päälle kalliimmaksi?Tosin en tiedä onko K-ketjulla palvelua enää olemassakaan, he kokeilivat sitä joskus viime vuonna mutta en tiedä lähtikö se lentoon. Minusta oikein kätevä palvelu, koska tilaan kaiken muunkin netistä, minulla ei ole aikaa hiihtää tuntikaupalla hyllyjen välissä.
Ei tuo ruokakassi ole mikään että tunnin ensin kotona mietit mitä syödään ja sitten kirjoitat listan ja tilaat tarvikkeet netistä!!! Ideahan on se, että joku on suunnitellut ruokalistan valmiiksi ja ainekset tulee kotiovelle. Jos 4 hengen ruokaan tulee 600g naudanlihaa, kassissa on se 600g, ei 400g tai 800g. Meillä kotona homehtuu aina sipulit ja sitruunat, koska ostan niitä pussillisen, vaikka tarvitsen ruokaan vain yhden. Sannan ruokakassissa on vain 1 sitruuna, jos reseptiin ei kuulu enempää. Mukana on valmiit reseptit joka ruokaan.
ei kokemusta jos on tuon 74e viikko niin on aivan liian kallis. Meillä menee tuon verran kauppaan mutta siinä on mukana taloustuotteet (pesuaineet, wc-paperit, kaikki) sekä herkut
Ihme ja kumma, tämä postinroalue toimii. Uskaltaisiko kokeilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olisin ekaa kertaa tilaamassa?
Ei ole kokemuksia mutta sen sanon ettei tule pitkään toimimaan. Sitten kun sijoittajien alkupääoma on poltettu ja huomataan ettei edes Pääkaupunkiseudun vajaa miljoona asukasta riitä kannattavaan toimintaan.
Meitä on ihan liian vähän. Kulut yhtä asiakasta kohden ovat aivan päättömät. Alueella missä tuon on tarkoitus toimia on ironisesti eniten lähikauppoja. Siellä taas missä Alepoja ym. ei ole joka korttelissa tuo kassijakelu kotiin on törkeän tappiollista.
TV-mainoskampanja söi muuten suurimman osan firman kassasta että sen verran sivusta kuultua faktaa on.
Kyllä monet nuoremmat ja lapsettomat käyttää noita tuollaisia palveluita. Itsekin olen sinkku, mutta tilaan lähes joka viikko Anton ja Anton 2 hengen ruokakassin, josta riittää mulle 6 päiväksi päivälliset (syön 2 kertaa samaa ruokaa). Ei vaan kiinnosta raskaan työpäivän päälle miettiä mitä ruokaa laittaisi ja kierrellä ostoslista kourassa kauppoja.
Aggressiivista ovelta ovelle kaupustelua. Ruokakassien myyjä hakkasi ja paukutti ovea, kun en ehtinyt ovikelloon reagoimaan. Turha luulo, että tilaisin heiltä yhtään mitään!
Kun luin heidän toiminnan periaatteita, pidän kyllä huonona sitä, että tilaus on jatkuva. Miksi se ei voi olla vaihtoehtoisena eli niin, että 1 viikko, 2 viikkoa jne. Olisi varmaan hyvä myös olla vaihtoehtona vaikka 2 kk joka toinen viikko. Mutta tuollainen pakko ostaa ja peruutus viikkoa ennen. Kuullostaa todella kömpelöltä ja enemmänkin pakko myynniltä.
Samaten olisi tärkeää, että olisi jonkin sortin valikko, mitä haluaa ja mitä ei halua missään nimessä.
Hedelmäkassi tuntuu myös omituiselta, kun siitä ei ole mitään esimerkkejä. Toki on selvää, että hedelmät vaihtelee, mutta ainakin se valikko pitäisi olla, mihin voi merkata inhokit ja pakko saada tuotteet.
Näillä muutoksilla voisin kokeilla. Mutta nykyisillä ehdoilla en edes kokeile.
