Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka palkkaatte / voisitte palkata kesätyöntekijöitä - auttakaa!

Vierailija
14.01.2017 |

Millä se työpaikka irtoaa? Miksen saa töitä?

Olen hakenut ties kuinka moneen eri kesätyöpaikkaan, mutta mistään ei ole tullut minkäänlaista vastausta. Nykyään ei jakseta kirjoittaa hakijalle edes sitä ''Valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun'' -viestiä. Ei mitään, täysi hiljaisuus... Aivan kuin en olisi minnekään hakenutkaan. Toki osasta paikoista ei vielä ole pitänytkään kuulua, mutta näyttää siltä, että vanha kaava toistuu taas.

Tämä sama toistuu joka kevät. Kaverit työllistyvät helposti, minä en. Viime kesän opiskelin, mutta nyt haluan todella päästä töihin. Kerran pääsin haastatteluun asti, mutta muuten hakemukset eivät ole poikineet mitään.

Haen kaikenlaisia paikkoja, eli kyse ei voi olla nirsoilusta. Mikä tahansa työ kelpaa, mutta kun en pääse! Olen yrittänyt oma-aloitteisesti lähestyä sellaisiakin paikkoja, joilla ei ole ollut ilmoitusta mol.fi:ssä tai muualla netissä, mutta siitäkään ei ole ollut mitään hyötyä.

Olen nuori yliopisto-opiskelija. Sosiaaliset taidot on ok ja pärjään niin asiakaspalvelussa kuin itsenäisessä työssä. En pelkää haasteita ja hoidan tunnollisesti kaiken, mihin ryhdyn. En myöskään mökötä naama rutussa, vaan suurimman osan ajasta mielialani on positiivinen ja innostunut. Minulla on hyvä kielitaito (hallitsen 5 kieltä) ja perus ATK-taidot hallussa.

Missä tökkii? Täytyykö lähteä itse paikan päälle kysymään työtä tai soittaa? Onko sähköpostit ja netissä täytettävät hakulomakkeet väärä tapa hakea töitä (vaikka usein ilmoituksessa neuvotaan tekemään näin)?

Voisitteko antaa vinkkejä? Suhteita ei ole, eli sitä kautta en voi saada töitä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala huoraamaan

Vierailija
2/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset ja työpaikat ovat erilaisia. Suosittelen kysymään kesätöitä myös opiskelemasi alan pienistä, alle 10 henkeä työllistävistä yrityksistä. Jos haet kesätyöpaikkaa, josta on ilmoitettu jossain, hakijoita on varmasti paljon. Viime vuonna kukaan ei kysynyt meiltä kesätyöpaikkaa, tänä vuonna tuli jo kysely alan opiskelijalta ja hänelle kesätyön lupasin. 

Vierailija
4/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisessa haussa olevat paikat saa paljon hakemuksia. Sieltä on vaikea erottua joukosta. Laita mieluummin avoimia hakemuksia kiinnostaviin firmoihin ja soita viikon päästä perään.

Vierailija
5/18 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteita käyttäen ikävä kyllä monet saa paikan sillä nykyään hirmuinen riski ottaa täysin tuntematon töihin.

Oma lapseni saanut kaikki työnsä minun kauttani tuttujen firmoihin.

Riippuen alasta mitä opiskelet voisi löytyä jos vaan jaksat pommittaa ja usein paikat ei pääse edes mol sivuille vaan sieltä on niin monta hakijaa ettei ihme jos vastauksia ei tule.

Vierailija
6/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
7/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla paikat nykyään jaetaan. Keskity siis verkostoitumaan.

Vierailija
8/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaan aina kaikki "haen kun en muualta töitä saanut". Haluan pitkäaikaisen työntekijän samaan tehtävään.

Vierailija
9/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ohjelmistoja hallitset?

Vierailija
10/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus ATK-taidot hallussa = ei osaa käyttää edes summa painiketta exelissä

Minulla on hyvä kielitaito = puhutko englantia? Noh, en...

ARGH, kyllä on katkera meidän kesätyöntekijän perustaidoista. CV ja haastattelussa osasi kaiken niin pirun hyvin. Ensi kesänä koetaan pärjätä omillamme.

Vierailija
11/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ARGH, kyllä on katkera meidän kesätyöntekijän perustaidoista. CV ja haastattelussa osasi kaiken niin pirun hyvin. Ensi kesänä koetaan pärjätä omillamme.

Eikun opettelet pois sinisilmäisyydestä. Ne omasta mielestään erinomaiset eivät ole sellaisia.

Vierailija
12/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 16-vuotias sai tälle kesälle kolme työpaikkaa. Itse hommasi.

Vierailija
13/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun opettelet pois sinisilmäisyydestä. Ne omasta mielestään erinomaiset eivät ole sellaisia.

Ei kai kukaan itseään haastattelussa haukkumaankaan ala.

Vierailija
14/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin meidän korkeakouluopiskelija. Ajaa taksia, on ravintolassa ja tekee oman alantöitä. 

Vierailija
15/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että tässä vaikuttaa se miten tomera nuori on. Tää vaan kysyy ja menee. Ja sitten kun pääsee ekaan, pääsee helpommin tokaan jne.

Vierailija
16/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa myös perään, eikä jäädä odotteleen jonkun nettihakemuksen jälkeen.

Vierailija
17/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skippaan aina kaikki "haen kun en muualta töitä saanut". Haluan pitkäaikaisen työntekijän samaan tehtävään.

Ja valitsette aina tietenkin sen parikymppisen opiskelijan tai vastavalmistuneen joka vaihtaa heti työpaikkaa ja/tai paikkakuntaa kun parempi tarjous osuu kohdalle tai poikaystävä muuttaa työn perässä toiselle paikkakunnalle. 😂

Vierailija
18/18 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja valitsette aina tietenkin sen parikymppisen opiskelijan tai vastavalmistuneen joka vaihtaa heti työpaikkaa ja/tai paikkakuntaa kun parempi tarjous osuu kohdalle tai poikaystävä muuttaa työn perässä toiselle paikkakunnalle. 😂

Olen eri kuin se, jolle vastaat, mutta ei se nyt ole mikään isompi ongelma. Nuorilla elämään kuuluukin vaihtaa työpaikkaa kun elämäntilanne muuttuu. Hyvän työtodistuksen kirjoitan, ja toivotan menestystä. Ja sanon, että jos joskus tarvitsee uudelleen työpaikkaa, voi ottaa yhteyttä. Kun aikaa kuluu, on firmalle hyvä sekin, että maailmalla on muutama kymmenen entistä työntekijää, joihin välit ovat kunnossa. Kyllä ne kun ovat muutaman vuoden nähneet työelämää eri paikoissa, tajuavat arvostaa ensimmäistä työpaikkaansakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme