Istutko yleisissä vessoissa suoraan muovirenkaan päälle vai laitatko wc-paperia sen suojaksi?
Istutko yleisissä vessoissa suoraan muovirenkaan päälle vai laitatko wc-paperia sen suojaksi?
Kommentit (60)
Hehe, no en todellakaan laita! Jos wc-istuin on aivan törkyinen, etsin toisen vessan, mutta muuten kyllä istun ihan sille muoviselle renkaalle. Jos siinä on jotain näkyviä tahroja, pyyhin toki pois.
ällö kirjoitti:
Oon melko bakteerikammoinen, joten usein vedän tuorekelmua renkaan päälle. Pysyy paikallaan paremmin kuin paperi eikä ole niin huokoista.
Kai teet reiän siihen muovikelmuun? :D
Kerran jouduin laittamaan. Se pöntönrengas oli niin kylmä, et paperi suojas ensishokilta ku siihen istahti.
Riippuu tilanteesta, eli törkyisissä / epäilyttävissä ympäristöissä olevissa kyllä, muutoin ei.
En laita ja vielä oon hengissä.
Jos vessa on totaalisen saastainen, etsin toisen... esim. kerran Cittarin vessassa joku oli ulostanut siihen istuinrenkaan päälle... Paskaläjästä osa oli lattialla... En tiedä, millainen sika pitää olla, että jättää tuollaisen siivoamatta *oksennus*
Vuoraan pytyn papereilla tai jos kovin hätä niin puolistuvassa asennossa ja en kosketa istuinta missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
En laita ja vielä oon hengissä.
Jos vessa on totaalisen saastainen, etsin toisen... esim. kerran Cittarin vessassa joku oli ulostanut siihen istuinrenkaan päälle... Paskaläjästä osa oli lattialla... En tiedä, millainen sika pitää olla, että jättää tuollaisen siivoamatta *oksennus*
Venäläinen tapa. Lappeenrannan yleisissä vessoissa saa olla aika seikkailuhenkinen.
Laitan munan kohdalle. Minulla on sen verran iso, että se ottaa kiinni posliiniin.
Viimeksi kun kävin julkisessa vessassa, joku oli paskantanut siellä niin että renkaan takaosassa oli sitä itseään ihan reilusti. Onneksi vieressä oli siivousvehkeet, niin sain vessapaperilla ja pesuaineella hinkattua sen siihen kuosiin että ilkenin käyttää vessaa. Poistuessani toki kerroin henkilökunnalle, missä kunnossa wc oli ollut ja että olin parhaani mukaan putsannut sitä, mutta että tarvitsisi varmaan pientä viimeistelyä vielä.
Tuosta tapahtumasta on jo yli kaksi viikkoa, mutta vieläkin välillä tapaus tulee mieleen ja puistattaa.
Olisko neo-amisept ilman kosteuttavaa ainesosaa hyvä.
Nykyajan vessat ovat karmeassa kunnossa, siksi pyynin aina yleisessä vessassa istuimen!
Mulla on weeceeankkaa vessaharja ja kumihanskat käsilaukussa, pesen pytyn ennenkuin istun sille.
Vessassa riisun T-paitani ja kiristän sen pöntön ympäri. Sovitan pääaukon persesimmun kohdalle ja hyvin onnistuu.
Seison istuimella kyykkyasennossa ja hyvin toimii. Pyyhin kädelläni tai tarkemmin sormillani ja käytän toista kättäni syömiseen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vessassa riisun T-paitani ja kiristän sen pöntön ympäri. Sovitan pääaukon persesimmun kohdalle ja hyvin onnistuu.
Pitääpä kokeilla, loistava vinkki.
Mä aina pyyhin peräaukkoni siihen istuinrenkaaseen. Jos siihen jää näkyvä raita niin keveästi pyyhin sitä.
Kiihotun kun ajattelen että seuraava näkee puhtaannäköisen istuimen siinä muttei arvaa että kakkabakteereita siinä on varmasti enemmän kuin ennen asiointiani tai jos vain normaalisti kävisi vessassa. Mmmmm...
Oon melko bakteerikammoinen, joten usein vedän tuorekelmua renkaan päälle. Pysyy paikallaan paremmin kuin paperi eikä ole niin huokoista.