Paras pyykinhuuhteluaine? Hillitty raikas tuoksu
Toiveena olis raikkaan vieno tuoksu. Ei siis sellaista joka saa vaatteet ja tekstiilit haisemaan vahvalta parfyymilta. Onko kellään vinkata ettei tarvitse turhaan ostaa kaikkia laatuja ja pettyä :)
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa tällaiselle tyhmälle, että miksi kukaan käyttää huuhteluainetta?
Lakanapyykki + pyyhkeet tulevat pehmeämmiksi ja mukavammaksi käyttää.
Käytin pitkään hajusteettomia pesuaineita ja jätin huuhteluaineet pois vuosiksi, sitten sain taas lahjaksi pullon huuhteluainetta (hajusteeton) ja huomasin että kyllä lakanat ja pyyhkeet vaan sitä kaipaa. Inhoan pesuaineissa hajua, mutta mietotuoksuinen huuhteluaine antaa kivan tuoksun petivaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa tällaiselle tyhmälle, että miksi kukaan käyttää huuhteluainetta?
Käytin pitkään hajusteettomia pesuaineita ja jätin huuhteluaineet pois vuosiksi, sitten sain taas lahjaksi pullon huuhteluainetta (hajusteeton) ja huomasin että kyllä lakanat ja pyyhkeet vaan sitä kaipaa. Inhoan pesuaineissa hajua, mutta mietotuoksuinen huuhteluaine antaa kivan tuoksun petivaatteisiin.
Aijaa, mitenhän on sitten mahdollista että mun pyyhkeet ja lakanat on pehmeät ja mukavat käyttää hajusteettomalla pesuaineella ja ilman huuhteluainetta :O
Sanytol pyykindesinfiointiaine tuoksuu hyvältä viimeiseen huuhteluveteen. Piti käyttää, kun ukko pyristeli eroon jalkasienestä. Pitäis tappaa nekin sieni-itiöt, mitä normipesu 60 asteessa ei vielä tapa.
Käytän sitä yhä lakanapyykkiinkin tuoksun takia.
Softlan Outdoor fresh HAISEE, LÖYHKÄÄ, LEMUAA kammottavalle. Lirautin miniannoksen koneeseen, kun pesin pitkään komerossa olleita ja tunkkaisilta tuntuvia trikoovaatteita. Kolme kertaa pesun jälkeen ilman pesu- tai huuhteluaineita koneen pisimmät huuhtelut ja vielä osa vaatteista lemahti. Esimerkiksi yöpaita oli pakko heittää pois päältä keskellä yötä, kun lemu kuristi kurkkua ja sai silmät vetistämään ja kirvelemään. Niin "ylivoimainen" on tuo Outdoor fresh! Kaikkeen sitä ihminen erehtyykin tuhlaamaan rahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, mitenhän on sitten mahdollista että mun pyyhkeet ja lakanat on pehmeät ja mukavat käyttää hajusteettomalla pesuaineella ja ilman huuhteluainetta :O
No kuule, maailmassa on monta ihmeellistä asiaa...
Meillä on ehkä eri pehmeysvaatimustaso, erilainen vedenlaatu, erilainen materiaali tekstiileissä, erilainen pesukone tai kuivuri, erilainen pyykinpesuaine, erilainen ilmankosteus kuivaustiloissa jne.
Mutta jos ihan rehellisiä ollaan, niin mua kiinnostaa vaan mun oman pyykin pehmeys ja käytettävyys, ei sun.
Pyykit pehmiävät silläkin, että pesukoneessa on ecoball-pesupallo tai pesupähkinä. Nämä pehmittävät vettä niin, ettei pyykki ole lainkaan koppura ilman huuhteluainettakaan.
Lidlin oman merkin (Doyssy) Sensitive-versio. Puhdas tuoksu, allergiaystävällinen ja edullinen :)
Itse etsin ja tykästyin Lenorin Spring Awakening -tuoksuun, kokeilemassa sitä.
Tässä artikkeli huuhteluaineesta ja pyyhkeistä
http://www.mtv.fi/teemasivut/puhdas-koti/Pyykk%C3%A4ysvinkit/artikkeli/…
Jos pesukoneen linkouksessa on riittävästi kierrroksia, vaatteista tulee tarpeeksi pehmeitä ilman huuhteluainetta.
Pehmeät käsipyyhkeet tuntuvat puhtaanakin heti liian käytetyiltä.
Itse tas en käytä nimenomaan pyyhe- ja lakanapyykkiin huuhteluainetta, mutta neuleista se tekee pehmeitä ja joistakin tekstiileistä poistaa sähköisyyden. Pyyhkeet ovat kovia mutta imukykyisempiä ilman huuhteluainetta. Pidän lähes kaikkien huuhteluaineitten tuoksusta.
Comfortin tuberose&vanilla flower.
Käytän pesuaineena kotimaista hajusteetonta Sertoa, ja tuota sitten huuhteluaineena. Älä missään nimessä käytä sekä hajusteellista pesu-ja huuhteluainetta yhtäaikaa. Tekee väkevän hajujen sekamelskan. Ja jos mahdollista ja tilaa
Töissä hajusteita inhoava työkaverini on nuuhkinut paitaani, kun tuoksun niin hyvälle. Hänen nenäänsä luotan!
Minulla ei ole kuivausrumpua. Jossain vaiheessa minulla oli, ja silloin käytin pelkkää pesuainetta. Lakanoita en siinä kuivattanut kuin harvoin, jotkin tekstiilit kuivausrumpu teki ilman huuhteluainettakin mielestäni liian "lötteröiksi".
Tykkään myös silittää lakanat, mutta se nyt onkin sitten toisen ketjun arvoinen tarina.
Kiitos kaikille suositteluista. En käytä tällähetkellä huuhteluainetta ja pesupulverikin on täysin hajusteetonta. Pidän itsekin siitä että pyyhkeet on kovia mutta monet vaatteet esimerkiksi juuri neuleet ovat epämiellyttäviä päällä kun jää koviksi.
Etsin hyvää huuhteluainetta pääasiassa että saisi vaatteet vähän tuoksumaan edes joltakin kun en tykkää muuten hajusteita käyttää. Usein vain huuhteluaineet tuppaa olemaan aivan liian vahvoja, vaikken itse hajusteherkkä olekkaan ajattelen silti kanssaihmisiä ja saa ne jotkut itselläkin silmät vuotamaan. :)
Ap
Ecoverille annan minäkin ääneni. Vaatteisiin jää hyvin mieto tuoksu.
Comfort Pure, se on miedon tuoksuista ja hypoallergeenista.