Teetä juovat ystäväni ovat hoikempia kuin kahvia juovat
Oletko huomannut omassa tuttavapiirissäsi samaa?
Kommentit (11)
En tiedä muista, mutta minulla teen juonti liittyy muihinkin terveellisiin elämäntapaoihin. Vaihdoin kahvin vihreään ja valkoiseen teehen, viljatuotteet kasviksiin, lihan kalaan, aloin liikkumaan jne.
En ole. Tuttavapiirissäni hoikimpia ovat kahvin juojat, viinillä tissuttelijat sekä tupakoitsijat. Ja ihan oikeasti. Kahvi ja tupakka muutenkin kiihdyttää aineenvaihduntaa ja viini poistaa nestettä joten sinänsä ei yllätä.
En ole havainnut, mutta pidän korrelaatiota mahdollisena. Teen juoja poikkeaa yhdellä tavalla valtavirrasta, joten hänellä voi olla intressiä poiketa siitä toisellakin tavalla. Siis syödä niin, että ei liho. Vaikea kuvitella, että joku haluaisi majoneesi-pekoni-makkaraperuna-annoksen päälle kupin teetä.
En ole huomannut. Kahvi nyt ei ainakaan ketään lihota, kahvi kiihdyttää aineenvaihduntaa. Että jossain muussa se vika täytyy olla sitten esim ruokailutottumuksissa.
Ne tutut jotka juovat kaikista eniten kahvia, ovat itse asiassa ainakin omassa tuttavapiirissäni hyvinkin hoikkaa ja normaalipainoista porukkaa. Eri asia on vetää kahvin kanssa aina vaikkapa leivoksia, mutta itse kahvi ei tosiaan lihota päinvastoin.
Kahvi poistaa ruokahalua+poistaa nestettä koska on diureetti+ kiihdyttää aineenvaihduntaa koska kofeiini. Sellaisenaan tai maidon kanssa ei lihota, jos on tapana vetää jatkuvasti kahvin kanssa makeaa niin kuin silloin asia on eri.
Kahvi horjuttaa insuliinitasapainoa.
Ovatko teetä juovat myös tupakoimattomia?