Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin teen ilmoituksen lähikaupasta? Eivät anna kuittia.

Vierailija
15.01.2017 |

Kuitinantovelvollisuus on lakiin kirjattu. Emäntä ei antanut kuittia kun luuli että en sitä halua. En tiedä miksi luuli, en ole aiemmin edes nähnyt häntä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhu

Vierailija
42/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitinantovelvollisuus on lakiin kirjattu. Emäntä ei antanut kuittia kun luuli että en sitä halua. En tiedä miksi luuli, en ole aiemmin edes nähnyt häntä.

Verohallinnolla on vinkkilinja tuollaisesta harmaasta taloudesta ilmoittamista varten.

Vierailija
44/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassa"emäntä" tulostaa sinulle uuden kuitin jos vain avaat suusi ja sanot että hei, haluaisin sen kuitin, kiitos. 

Itse olen kaupassa, jossa 99% asiakkaista ei sitä kuittia halua, toiset jopa suuttuu oikeen kun sitä tarjoaa (tai muuten vaan suurieleisesti tuhahtelevat ym). Koitan nämä tapaukset muistaa ennalta. Joskus erehdyn, ja tyyppi olikin just se joka vartavasten sen kuitin haluaa joka kerta. Ups, sori mäpä tulostan sulle uuden ihan just! Ihmisiä mekin vain ollaan ja useimmat myyjät varmaan haluaa tehdä asiakkaan asioimisen miellyttäväksi eikä tahallaan kiusata.

Voi jumalauta! Tämä ei ole samanlainen kuin useimmat myyjät. Itsekäs akka, joka ei meinannut jaksaa tervehtiä juuri ollenkaan, katse oli halveksiva "onkos sun pakko seistä siinä", samaan aikaan naureskeli edellisen asiakkaan kanssa jotain vitsiä. Ihme, että edes hinnan jaksoi minulle kertoa. Kuitin antamisesta ei tietoakaan, saati siitä että olisin voinut sitä pyytää, kun ei katsonut minuun päinkään vaan otti seuraavan asiakkaan viihdytettäväkseen. Minä olin siis kaupassa nuorin siihen aikaan, johtui varmaan siitä. Mutta en ole ainoa asiakas jolle hän ei anna kuittia, eikä hän minun mielestäni saa tehdä työtään niin.

Jaa siis kassa oli kuuro? Siksi siis tarvitaan katsekontakti, ennenkuin voit häneltä pyytää kuittia. Olisit heti sanonut, niin tää olis auennut. Hassu :D

Vierailija
45/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassa"emäntä" tulostaa sinulle uuden kuitin jos vain avaat suusi ja sanot että hei, haluaisin sen kuitin, kiitos. 

Itse olen kaupassa, jossa 99% asiakkaista ei sitä kuittia halua, toiset jopa suuttuu oikeen kun sitä tarjoaa (tai muuten vaan suurieleisesti tuhahtelevat ym). Koitan nämä tapaukset muistaa ennalta. Joskus erehdyn, ja tyyppi olikin just se joka vartavasten sen kuitin haluaa joka kerta. Ups, sori mäpä tulostan sulle uuden ihan just! Ihmisiä mekin vain ollaan ja useimmat myyjät varmaan haluaa tehdä asiakkaan asioimisen miellyttäväksi eikä tahallaan kiusata.

Voi jumalauta! Tämä ei ole samanlainen kuin useimmat myyjät. Itsekäs akka, joka ei meinannut jaksaa tervehtiä juuri ollenkaan, katse oli halveksiva "onkos sun pakko seistä siinä", samaan aikaan naureskeli edellisen asiakkaan kanssa jotain vitsiä. Ihme, että edes hinnan jaksoi minulle kertoa. Kuitin antamisesta ei tietoakaan, saati siitä että olisin voinut sitä pyytää, kun ei katsonut minuun päinkään vaan otti seuraavan asiakkaan viihdytettäväkseen. Minä olin siis kaupassa nuorin siihen aikaan, johtui varmaan siitä. Mutta en ole ainoa asiakas jolle hän ei anna kuittia, eikä hän minun mielestäni saa tehdä työtään niin.

Jaa siis kassa oli kuuro? Siksi siis tarvitaan katsekontakti, ennenkuin voit häneltä pyytää kuittia. Olisit heti sanonut, niin tää olis auennut. Hassu :D

Ei ole kuuro. Mistä niin päättelet?

Vierailija
46/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen59 kirjoitti:

Voi hertsileijaa ap!!!

Mitä tekemistä sun miehes masturboimisella ja muilla asioilla on tämän kuitin annon kanssa?!

Vierailija
47/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen59 kirjoitti:

Voi hertsileijaa ap!!!

Mitä tekemistä sun miehes masturboimisella ja muilla asioilla on tämän kuitin annon kanssa?!

Mitä bityua!

Vierailija
48/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vieressä olevassa kaupassa kuitit rytätään heti roskikseen. Olen ennen tehnyt siellä vain omia ostoksia, mutta nykyään ostan tavaraa töihin, jolloin tarvitsen tietysti sen kuitin, että työnantaja näkee mitä olen ostellut firman rahoilla.

Olen nyt vasta huomannut, että kuiteissa on hyvin usein tuotteet väärillä hinnoilla (aina liian suurilla), kappalemääräisiä esim. leivonnaisia on lyöty kassaan liian suuri määrä jne. Jos 99 % ei ota sitä kuittia, kovin moni ei ehkä huomaa tällaisia.

Vierailija
50/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kassasta saa sen kuitin uusiks tulostettua samantien jos vaan aukasee suunsa ja sanoo et ois kuitin tarvinnu... Ei se ole sellai "oho meni jo" juttu se kuitti kummiskaa. Yks nappi ja kuitti tulostuu uudestaan. 

Vierailija
51/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan vieressä olevassa kaupassa kuitit rytätään heti roskikseen. Olen ennen tehnyt siellä vain omia ostoksia, mutta nykyään ostan tavaraa töihin, jolloin tarvitsen tietysti sen kuitin, että työnantaja näkee mitä olen ostellut firman rahoilla.

Olen nyt vasta huomannut, että kuiteissa on hyvin usein tuotteet väärillä hinnoilla (aina liian suurilla), kappalemääräisiä esim. leivonnaisia on lyöty kassaan liian suuri määrä jne. Jos 99 % ei ota sitä kuittia, kovin moni ei ehkä huomaa tällaisia.

et sitten osaa ostoksien loppusummasta yhtään päätellä että jokin on maksanu enemmän kun oletit? aika typerä olet.

Vierailija
52/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sen kuitin luultavasti kun menet ja kysyt. Jos vain muistat suurinpiirtein kellonajan :) tökerösti on kassatyöntekijä toiminut mutta voi olla inhimillinen erehdys tai automaatio jota itse ei oo ajatuksissaan huomannut. Kun tunteja joka toisen kuitin viskaat ei kiitoksen jälkeen roskiin ja joka toisen annat sitä helposti keho toimii ennen ku mieli sisäistää. Vaikka näin ei sais tapahtuakkaan. Kuitin voi myös jälkeenpäin tulostaa maksu tapahtuman jälkeen, jos huomaat ettet saanut kuittia niin sano ihmeessä.

Vierailija
53/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseistä lakiahan on jo muutettu, suurin osa ihmisistä elää edelleen sen vanhan, "tiukan" lain mukaan. Riittää, että kassakone tulostaa kuitin, ja aspa kysyy haluatko kuittia. Jos et sitä halua, ei sitä pakolla sinulle anneta.

Joo joo mutta ku se kuitti lensi suoraan kassakoneesta roskikseen. Mun olis pitäny nanosekunnissa keretä pyytämään se ennenku se oli jo roskiksessa, enkä nyt kuitenkaan alennu komentamaan kaivamaan roskista.

Jos kassakoneesta tuli kuitti, se kauppa ei riko sitä lakia, jota kuitintarjoamisvelvollisuus valvoo. Luuletko, että se myyntitapahtuma katoaa kassajärjestelmästä, kun kuittipaperi lentää roskiin?

En luule, mutta MINÄ TARVITSEN SEN KUITIN! Osaatko lukea?

Silloin voit sanoa, että tarvitset sen kuitin. Osaatko puhua?

Ei voi olla niin, että jokainen asiakas joutuu pyytämään kuitin erikseen. Kuulin naapurilta, että samassa kaupassa joku naismyyjä heitti kuitin nenän edestä roskikseen, no, hän ei olisi sitä tarvinnutkaan. Olisko ollu sama myyjä. Taitaa olla hänellä tapana jokaisella asiakkaalla. Ei voi olla niin, että jokainen asiakas joutuu pyytämään kuitin erikseen.

Juuri kerroit ettet saanut kuittia kun et pyytänyt, niin kyllä se on niin että jokainen asiakas joutuu pyytämään kuitin erikseen. Minä kertoisin Li Anderssonille hän hoitelee tälläisiä tehtäviä.

MITÄ? Missä välissä minä olisin sen pyytänyt? Myyjän täytyy sitä kysyä eikä vetäistä kättä tulostuskoneesta suoraan roskikseen. Ei siinä mitään jos olisi vain kerran sen tehnyt mutta kun kuulemma tekee sen jokaiselle asiakkaalle.

Kannattaisi varmaan reGlamoida myyjää tuosta eikä kirjoitustaidottomana itkeä täällä. Olihan provo...toivottavasti

Vierailija
54/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et sitten osaa ostoksien loppusummasta yhtään päätellä että jokin on maksanu enemmän kun oletit? aika typerä olet.

Sinusta on helpompi laskea päässä ostosten loppusummaa kuin tarkistaa kuitista, että meni oikein? Jos sellaisia parin euron heittoja on aika usein, kauppias hyötyy ja asiakas ei helposti huomaa.

Vierailija
55/67 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta on helpompi laskea päässä ostosten loppusummaa kuin tarkistaa kuitista, että meni oikein? Jos sellaisia parin euron heittoja on aika usein, kauppias hyötyy ja asiakas ei helposti huomaa.

Kyllä mä aina laskeskelen että paljon mulla menee rahaa ennen kun meen kassalle. En oo nii richbitch että euron parin heitot jäis huomaamatta. Oma moka jos ei osaa laskea ja jos ei välitä laskea niin saaki maksaa ylimäärästä jos kerran on rahaa siihen :D

Vierailija
56/67 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

57/67 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseistä lakiahan on jo muutettu, suurin osa ihmisistä elää edelleen sen vanhan, "tiukan" lain mukaan. Riittää, että kassakone tulostaa kuitin, ja aspa kysyy haluatko kuittia. Jos et sitä halua, ei sitä pakolla sinulle anneta.

Jahah, kerrotko millä tavalla "vanha" laki on ollut tiukempi, ja millä tavalla lakia muutettiin?

Taitaa olla aika lailla päinvastoin tuo asia.

Kuitti on asiakkaalle tarjottava. On se kumma, että sitä pitää pyytää tai erikseen ilmaista sen haluavansa. Niin ei pitäisi olla, vaan myyjän pitäisi automaattisesti tarjota kuittia. Ja mieluiten ojentamalla, se on nopein tapa.

58/67 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joo mutta ku se kuitti lensi suoraan kassakoneesta roskikseen. Mun olis pitäny nanosekunnissa keretä pyytämään se ennenku se oli jo roskiksessa, enkä nyt kuitenkaan alennu komentamaan kaivamaan roskista.

Jos kassakoneesta tuli kuitti, se kauppa ei riko sitä lakia, jota kuitintarjoamisvelvollisuus valvoo. Luuletko, että se myyntitapahtuma katoaa kassajärjestelmästä, kun kuittipaperi lentää roskiin?

Asiakas sen kuitin haluaa ostotapahtumasta. Asiakas ostaa tuotteen ja maksaa ja kuitilla hän todistaa että on maksanut tuotteen.Samoin hän voi tarkastaa että hinta oli oikea. Samoin jos tuotteessa on vikaa hän voi palauttaa sen ja saada summan kuitin mukaan.

59/67 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC asemilla ollaan nihkeitä antamaan kuittia. Viimeksi piti oikein pyytää. Maksan käteisellä ja aika tumpelo kassa pitää olla ettei osaa antaa vaihtorahojen kanssa kuittia.

Näitä tumpeloita on ABC.llä enemmänkin.Pitääkin tehdä valitus heistä.

Vierailija
60/67 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa palautetta vaikka verkossa näille yrityksille! Alko se vasta kummallinen on - koskaan ei kuittia tahdo saada pyytämättä, mutta annas olla kun yrität palauttaa korkkiviallisen pullon heille takaisin, niin kuitti pitäisi ollakin. Ihme touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän