Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan kertakaikkiaan lopettaa turhien joululahjojen ostelun kaverin kanssa! Hän ei....

Vierailija
14.01.2017 |

Hän sanoi, että voin toki lopettaa, mutta hän ostaa kyllä minulle, koska rakastaa joululahjojen antamista.
Mitä teen täysin turhalla roinalla? Hän ostaa minulle lahjoja tyyliin Tarjoustalon parin euron kynttelikköjä ym. Jouluun on vielä matkaa, mutta edelliset lahjat vielä suunnilleen odottamassa roskiin heittämistä. Voi itku :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuuko hän, jos sanot, ettet halua lahjojen vaihtoa juuri siitä syystä, että et itse halua kotiisi mitään ylimääräistä? Vai eikö hän piittaa?

Vierailija
2/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän suuttuu. Joulunalusfiilistelyynsä kuuluu se lahjojen osto, eikä lahjan laadulla ole niin väliä, vaan sillä että ostaa. Tämä on hankala juttu :(

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala mainostaa sellaista pikkusyömistä mistä tykkäät. Jotain perussuklaata tai vaikka hifistelyhilloja. Niitäkin voi saada parilla eurolla ja saa sen ostamisen ja paketoimisen kokemuksen ilman että sulla tarvii enää tammikuussa olla sitä lahjaa jäljellä.

Vierailija
4/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yhdellä kaverilla oli tapana ostaa aina jotakin koriste-esineitä ym. turhaa roinaa, jota kirosin, koska itse en ole ostanut sitten lapsuuden mitään sellaista. Itse ostin aina lahjakortteja, kahvia, kynttilöitä ym. käytettävää. Nyttemmin emme ole enää tekemisissä, joten ongelma ratkesi sillä.

Vierailija
5/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa ettei lahjoja anneta. Jos siitä huolimatta haluaa antaa, kiitä kauniisti ja laita samantien kiertoon. Ei ole sinun asiasi säilyttää tavaroita, joita et ole halunnut ja joista et pidä.

Vierailija
6/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita esittää joku toive, vaikka ihana käsisaippua tms.

Vierailija
7/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala mainostaa sellaista pikkusyömistä mistä tykkäät. Jotain perussuklaata tai vaikka hifistelyhilloja. Niitäkin voi saada parilla eurolla ja saa sen ostamisen ja paketoimisen kokemuksen ilman että sulla tarvii enää tammikuussa olla sitä lahjaa jäljellä.

Näin teinkin. Tuloksena oli, että sain sen toivelahjan JA lisäksi hänen valitsemansa yllärilisän eli parin euron kynttelikön, kipon, ruusuja tai liljoja esittävän pikkutaulun tai seinäkellon :(

Ap

Vierailija
8/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt koko vuosi aikaa rakentaa ovela harhautuskulissi sun henkilökohtaisesta ekologisesta heräämisestä. Paasaat kaverille lihansyönnin vähentämisestä, tekstiilijätteen ongelmista ja siitä miten voi olla, että joku ei Suomessa vieläkään käytä biojätettä vaikka jokapaikassa on lajittelu tehty niin helpoksi. "Ilmastonmuutos on totta!" huudat raivokkaasti joka toinen tunti. Marraskuussa ilmaiset sitten vahvasti, että joulun kertakäyttökulttuuri ei enää kiehdo sinua ja toivot että maailman tähden vain aineettomia lahjoja vaihdetaan jos vaihdetaan.

9/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kaikki keinot on jo kokeiltu niin sitten vaan joko sanot rumasti tai viet aina joulunjälkeen lahjat lähimpään kierrätyspisteeseen/myyt kirpparilla

Vierailija
10/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopikaa ettei lahjoja anneta. Jos siitä huolimatta haluaa antaa, kiitä kauniisti ja laita samantien kiertoon. Ei ole sinun asiasi säilyttää tavaroita, joita et ole halunnut ja joista et pidä.

En voi laittaa kiertoon. Kenelle voisin antaa jonkun aforismitaulun "elämä on ihanaa kun sen oivaltaa" ym.

Ap

Vierailija
11/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ehdotat jotain syötävää lahjaa tms kuluvaa ja annat ihan konkreettisesti muutamia vaihtoehtoja. Tyyliin "Pirkan porkkanoita tai Rainbown juustoa, niitä ehdottomasti haluan." Sellainen oikein selvä tai selkeä malli. Älyäisikö hän tällaisen?

Vierailija
12/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi laittaa kiertoon. Kenelle voisin antaa jonkun aforismitaulun "elämä on ihanaa kun sen oivaltaa" ym.

Ap

Tuunaa sitä taulua vähän, lisäät jotain vaikka että "elämä on ihanaa kun oivaltaa että lahjoja ei tarvitse toisilleen antaa..." ja annat sitten sen tälle ystävällesi. 

Vierailija
13/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sen voi laittaa jäteastiaan. Älä tee tästä itsellesi ongelmaa. Kerroit, että ystävällesi on ok, vaikka sinä et antaisi hänelle joululahjaa. Jos hän kuitenkin haluaa jatkaa, niin anna hänen jatkaa. Ei häneltä tarvitse viedä väkisin pois sitä, mikä tuottaa hänelle hyvän mielen. Kiität vain hymyillen lahjasta ja laitat sen joulun jälkeen taloyhtiösi roskikseen.

Vierailija
14/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä näitä vuohia ja muuta annettavaksi kehitysmaihin.

Vierailija
15/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on kerran vuodessa ja vuodessa on 365 päivää.

Itse annan paljon joululahjoja. Tein syksyllä kävyistä ovikransseja. Otin valokuvan niistä, laitoin fb,hen ja kirjoitin joulupukin asialla . Minulla on paljon ystäviä, tuttuja, kavereita, jotka tuovat minulle paketin ja saivat itse valita oman kranssinsa.

Kaikissa paketeissa ei ollut tarpeellista lahjaa, valtaosassa oli. Sen sijaan että tekisin aiheesta ongelman, tarpeettomat olen laittanut kirppiskasaan. Tarpeelliset ovat esillä, tai tulevat käyttöön vuoden sisällä jos ovat kuluvia.

Miksi loukata toista kun hän haluaa antaa lahjan ja viesti lahjan tyylistä ei mene perille ?

Vierailija
16/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lahjoita SPR:n kirpparille tai  sitten suoraan roskiin.

Aloita näyttävästi Konmari-projekti ja selitä siitä kaverillesi (tai selitä aiheesta vain kaverille, perehdy Konmariin sen verran että menee täydestä). Kun olet jatkanut sitä pari kuukautta, kerro kaverillesi että et halua mitään ylimääräistä tavaraa edes joululahjana.

Vierailija
17/17 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Tein päätöksen ottaa lahjat vastaan, kiittää ja heittää ne myöhemmin menemään. Tosi ikävää toimia näin, mutten voi säilyttääkään niitä kotini pienissä tiloissa, enkä jaksa alkaa tuota parin euron roinaa alkaa myymäänkään tai roudaamaan minnekään. Näillä mennään.

Ap