Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin teen ilmoituksen lähikaupasta? Eivät anna kuittia.

Vierailija
15.01.2017 |

Kuitinantovelvollisuus on lakiin kirjattu. Emäntä ei antanut kuittia kun luuli että en sitä halua. En tiedä miksi luuli, en ole aiemmin edes nähnyt häntä.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseistä lakiahan on jo muutettu, suurin osa ihmisistä elää edelleen sen vanhan, "tiukan" lain mukaan. Riittää, että kassakone tulostaa kuitin, ja aspa kysyy haluatko kuittia. Jos et sitä halua, ei sitä pakolla sinulle anneta.

Joo joo mutta ku se kuitti lensi suoraan kassakoneesta roskikseen. Mun olis pitäny nanosekunnissa keretä pyytämään se ennenku se oli jo roskiksessa, enkä nyt kuitenkaan alennu komentamaan kaivamaan roskista.

Jos kassakoneesta tuli kuitti, se kauppa ei riko sitä lakia, jota kuitintarjoamisvelvollisuus valvoo. Luuletko, että se myyntitapahtuma katoaa kassajärjestelmästä, kun kuittipaperi lentää roskiin?

En luule, mutta MINÄ TARVITSEN SEN KUITIN! Osaatko lukea?

Silloin voit sanoa, että tarvitset sen kuitin. Osaatko puhua?

Ei voi olla niin, että jokainen asiakas joutuu pyytämään kuitin erikseen. Kuulin naapurilta, että samassa kaupassa joku naismyyjä heitti kuitin nenän edestä roskikseen, no, hän ei olisi sitä tarvinnutkaan. Olisko ollu sama myyjä. Taitaa olla hänellä tapana jokaisella asiakkaalla. Ei voi olla niin, että jokainen asiakas joutuu pyytämään kuitin erikseen.

Juuri kerroit ettet saanut kuittia kun et pyytänyt, niin kyllä se on niin että jokainen asiakas joutuu pyytämään kuitin erikseen. Minä kertoisin Li Anderssonille hän hoitelee tälläisiä tehtäviä.

Vierailija
22/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulekaan enää paperista kuittia ollenkaan S-ryhmän kaupoissa. Tulee suoraan sähköisesti omalle S-kanavalle, on kätevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseistä lakiahan on jo muutettu, suurin osa ihmisistä elää edelleen sen vanhan, "tiukan" lain mukaan. Riittää, että kassakone tulostaa kuitin, ja aspa kysyy haluatko kuittia. Jos et sitä halua, ei sitä pakolla sinulle anneta.

Joo joo mutta ku se kuitti lensi suoraan kassakoneesta roskikseen. Mun olis pitäny nanosekunnissa keretä pyytämään se ennenku se oli jo roskiksessa, enkä nyt kuitenkaan alennu komentamaan kaivamaan roskista.

Jos kassakoneesta tuli kuitti, se kauppa ei riko sitä lakia, jota kuitintarjoamisvelvollisuus valvoo. Luuletko, että se myyntitapahtuma katoaa kassajärjestelmästä, kun kuittipaperi lentää roskiin?

Ei voi olla niin, että jokainen asiakas joutuu pyytämään kuitin erikseen. Kuulin naapurilta, että samassa kaupassa joku naismyyjä heitti kuitin nenän edestä roskikseen, no, hän ei olisi sitä tarvinnutkaan. Olisko ollu sama myyjä. Taitaa olla hänellä tapana jokaisella asiakkaalla. Ei voi olla niin, että jokainen asiakas joutuu pyytämään kuitin erikseen.

Juuri kerroit ettet saanut kuittia kun et pyytänyt, niin kyllä se on niin että jokainen asiakas joutuu pyytämään kuitin erikseen. Minä kertoisin Li Anderssonille hän hoitelee tälläisiä tehtäviä.

MITÄ? Missä välissä minä olisin sen pyytänyt? Myyjän täytyy sitä kysyä eikä vetäistä kättä tulostuskoneesta suoraan roskikseen. Ei siinä mitään jos olisi vain kerran sen tehnyt mutta kun kuulemma tekee sen jokaiselle asiakkaalle.

Vierailija
24/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten emäntä tähän liittyy? Kassan se kuitti pitää antaa.

Vierailija
25/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen emäntä työskenteli kassalla. Luuletko, että kassa osaa itse ojentaa kuitin asiakkaalle? Urpo.

Vierailija
26/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tulekaan enää paperista kuittia ollenkaan S-ryhmän kaupoissa. Tulee suoraan sähköisesti omalle S-kanavalle, on kätevää.

Ei ole.

Vierailija
27/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen emäntä työskenteli kassalla. Luuletko, että kassa osaa itse ojentaa kuitin asiakkaalle? Urpo.

Emäntä työskentelee korkeintaan maatalossa, ei kassalla. Torvelo.

Vierailija
28/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa"emäntä" tulostaa sinulle uuden kuitin jos vain avaat suusi ja sanot että hei, haluaisin sen kuitin, kiitos. 

Itse olen kaupassa, jossa 99% asiakkaista ei sitä kuittia halua, toiset jopa suuttuu oikeen kun sitä tarjoaa (tai muuten vaan suurieleisesti tuhahtelevat ym). Koitan nämä tapaukset muistaa ennalta. Joskus erehdyn, ja tyyppi olikin just se joka vartavasten sen kuitin haluaa joka kerta. Ups, sori mäpä tulostan sulle uuden ihan just! Ihmisiä mekin vain ollaan ja useimmat myyjät varmaan haluaa tehdä asiakkaan asioimisen miellyttäväksi eikä tahallaan kiusata.

Vierailija
29/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kehonkieli on näyttänyt siltä että olet lähtemässä kassalta ennen kuitin tulostusta tai sitten myyjä on vain ajatuksissaan nakannut kuitin pois koska niin harvat sitä kuittia haluaa. Kun näit että kuitti lentää roskiin vaikka sen olisit halunnut, olisit voinut sanoa "anteeksi, minä tarvitsisin kuitin". Ei sitä luultavasti olisi roskista kaivettu (jos ei sattusi olemaan siinä käden ulottuvilla ilman kaivelemista) vaan painettu yhtä nappia kassalta jolloin kone olisi tulostanut uuden kuitin. Olisit saanut jopa pahoittelut ja selityksen miksi kuitti jäi antamatta.

Vierailija
30/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä lähikaupassa on kassalla nuorehko miesmyyjä, mahdoton hölösuu, jostain pohjoisesta tullut. Hän keskittyy pölöttämiseen enemmän kuin varsinaiseen kassatyöhön. Kuitin ryttää heti käsiensä välissä ja heittää sen roskiin, pölöttämisen välissä sanoo että oho, meni jo roskiin. En käy enää kyseisessä kaupassa, en jaksa kuunnella sen itsekkäitä juttuja ja katsella omalaatuista käytöstä.

Vierailija
31/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin muka tarvitset kuittia?

Jos esimerkiksi porkkanoissa olisi luikerrellut mato, olisin voinut reglamoida. Nyt kun täti heitti kuitin helvettiin, ei onnistu.

Mikset ostanut torilta porkkanoita joltain luomutuottajasiskolta?

Se ei oikeastaan kuulu sinulle.

Kyllä kuuluu sillä olen täällä ratkaisemassa ongelmaasi. Olen sisällä tässä jutussa.

Vierailija
32/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ? Missä välissä minä olisin sen pyytänyt? Myyjän täytyy sitä kysyä eikä vetäistä kättä tulostuskoneesta suoraan roskikseen. Ei siinä mitään jos olisi vain kerran sen tehnyt mutta kun kuulemma tekee sen jokaiselle asiakkaalle.

Asiakas voi myös kertoa, että tarvitsee kuitin, jos myyjä ei sitä tarjoa. Sinun tapauksessasi pyytäminen olisi tapahtunut siinä kohtaa, kun näit myyjän laittavan kuitin roskiin. Niin kuin edellä kerrottu, kuitti olisi tullut sinulle hyvin helposti ilman roskiksen kaivelua. Teet nyt vain kärpäsestä härkäsen tai provoilet saadaksesi myyjää mustamaalattua.  

Vierailija
33/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että ei anna kuittia, voi joku vetäistä johtopäätöksen, että kaikki myynti ei mene kirjapitoon. Joka on siis huijausta. Taitaa olla pikkupuljuissa, kirpputoripitäjillä ym. aika helppoakin toimia niin. Mutta ennen kuin lähdet ilmoituksia tekemään, niin kannattaa nyt muutaman kerran siellä kaupassa vielä käydä, että onko se toiminta aina samanlaista. Netistä voi etsiä, niin sieltä löytyy minne voi ilmoituksen tehdä.

Vierailija
34/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen59 kirjoitti:

Voi hertsileijaa ap!!!

Hei, opettaja täti, mitä sinä opetat?  Ohjaa viestisi palstan seksiosioon.  Korjaa kuitenkin kirjoitusvirheesi ennenkuin jatkat tätä leikkiäsi, ettei kollekojesi tarvitse hävetä 😶               

Tässä viestissä ihmettelemme vain miksi maksetusta tavarasta ei anneta kuittia.

Vierailija
35/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassa"emäntä" tulostaa sinulle uuden kuitin jos vain avaat suusi ja sanot että hei, haluaisin sen kuitin, kiitos. 

Itse olen kaupassa, jossa 99% asiakkaista ei sitä kuittia halua, toiset jopa suuttuu oikeen kun sitä tarjoaa (tai muuten vaan suurieleisesti tuhahtelevat ym). Koitan nämä tapaukset muistaa ennalta. Joskus erehdyn, ja tyyppi olikin just se joka vartavasten sen kuitin haluaa joka kerta. Ups, sori mäpä tulostan sulle uuden ihan just! Ihmisiä mekin vain ollaan ja useimmat myyjät varmaan haluaa tehdä asiakkaan asioimisen miellyttäväksi eikä tahallaan kiusata.

Voi jumalauta! Tämä ei ole samanlainen kuin useimmat myyjät. Itsekäs akka, joka ei meinannut jaksaa tervehtiä juuri ollenkaan, katse oli halveksiva "onkos sun pakko seistä siinä", samaan aikaan naureskeli edellisen asiakkaan kanssa jotain vitsiä. Ihme, että edes hinnan jaksoi minulle kertoa. Kuitin antamisesta ei tietoakaan, saati siitä että olisin voinut sitä pyytää, kun ei katsonut minuun päinkään vaan otti seuraavan asiakkaan viihdytettäväkseen. Minä olin siis kaupassa nuorin siihen aikaan, johtui varmaan siitä. Mutta en ole ainoa asiakas jolle hän ei anna kuittia, eikä hän minun mielestäni saa tehdä työtään niin.

Vierailija
36/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että ei anna kuittia, voi joku vetäistä johtopäätöksen, että kaikki myynti ei mene kirjapitoon. Joka on siis huijausta. Taitaa olla pikkupuljuissa, kirpputoripitäjillä ym. aika helppoakin toimia niin. Mutta ennen kuin lähdet ilmoituksia tekemään, niin kannattaa nyt muutaman kerran siellä kaupassa vielä käydä, että onko se toiminta aina samanlaista. Netistä voi etsiä, niin sieltä löytyy minne voi ilmoituksen tehdä.

Tässä tapauksessa en noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä teksisi. Kuitti kuitenkin tulostui koneesta, mutta myyjä heitti kuitin roskiin eikä antanut ap:lle. Ostos siis rekisteröityi kassajärjestelmään ja pyydettäessä kuitti olisi voitu tulostaa uudelleen. Kyseessä on lisäksi suurella todennäköisyydellä joku näistä kauppaketjujen liikkeistä, joten huijausmahdollisuus tällaisessa melko olematon. 

Myös pikkuliikkeissä ja kirppareilla ym on kannattavampaa toiminnan kyttäämisen sijaan ihan suoraan pyytää sitä kuittia. Vasta sitten on aihetta jatkotoimenpiteisiin, jos kuittia ei pyynnöstä huolimatta saa.

Vierailija
37/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jumalauta! Tämä ei ole samanlainen kuin useimmat myyjät. Itsekäs akka, joka ei meinannut jaksaa tervehtiä juuri ollenkaan, katse oli halveksiva "onkos sun pakko seistä siinä", samaan aikaan naureskeli edellisen asiakkaan kanssa jotain vitsiä. Ihme, että edes hinnan jaksoi minulle kertoa. Kuitin antamisesta ei tietoakaan, saati siitä että olisin voinut sitä pyytää, kun ei katsonut minuun päinkään vaan otti seuraavan asiakkaan viihdytettäväkseen. Minä olin siis kaupassa nuorin siihen aikaan, johtui varmaan siitä. Mutta en ole ainoa asiakas jolle hän ei anna kuittia, eikä hän minun mielestäni saa tehdä työtään niin.

Kuittia ei voi pyytää, jos myyjä ei katso sinuun päin. Mielenkiintoinen näkemys. Kertomastasi päätellen myyjällä kuitenkin oli kuulo tallella, joten logiikka hieman ontuu. Ei kuulemiseen tarvita katsekontaktia, vaikka se toki hyvää asiakaspalvelua onkin. 

Jos joku tukkii kaupassa kulkuväylän katsellessaan tavaroita hyllyllä, et luultavasti odota hänen kääntävän katsetta sinuun ennen kuin pyydät häntä väistämään. Miksi siis myyjälle ei voisi myös puhua vaikka hän ei katso sinuun?

Ja vastaus kysymykseesi: Jokaisessa kaupassa on myymälävastaava, joka vastaa myymälän ja sitä kautta myös myyjien toiminnasta. Hänelle voi antaa palautetta, jonka hän tarvittaessa välittää myyjille.

Vierailija
38/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kun s-korttissa on ominaisuus että kuitti ei tulostu lainkaan, vaan tulee sähköisenä.

Vierailija
39/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoija

Vierailija
40/67 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ip

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi