Myyjä: Voinko auttaa? Minä: Saanko helv**tti katsoa rauhassa.
Tähän on tultu. Tuon sanoin eilen apteekissa. Kuusi sekuntia ovesta astumisen jälkeen myyjä voinko auttaa ja toinen myyjä voinko auttaa!!!! Pää hajoo. Haluan tehdä heräteostoksia ja miettiä rauhassa mitä pitikään ostaa!
Kommentit (42)
Normaali ihminen sanoo "kiitos, en tarvitse apua". Kirosanoja ei tarvita, kun apteekin työntekijät tekevät työtään. Heitä on varmaankin ohjeistettu tarjoamaan apuaan, ja aika moni sitä osaa arvostaa, kun on lääkkeistä kyse.
Itse ymmärrän kyllä että tekevät vain työtään mutta sosiaalisten tilanteiden pelkoa omaavana ilmeeni on varmaan näkemisen arvoinen kun myyjä tulee jossain vaatekaupassa kysymään tarvitsenko apua.
Jotenkin apteekissa tuo palvelu olettaa että sinne tullaan aina hakemaan jotain tiettyä asiaa. Mut samaan aikaan apteekin valikoima on laajentunu niin paljon, että siellä vois tehdä noita heräteostoksia. Vähän on ristiriitaa tossa.
Ikävää, että farmaseutit joutuvat asioimaan kaltaistesi junttien kanssa.
"Ei kiitos" on normaali kommentti, joka sinunkin pitäisi taustastasi huolimatta ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen sanoo "kiitos, en tarvitse apua". Kirosanoja ei tarvita, kun apteekin työntekijät tekevät työtään. Heitä on varmaankin ohjeistettu tarjoamaan apuaan, ja aika moni sitä osaa arvostaa, kun on lääkkeistä kyse.
Kun kyse ei ole enää LÄÄKKEISTÄ. Apteekista saa vaikka mitä "kivaa".
Onneksi olkoon. Täytät junttisuomalaisen kriteerit. Tarjoaisin sinulle nyt neloskaljan ja ryynimakkaraa palkinnoksi, mikäli vain voisin.
Kyllä saa hävetä suomalaisten puolesta, kun ovat niin junttia kansaa! Onneksi ei ole samanlaisia murheita täällä:) Usch, finnjävlar!
vastasin kerran tuohon kysymykseen -et oikein voi. katselen.
Ja jos farmaseutti ei mene asiakkaan luokse niin kohta on esimies sanomassa "siellä olisi asiakas"...
Miksi pitää kiittää jostain mitä ei ole pyytänyt eikä tarvitse?
Kun minulta kysytään "voinko auttaa ", kerron mitä etsin /tarvitsen ja myyjä saa tuoda minulle tavarat. Käy nopeammin. Olen yleensä ihan ostamassa jotain, en vain kuluttamassa aikaa.
Pistä kuulokkeet päähän ja ole sen näköinen kuin et huomaisikaan. Työtään ne vain tekevät, vaikka minustakin myyjät ovat nykyisin liian tungettelevia suomalaiseen etäisyys- ja itsepalvelukulttuuriin tottuneelle.
Suomessa "kiitos" on eri sana kuin jenkkien "thanks". Suomessa sillä on merkitys ja oikea arvo, eikä sitä heitellä kuin hiekkaa ympäriinsä. Samoin on termin rakastaa/love kanssa. Kaikki nauraa kun teinit sanoo "ma rakastan suklaata"
Apteekissa tuota tosiaan kysytään niin monta kertaa, ettei ihme jos hermot menee, kun joka hyllyvälissä sitä apua ollaan tarjoamassa. Miksi sitä henkilökuntaa täytyy olla niin paljon liikaa, että avusta saa kieltäytyä neljä-viisikin kertaa saman apteekkikäynnin aikana?
Mä en mene apteekkiin paitsi silloin kun ihan pakko, ostan rasvat ym muualta juuri sen vuoksi ettei saa enää rauhassa katsella. Vaikka yhdelle vastaat ei kiitos, en tarvitse apua niin seuraavan hyllyn takana on seuraava myyjä kysymässä jotain.
Minä arvostan apteekin työntekijöiden avun tarjoamista. Kun kiireessä astun sisään apteekkiin, on kiva, jos minut johdatetaan suoraan särkylääkehyllylle tai mitä nyt etsinkin, sen sijaan että joudun kahlaamaan läpi kaikki ne aurinkovoide- ja kynsilakkahyllyt, joita on apteekkeihin ilmaantunut.
Multa jos farmaseutti tulee kyselemään, niin sanon vaan että pillua tuli nuoltua viikko sitten ja huulta jomottaa. Liekkö huuliherpes?
Päälääkkeitä ei löydä katselemalla vaikka haluaisikin.
Siinä farmaseuttiharjurin mieli varmaan kohosi kattoon...
Vihaan tota kyttäämistä apteekissa. Joka s...... kerta on joku väijymässä hyllyn päässä!
Totta. Vaikka pitäis olla kohtelias, mutta pinna se on kuluttajallakin. Varsinkin pitkän työpäivän jälkeen jos joutuu kuumassa takissa juoksemaan monessa kaupassa ja koko ajan olemaan "ylisosiaalinen" myyjien kanssa.