Vierailija kirjoitti:
SimonCowell kirjoitti:
Itse olen tilannut S- tai K-ketjujen kotiinkuljetuspalveluista, koska siellä voi itse tilata mitä haluaa ja lisäksi esim. wcpaperia, shampoota ym taloustarvikkeita. Kumpikohan tulisi pidemmän päälle kalliimmaksi?Tosin en tiedä onko K-ketjulla palvelua enää olemassakaan, he kokeilivat sitä joskus viime vuonna mutta en tiedä lähtikö se lentoon. Minusta oikein kätevä palvelu, koska tilaan kaiken muunkin netistä, minulla ei ole aikaa hiihtää tuntikaupalla hyllyjen välissä.
Ei tuo ruokakassi ole mikään että tunnin ensin kotona mietit mitä syödään ja sitten kirjoitat listan ja tilaat tarvikkeet netistä!!! Ideahan on se, että joku on suunnitellut ruokalistan valmiiksi ja ainekset tulee kotiovelle. Jos 4 hengen ruokaan tulee 600g naudanlihaa, kassissa on se 600g, ei 400g tai 800g. Meillä kotona homehtuu aina sipulit ja sitruunat, koska ostan niitä pussillisen, vaikka tarvitsen ruokaan vain yhden. Sannan ruokakassissa on vain 1 sitruuna, jos reseptiin ei kuulu enempää. Mukana on valmiit reseptit joka ruokaan.
SIpulit ja sitruunat säilyy viikkokausia jääkaapissa ja niitä voi ostaa irtokappaleina. Jauhelihaa myydään lihatiskissä. Jos kuitenkin ostaa kaksi 400 gr rasiaa, voi paistaa ylimääräisen 200 gr (vaikka sen ylimääräisen sipulin kanssa), jääkaappiin tai pakkaseen, ja kiirepäivänä on jauhelihakastike naaman edessä 10 minuutissa.
Mutta kai tästäkin voi saada ongelman.
En uskaltaisi laittaa tuohon rahaa. Hyvin todennäköisesti joku ruoka on sellaista, mistä kukaan ei tykkää, ja puolet sellaisia, jota ainakin yksi inhoaa. Vaikka ollaan melkein kaikkiruokaisia, niin maut menee varsinkin lapsilla ristiin.
Olen ottanut arkiruuan suhteen aika rennon otteen. Kerran viikossa iso (kana)jauheliharuoka, tällä viikolla lasagne, jota syödään parina päivänä, kerran viikossa kalaa, aika paljon pastoja, kun niistä kaikki tykkää. Minulle olisi enemmän vaivaa lähteä tekemään ruokaa uuden reseptin mukaan, kuin kokkailla samoja ruokia pienin variaatioin. Ruokakauppa menee autopilotilla, ostan vihannesosastolta sitä mikä näyttää hyvältä ja muualta aika samat hommat viikosta toiseen.
Viikonloppuisin ja lomalla mökillä ehtii käyttää aikaa ja mielikuvitusta ruuanlaittoon ja välillä tulee kehiteltyä uusi suosikki arkiruokiin.
"Voit koska tahansa pitää taukoa tai kokeilla jotain toista kassia." sanotaan heidän sivuillaan. Mitään mainintaa tehdyn tilauksen kokonaan lopettamisesta ei lue missään?!?!
Miten tästä pääsee siis eroon? Täytyykö vaan yrittää soittaa heidän aspaan?
Kävin nyt ensiavuksi perumassa tuolla omissa tiedoissani kaikki tilaukset elokuuhun asti. Ketuttaa.
2 viikkoa olin ihan supertyytyväinen. Kunnes viime viikolla sain etukäteen reseptit ja toimitusajan tekstarilla. Kassia ei tullut. Asiakaspalvelu oli hidas mutta sitten kun se vastasi, vastasi että ei sen kassin minulle pitänyt viime viikolla tullakaan vaan seuraavalla viikolla. ai kuin niin ei jos sain viestin ja reseptit?!? Eivät ole vastanneet mitään. Tälle viikolle en ole saanut reseptejä enkä toimitusaikatekstaria. Mutta aiakaspalvelun mukaan sen kassin pitäisi tulla huomenna. Hidas ja huono asiakaspalvelu harmittaa.