Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omia ulkonäköpiirteitä muissa pidetään kauniina

Vierailija
15.01.2017 |

Oletteko huomanneet, että hyvin monet ihmiset (tai ainakin naiset) arvioivat usein kauniiksi naisia, joilla on samanlaisia piirteitä kuin heillä itsellään? Eivät välttämättä siis pidä itseään kauniina, mutta määrittelevät kauniiksi naiset, joilla heidän omat piirteensä näkyvä vahvempina.

Esimerkiksi:

-blondeista vaalea on kaunista - tummista tummuus
-pitkistä pitkä on kaunista
-siroista samoin
-rintavista povekkuus jne.

Olen tietoisesti havainnoinut tätä kyselemällä tutuilta vaikkapa missiehdokkaita katsoessa, että kuka on kaunein - ohuttukkain blondi valitsee sen vaalea tuuheatukkaisen, mutta ei sitä jolla on vahvat mustat hiukset jne.

Mistäpä ilmiö voisi johtua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain voi olla totta, mutta en allekirjoita itse ainakaan täysin. Mietitään vaikka jotain superkauniita julkisuuden henkilöitä jotka ovat tod näk erittäin monen ihmisen mielestä kauniita vaikka nämä ihmiset itsessään eivät olisi kummoisen näköisiä. (vaikeasti ehkä selitetty)

Itse olen blondi ja kiinnitän huomioita eniten tumma tai punahiuksisiin naisiin (olen itsekin siis nainen)

Vierailija
2/9 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa! Samasta syystä on helppo nähdä se oma lapsi kauniina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi hiuksia värjätään, kasvonpiirteitä muotoillaan meikillä ja nenän- ja rintojenkorjausklinikoiden ovet pyörivät kuin salunassa.

Vierailija
4/9 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo itse pidän omia pisamian kamalina, mutta muille ne sopii ja on söpön näköiset.

Aasinsiltaa pitkin voi myös mennä omaan nimeen. Kun joku kutsuu minua nimellä, minusta se kuulostaa rumalta mutta kun kaimaani kutsutaan nimellä, ei hänen nimi kuulostakkaan rumalta vaikka meillä onkin sama nimi :D

Vierailija
5/9 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Monta kertaa!

Vierailija
6/9 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni sitten feikkaa ulkonäkönsä värjäämällä tukkansa, tekorusketuksella, kasvoihin tehdään varjostuksia, jotta esim nenä näyttää pienemmältä ja posket kapeammalta.

Itse olen perus vaalea suomineito ja kauneimpia naisia on mielestä aika pitkälti se linja mitä miss universum voittajatkin edustaa. Tummia kaunottaria.

Vierailija
7/9 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita omasta puolestani. Oma nykerönokka ei ole kaunis kellään. Paksut hiukset taas ovat niin minulla kuin muillakin - tämä ei ole todiste väitteesi tueksi. Tukan värillä ei väliä, ei sillä, onko pitkä vai pätkä. En keksi mitään sopivaa, joka osoittaisi asian olevan, kuten sanot. Palaan takaisin, jos keksin sellaisen!

Vierailija
8/9 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille tyypillistä omahyväisyyttä.

Vierailija
9/9 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuon takia Suomessa pidetään jotain ihan kummallisen/tavallisen näköisiä blondeja kauniina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi