Muistatko vielä aikaa jolloin oli ihmisten ovilla kiertäviä tv-luvan tarkastajia?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Sittemmin keksittiin mediavero (lue ylevero).
Ja hyvä niin! Entinen järjestelmä oli susi.
Järjestelmä oli hölmö. En sitten tiedä onko nykyinenkään sen parempi. Keksintöjä joita ei olisi pitänyt keksiä.
Kaikkihan se on verolle pantava - mietippä miksi alv on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestelmä oli hölmö. En sitten tiedä onko nykyinenkään sen parempi. Keksintöjä joita ei olisi pitänyt keksiä.
Mutta miksi mun täytyy maksaa yleveroa, jos en käytä kyseisen lafkan palveluja? En seuraa Marja Hintikka showta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi mun täytyy maksaa yleveroa, jos en käytä kyseisen lafkan palveluja? En seuraa Marja Hintikka showta.
Nokun sä voit nähdä tai kuulla jotakin jossakin julkisessa tilassa, niin verottaahan siitä pitää. Joo samaa mieltä ihan perseestä.
Itse opiskeluaikana luulin, että silloinen poikaystäväni tuli kylään, sillä hän oli hetkeä aiemmin ilmoittanut olevansa tulossa.
Avasin oven ja olikin tarkastaja. Hän näki tietokoneen ruutuni ja alkoi vänkäämään sen olevan telkkari. Sanoin ettei ole vaan tietokone, näkyi vielä paikallaan oleva ruutu ja kuvakkeet. En laskenut kyllä sisäänkään. Sanoi tulevansa myöhemmin uudelleen. Koskaan ei tullut.
Muistan kun yksi tarkastaja uhitteli tulevansa poliisien kanssa, maksoin luvan. Jäi ajatus ettei toisen kotona oikein voi käyttäytyä miten sattuu. Yle-vero parempi näiden takia.
Onhan se niinkin ettei kukaan maksa mitään jollei ole pakko, palkkojakaan.
Vaikka heti saisi tulla mitä tahansa tarkastajia ei ole mitään salattavaa.
Valtiollisen kanavan päätehtävä on toimittaa ajankohtaisia uutisia. Ylellä paljon karsittavaa. Kohdennusta.
Muistan ja kerran jäin kiinni luvattomasta katselusta.
Normaalisti en avannut ovea, mutta silloin odotin jotakuta.
Ovella seisoi 2 tarkastajaa (olisikohan toinen ollut harjoittelija tms. koska normaalisti niitä oli vain yksi).
Sanoin heti etten omista tv:tä, no olisivat halunneet tulla tarkastamaan asian, en päästänyt ja sitten vain tivasivat ja tivasivat. Lopulta sorruin ja kerroin että minulla on tv, mutta se on vain lainassa.
Ei onneksi tullut mitään lisämaksuja, kuten normaalisti tuli. Maksoin luvan kiltisti puolen vuoden ajan ja sitten irtisanoin sen.
Seuraavaksi olin ehtinyt jo muuttaa uuteen asuntoon.
Odotin muistaakseni lasta koulusta kotiin ja avasin oven.
Tunnistin miehen heti tarkastajaksi.
Olin tuolloin kipeä ja minulla oli vain kylpytakki ylläni ja hiukset takussa.
Tarkastajalle kuitenkin sanoin pokka päällä etten asu asunnossa ja olen vain lapsia hoitamassa. Kysyi vielä että onko asunnossa tv:tä, vastasin tietty että ei ole.
Oli kyllä todella epäilevän näköinen, mutta ei sen enempää tivannut. Taisi sitten muutamaan otteeseen käydä lyhyen ajan sisällä ovella, mutta en avannut.
Täh? Siis muistanko ajan enne vuotta 2013? No kyllä muistan, vaikka huonomuistinen olenkin, niin en nyt ihan NIIN huonomuistinen.
Maksoin tv-luvan heti ensimmäisenä vuonna kun olin muuttanut omilleni. Siitä eteenpäin ei kiinnostanut maksaa, vaikka telkkari koko ajan olikin. Ei käynyt ikinä tarkastajia.
Jos ei muista n. 4 vuoden päähän parempi hakeutua hoitoon.