Millainen ihminen on ammatiltaan siivooja?
Nyt siis puhe on ammatista eikä työstä jota tekee esim. välivuonna, opintojen ohella tai siksi kun ei saa koulutustaan vastaavaa työtä. Onko ammattisiivoojat enimmäkseen ihan tavallisia ihmisiä, joita nyt vaan kiinnostaa siivoustyö, vai päädytäänkö alalle siksi kun kyvyt ei riitä paljon muuhunkaan?
Kommentit (53)
Siivoojalla on hyvä itsetunto. Hänen ei tarvitse hankkia titteleitä, jotta olisi jotain.
Vierailija kirjoitti:
Tupakkia pitää polttaa jos siivoojaksi haluaa.
Ei meidän firmassa. Mutta useat kyllä polttaa. Ja tupakoivilla on "etuoikeus" käydä tupakkatauolla vaikka kesken työn. Mutta tupakoimattomilla ei sellaista oikeutta ole. Pitää vaan jatkaa töitä kun toinen röyhyttelee ulkona. Hieman ärsyttävää.
Olen laikkari.
Minulla ei ole kunnianhimoa mitä tulee työelämään enkä tykkää opiskelusta. Käyn töissä vain sen takia että' saan rahaa. Eli oikeastaan on aika lailla se ja sama mitä teen työkseni kunhan ei tarvitse kuluttaa aikaa koulussa ja työpäivien pituus on se 8h.
Meillä on käynyt jo seitsemän vuotta sama kotisiivooja ja hän on todella mukava ikäiseni nainen. Nainen kävi meidän naapurissa ja siitä sain hänet napattua myös meille ja pois en päästä. Hän on hyvin asiallinen, iloinen, aikaansaava ja ehdottoman luotettava ihminen, jonka kanssa olen puhunut kaikesta maan ja taivaan välisistä asioista. Olen itse sairaseläkkeellä kotona ja odotan hänen käyntiään joka kerta. Ennen sairaseläkkeelle joutumistani siivoojamme saattoi auttaa poikaamme läksyjen teossa koulun jälkeen ja nyt hän on teinipojan yksi luottoaikuinen. Myös koiramme rakastaa häntä ja tuntee siivoojan auton äänen jo kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Alle sadan äo:n ihminen.
Kuinkas iso bruttopalkka sinulla on? :) terv. siivousalan yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Alle sadan äo:n ihminen.
Olet sinä.
Kaikki siivoojat ketä mä tiedän on vähä-älyisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki siivoojat ketä mä tiedän on vähä-älyisiä.
Sinun älystäsi, sensijaan, emme tiedä noin vähäisen näytön perusteella mitään, mutta jotain se silti siitä kertoo...
Paljonko voi parhaimmillaan tienata jos perustaa yhden naisen siivousfirman ja tekee esim.kotisiivouksia?
Alalla työllistyy hyvin, vaikka sitä pidetään paskaduunina. Paljon on myös ammatinvaihtajia ns. paremmilta aloilta meissä.
Siivoojalla on meidän firmassa aivan mahtava asenne. Heitän työpöydältä 2 euron kolikon lattialle ja se antaa sen aina takas!
Hieno työ, suotta aliarvioidaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko voi parhaimmillaan tienata jos perustaa yhden naisen siivousfirman ja tekee esim.kotisiivouksia?
Norjassa vähintään saman, mitä lääkäri tienaa Suomessa. Ei muuta kuin norjan kieli haltuun, suunta vuonojen maahan ja valmius pahimmillaan asuntovaunuasumiseen. (norja on myös kallis maa) Hillot himaan ja takas Suomeen.
Verotuksen kanssa voi kikkailla laittamalla firman Ruotsiin tai Suomeen, mikä missäkin tapauksessa on taloudellisinta.
Samaa kuolevaista lihaa ja verta.
niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, ja rauhan tietä he eivät tunne. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä."
Roomalaiskirje 3:10-18
Helsingissä olen törmännyt paljon Eestiläisiin siivoojiin.
Kuka tahansa reipas ja hyväkuntoinen ihminen, joka mieluummin tekee raskasta työtä kuin makaa sohvalla mässäämässä sipsiä Kelan ja Työkkärin piikkiin.
Siivoamisen jälkeen ei paljon kuntosalia tarvitse, lihakset voimistuvat ja läski sulaa. Eli yleensä siivoojat ovat hoikkia ja voimakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä olen törmännyt paljon Eestiläisiin siivoojiin.
Mutta sitten vastaavasti on aika vaikeaa löytää Sverigeläinen siivooja sieltä.
Tavallisia ihmisiä. Moni ulkomaalainen, mutta myös meitä suomalaisia. Olen koulutettu eri alalle, vieläpä yliopistossa, mutta en koe olevani jotenkin huonompi koska siivoan. Ap:n mielestä ilmeisesti pitäisi?! Työllistävä ala. Paremmin kuin oma alani. Palkassa eroa muutamia satasia, kaikki yliopistoalat kun eivät ole mitään rikastumisaloja.
Stereotypia siivoojista kouluttamattomina ei kyllä nykyään pidä paikkaansa. Paikassa missä siivoan, on kaikilla vähintään yksi tutkinto joltain alalta.
Ehkä tyypillinen suomalainen siivooja on "kodinhengetär" tyylinen, tykkää laittaa ruokaa, siivota, tehdä käsitöitä. Minä en ole sellainen. En kokkaa enkä siivoa kotona, kiinnostuksen kohteet ovat ihan muualla. Mutta joka lähtöön on ihmisiä alalla. Kaikista ei tähän ole.
Minä siivoan työkseni ja pidän työstäni todella paljon! :D Olen ahkera, tunnollinen ja teen aina työni kunnolla. Siksi minulla on myös hyvä maine. Myös kotini on aina siisti ja puhdas. En edes haluaisi tehdä mitään muuta työtä.
Olen ihan tavallinen ihminen, normaalilla järjellä varustettu yksilö ja asiakkaat arvostavat työtäni. Aloittajan kysymys on kyllä typerä ja alentava. Hänen kykynsä eivät taida riittää asioiden ajattelemiseen loppuun asti... :)
Siivoustyö vaatii hyvää kuntoa ja myös paineensietokykyä. Kaikista ei siihen hommaan ole. Ilman meitä taudit leviäisivät ja ihmiset "hukkuisivat" p*skaan työpaikoillaan. Sitäkin asiaa aloittajan kannattaa pohtia hyvin tarkasti. :) :D