Pitkässä parisuhteessa olleet: minkä ikäisenä havahduit että miehesi on sinua "halutumpi" jos eroaisitte ja saisi jonkun nuoren ja nätin?
Oliko se kriisinpaikka vai hyväksyitkö asian normaalina?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulee saamaan. Nimittäin miehet ruosahtavat siinä kolmekymppisenä hyvinkin paljon. Parhaimmillaan ovat siinä 20-25-vuotiaana.
Kaikki ihmiset ovat "parhaimmillaan" 20-25-vuotiaina. Se tuntuu kuitenkin olevan yleisesti hyväksyttyä tietoa että naisten markkina-arvo alkaa laskemaan siinä 30v jälkeen. Miehillä tätä samaa laskua ei tapahdu johtuen sosiologisista syistä (vaikka fyysisesti sama tapahtuu kyllä miehillekin 30v jälkeen kuin naisillekin). Molemmat sukupolvet alkavat rapistumaan 30v jälkeen mutta miehien näennäinen markkina-arvo ei laske samalla tavalla kuin naisilla johtuen siitä että tuossa iässä miehellä alkaa olemaan yleensä uraa, rahaa jne. asioita mitä itseään kunnioittavat ja miehiltään jotain tasokkuutta vaativat naiset usein arvostavat. Tämä ei tietenkään koske miehiä jotka ovat rumia ja työttömiä.
Yksi asia mitä ottaa huomioon tässä kysymyksessä on se että se on itseasiassa yllättävän vaikeaa "havahtua" tietoon että oma puoliso voisi saada jonkun muun. Täälläkin monet sanovat että mies tuskin saisi mutta että itsellään kyllä olisi vientiä. Tottakai kaikki tietävät omat asiansa ja että omalla itsellään on vientiä jos se on tultu omalle itselleen kertomaan jollain tavalla. Mutta kuinka moni näistäkin on kertonu asiasta puolisoilleen? Ei näistä kerrota puolisoille että "ihanaa kuinka mulla olis vientiä vaikka nyt erottaisiin". Ei vaan voi tietää. Teidän miehenne eivät välttämättä tiedä että voisitte saada nuoremman ja paremman, samoin kuin ette tekään voi täysin tietää teidän puolisoistanne, sillä jos heille olisi tullut ilmi että voisivat saada paremman, eivät he sitä teille tuli erikseen kertomaan.
30 vuotta naimisissa, eikä vieläkään pelota moinen asia. Miehelleni on ollut tarjolla vuosien aikana nuorta ja nättiä - ihan parisuhdemielessä ovat halunneet yhteen. Pari heistä tavannutkin (miehen työkavereita) ja erittäin mukavia ja älykkäitä naisia ovat olleet. Mies on kertonut avoimesti kertonut minulle näiden naisten kiinnostuksesta, joten en ole kokenut aiheelliseksi tuntea mustasukkaisuutta.
Samoin on käynyt itsellenikin, eli tarjokkaita on ollut, minua nuorempiaki, mutta kaikesta päätellen suhteemme pohja on sellainen, että äliin ei kukaan pääse.
En ole huomannut. ja takana on pitkä suhde. Itseasiassa huomasin vuosi sitten, että voisin itse saada jonkun toisen. Se onko se parempi en tedä. kauhean nuorta en halua ja nätti mies...? öööh...