Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin tipattoman sijaan 100 päivää ilman alkoholia "kuurin", johon liittyy myös laihdutus

Vierailija
14.01.2017 |

Vasta on muutama päivä mennyt, mutta ajattelin noin pääsiäiseen saakka olla ilman alkoholia, kuntoilla ja olla myös herkkulakossa. Tuli vaan tarve tällaiseen, kun koko joulukuu meni mässäten, oli monet lähipiirin synttärit, parit pikkujoulut, sitten joulu ja uusi vuosi - kaikki meni kaloripitoisissa tunnelmissa. Joten on aika puhdistautua kunnolla!!
Muitakin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enole ymmärtänyt tipattomia, tai pitääkö ihmisten tosiaan "yrittää" olla ilman alkoholia? Olen 22v ja join viimeksi elokuussa. Ei tee vain mieli. Ja se raha mikä siihen uppoaa. Mutta loistavaa että olet tehnyt tuollaisen päätöksen. Kovasti tsemppiä. :)

Oletko oikeasti ihmisten seurassakin tuollainen? Joku vaikka 45-vuotias sanoo, että voi kun tässä pitäisi koittaa painoa pudottaa niin sinä vastaat, että enpä ole koskaan (22 vuoden iässä) ymmärtänyt, että jotkut joutuu painoa pudottamaan. Itse olen viimeksi syönyt herkkuja lokakuussa, eikä tee yhtään heikkoa, mutta kuule, tsemppiä sulle! 

Lueppa uudelleen tekstini ajatuksen kanssa. Puhuin alkoholissta, en laihduttamisesta. Painonpudottaminen on aina positiivinen ja hyvä asia, kunhan vaain on jotain mistä pudottaa. Itsekin olen laihduttanut 30kg, että eipä mulla siihen ole muuta sanottavaa ole, kuin että tsemppiä.

Trv.7

Ylipäätään asennettasi ihmettelin, käytin laihdutusta esimerkkinä, mutta se varmaankin meni sinulta ohitse. 

Ilmeisesti, pahoittelen, ei tarkoitukseni ollut loukata. Anteeksi vain ap:lle. Mutta tosiaan siihen tuppaa menemään rahaa ja krapulat ei häävejä ole. Äitini on alkoholisti ja hänen kanssaan en juuri puhu. Niin tahdoin vain tietää, että onko se tosiaan hankalaa olla ilman alkoholia. Kun en äidin toimintaa pysty ymmärtämään.

Terv.4

Sinä puhut alkoholistin lapsen näkökulmasta. Tässä puhutaan alkoholin kohtuukäyttäjien näkökulmasta, jossa ei sinänsä ole suurempaa syytä olla ilman alkoholia. Tipaton tammikuu on silloin terveellinen muistutus, että elää voi hyvin myös täysin ilman, ja mahdollisuus miettiä omaa suhdetta alkoholiin. Tipattomuutta voi sen jälkeen jatkaa tai ei.

Vierailija
22/27 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku puhuu tipattomasta niin tulee kyllä mieleen, että silloin on jo ongelmia alkoholin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea ap, tsemppiä!

Itse sain ajatuksen ruokavalion parantamisesta jo syksyllä ja aloitin lokakuussa teemalla enemmän vihanneksia, vähemmän herkkuja. (Tipattomuutta en aloittanut, kun en juo alkoholia ollenkaan.)

On mennyt hyvin ja olo keventynyt. (Sokeristen) herkkujen pois jättäminen on mennyt niin automaattiseksi, etten maistellut edes joulusuklaita. Kun vielä saisin itseni liikkumaan enemmän, mutta tällaiselle sohvaperunalle siinä on se korkein kynnys.

Vierailija
24/27 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku puhuu tipattomasta niin tulee kyllä mieleen, että silloin on jo ongelmia alkoholin kanssa.

Se on suomalaista kansanperinnettä. Suomessa tietysti monella onkin ongelma mutta useimmilla ei :)

Vierailija
25/27 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä sitten vaikka olisikin ongelma? Tipattomalla tai 100 päivän alkoholittomuudella on hyvä saada välimatkaa ja päästä raittiuden alkuun. Ihmettelen tipattomuuden vastustajia, siis noita 'onkohan tässä jotain ongelmaa'-vihjailijoita. Saattaa monella ollakin. Sitä hienompaa että lopettavat pitkäksi ajaksi.

Vierailija
26/27 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa joskus pari vuotta sitten lähdin siihen Ylen 100 päivää ilman alkoholia -kampanjaan, vaikka kulutus oli muutenkin vähäistä. 100 päivää venahti yhtäkkiä puoleen vuoteen :D oli ihan mielenkiintoista, eikä loppujenlopuksi vaikeatakaan. Tosin raskaaksi kävi välillä utelut "miksi et juo".....

Tsemppiä aloittajalle terveellisemmän elämän aloitukseen! :)

Vierailija
27/27 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain idean just siitä Ylen ohjelmasta, vaikken silloin osallistunutkaan. Mieleen se jäi kuitenkin itämään ja tänä vuonna toteutan sen :) Ap