Kuinka pitkään pidätte kaamosvaloja ulkona?
Kina miehen kanssa.
Hänen mukaansa jouluvalot vois jo ottaa pois. Miehen mielestä ulkovaloja nyt ei muutenkaan tarvita kun eihän siellä pimeällä ketään ole =)
Minä taas haluaisin tässä pimeydessä pitää kaamosvalot, ainakin pari kuukautta vielä.
Kommentit (18)
Itse aioin pitää kuun loppuun ulkona valoketjun. On sen verran pimeää iltaisin vielä.
Valoissa on hämäräkytkin. Sitten kn ei enää syty klo 22, otan valot pois.
Talviajan eli kaamosvalot laitan, kun kellot käännetään talviaikaan ja otan pois, kun siirrytään kesäaikaan. Ajastimella säädän päällä oloaikaa eli palavat vain hämärän / pimeän aikaan.
Mitkä hemmetin kaamosvalot? Paitsi siis jos asut Rovaniemen pohjoispuolella...
Meillä marraskuun lopulta tammikuun loppuun. Ovat kellon takana, nyt joutunut vähän rukkaamaan jo aikaa, etteivät pala aivan valoisaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä hemmetin kaamosvalot? Paitsi siis jos asut Rovaniemen pohjoispuolella...
Asun joo, so?
Lokakuusta maaliskuulle. Valot laitettu jo, ihana piristys tuolla pimeydessä.
Laita mies pois, niin saat pitää valot!
Vierailija kirjoitti:
Tammikuun loppuun täällä Savossa.
Höpö höpö. Savo ei ole mikään yhtenäinen valoverkko. Savossa ihmiset sytyttävät ja sammuttavat lamppunsa silloin kun itse haluavat. Aivan kuten muuallakin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Valoissa on hämäräkytkin. Sitten kn ei enää syty klo 22, otan valot pois.
sama tällä.
Vierailija kirjoitti:
Lokakuusta maaliskuulle. Valot laitettu jo, ihana piristys tuolla pimeydessä.
Meidän naapurustossa on myös jo ihanasti valoja! Eniten kuitenkin rakastan heitä, jotka ovat laittaneet lyhdyt oikeilla kynttilöillä. Se aidon liekin lepatus on vaan niin täynnä lämpöä ja niin sydämmellinen <3
Tänään laitoin, maaliskuulla otan pois.
Laitoin tällä viikolla ja niin kauan pidän kun on pimeää kulkea koiran kanssa. Vihaan pimeyttä ja valot tuo ihanaa tunnelmaa pihaan. En miellä niitä jouluun liittyviksi.
Meillä on kota jonka katon reunassa pidetään oikeastaan aina muulloin,paitsi kesä-syyskuu
Kausivalot pitäisi kohta sytytellä, tähden laitan vasta adventtina mutta muut ihan tässä kohtapuoliin. Ne on ajastuksella, jota säätelen tarpeen mukaan. Joulun aikana hirmuiset överit, lisään valoja asteittain ja vähennän samaan tapaan myös. Ehkä helmikuun lopussa poistan viimeiset
Helmi-maaliskuulle.