Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä kaupasta jossa poikien ja tyttöjen vaattee eroteltu ja väritys sukupuolitettu.

Vierailija
14.01.2017 |

Seinillä tarkat ohjaukset tässä poikein vaatteet tässä tyttöjen sen ja sen ikästen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni turhaa ja vanhanaikaista. 

Vierailija
2/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käytännöllistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kristillisessä päiväkodissa ope kertoi kuinka ohjaavat lapsia tyttöjen ja poikien leikkeihin.

Yhtä hölmöä tuo vaatejuttukin.

Oma teinipoika osti just vaaleanpunaisen hupparin, jossa jotain kukkia😎

Vierailija
4/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö lapsille nykyään edes sukupuolineutraaleja vaatteita? Kun minä olin pieni, käytimme veljeni kanssa suurimmaksi osaksi samoja vaatteita, jotka eivät olleet erityisesti tehty kummallekaan sukupuolelle.

Vierailija
5/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pääsääntöisesti pojille ostan vaatteet poikien osastolta. Olen vaaleanpunaistakin ostanut kun ollut myynnissä, siellä poikien osastolla. Viimeksi ostin vaaleanpunaisen t-paidan 3-vuotiaalle pojalle. 

Voihan ne ostaa siltä toiseltakin osastolta jos haluaa.

Vierailija
6/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä kristillisessä päiväkodissa ope kertoi kuinka ohjaavat lapsia tyttöjen ja poikien leikkeihin.

Yhtä hölmöä tuo vaatejuttukin.

Oma teinipoika osti just vaaleanpunaisen hupparin, jossa jotain kukkia😎

Ja on hyvin tietoinen muodista.

Vierailija
7/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö lapsille nykyään edes sukupuolineutraaleja vaatteita? Kun minä olin pieni, käytimme veljeni kanssa suurimmaksi osaksi samoja vaatteita, jotka eivät olleet erityisesti tehty kummallekaan sukupuolelle.

Valitettavan vähän. Polarn O. Pyretillä on ja meillä käytetäänkin siksi lähinnä niitä, että voidaan kierrättää eri sukupuolta olevalle sisarukselle. Muutamilla muilla lastenvaatemerkeilläkin on, mutta ovat sitten yleensä aika rumia, tyyliin Mini Rodinit.

Vierailija
8/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödylliset siinä vaiheessa, kun pitää löytää vähän isommalle poikalapselle sopivat housut. Sekä murrosiän koittaessa myös tytöille, kun lantio levenee tai haetaan rintsikoita. Esim. vauvanvaatteet sen sijaan voisi kaikki laittaa vain cm ja ikäkausi.

Vierailija
9/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usassa kaupoissa on laatat pojille siniset ja tytöille vaaleanpunaiset. Laatoissa lukee poikien vaatteet 10-12v jne.. mitäs mieltä tästä? Kyseessä iso kauppaketju.

Vierailija
10/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei mitään ongelmaa. On kaupoissa eri osastot naisten ja miesten kengillekin vaikka voisi luokitella pelkästään kokonumeron mukaan.

Vierailija
11/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan käytännöllistä.

Päinvastoin, tuohan on mahdollisimman epäkäytännöllinen järjestely. Pienet lapset ovat fyysisesti melko samanlaisia (verrattuna aikuisiin, joilla on laaksoa ja kukkulaa eri puolilla kroppaa), joten järkevintä olisi järjestää vaatteet kokoluokittain. Ikä ja sukupuoli ei välttämättä kerro kokoluokkaa oikein. Eikä sukupuoli kerro mieltymyksistä. Vaatteiden sukupuolittaminen vaikeuttaa niiden lasten elämää, joiden mieltymykset eivät osu vaatekaupan näkemyksiin.

Vierailija
12/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, jos tiedän mitä haen ja mistä löydän.

Kirpparilla katson molempia jos on aikaa, jos on kiire niin plärään vain poikien vaatteet. Tyttöjen vaatteistakin voi löytyä jotain mutta pienemmät todennäöisyydet.

Olen ostanut lasten kengät itselle, goret.

Etsinyt pipo ja kaulaliinaa miesten osastolta (naisille myydään vaan akryylisiä mutta miehille villaa).

Oikeastaan vois olla osastot pojille, tytöille ja unisex. Tori.fi.tä katson aina poikien ja unisex vaatteet.

Puhvihihaisia söpöstely vaatteita en pojalle välitä pukea (vaikka sehän se vasta olisikin sukupuolineutraalia).

Vierailija
13/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seinillä tarkat ohjaukset tässä poikein vaatteet tässä tyttöjen sen ja sen ikästen.

On hyvä pitää pojat ja tytöt erillään jo pienestä asti. Maailmassa on paljon ammatteja joihin vaikkapa miehet sopivat paremmin. Lisäksi naisen tehtävä on tuoda kauneutta maailmaan ja jättää vaikeat päätökset niille jotka kykenevät niitä tekemään. Miehet ovat todistetusti loogisempia kuin naiset ja ennen kun kukaan alkaa valittamaan niin kyllä naisetkin pystyvät ja kykenevät, mutta miehet vain ovat parempia tekemään fyysisiä ja ratkaisukykyä vaativia töitä. Itse olen kotona ja mies tienaa(kuten pitääkin)

Vierailija
14/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se pitääkin olla. Katsokaas kun ihmisiä on kahta sukupuolta, poikia ja tyttöjä. Miks pitäis saada kaikki samaan muottiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän