Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehillä on oikeus vaatia seksiä, mutta nainen ei saa vaatia läheisyyttä?

Vierailija
14.01.2017 |

Niin. Ikuisuus kysymys. Meiölä mies luuhaa illat ja viikonloput kavereillaan, baareissa ja milloin nyt missäkin. Ei viihdy juuri kotona. Ymmärrän tämän niin, ettei halua viettää aikaa kanssani. Seksi kelpaisi kyllä miehelle, mutta pelkkään seksiin minä en tyydy. Haluan muutakin.

Meillä on parisuhde, johon luonnollisesti kuuluu tai ainakin pitäisi kuulua yhteinen tekeminen ja toisen kanssa oleminen. Ehkä olenkin sitten "parisuhteessa", josta mies noukkisi vain sokerit päältä: seksiä, kun tekee mieli.

Nyt nousen barrikadeille! Noukkikoot murusensa ihan jostain muualta. Niin kauan, kuin olen yksin parisuhteessa ja hoidan lapset yksin, siivoan ja pyykkään, niin minulla on oikeus vaatia muutakin, kuin seksiä. Pistetään siis haarat kiinni ja ollaan ilman.

Ja kohta mies sitten avautuu kavereiile, kun vaimo pihtaa. Mihin kategoriaan mies sitten kuuluu? Eikö tuo läheisyyden puute ole myös jonkin sortin vallankäyttöä? Mies ei pihtaa, mutta "pihtaa"?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin väsynyttä. Ja huonoa kieltä. Liiottelua, rumaa.

Kenelläkään ei ole mitään oikeuksia toiseen ihmiseen

Vierailija
2/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän asian voisi kirjoittaa kauniistikin. Mutta ehkä se ei olisi tarpeeksi provosoiva. Tässähän toivotaan taas väittelyä samasta aiheesta. Kuten 1000 kertaa aiemminkin. Ehkä asiallinen aloitus ei provosoi yhtä paljon (vaikka silloin voisi olla jopa totta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielessä ei ollut mitään vikaa. Vituttaa oikeasti tämä paskahousumiesten kommentointityyli. Kielen kritisointi on ok silloin kun se on huonoa. Häivy nyt jo täältä. Toivottavasti tänne tulee rekisteröitymispakko.

Vierailija
4/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on totta. Mun mies on kyllä kotona muttei siltä läheisyyttä saa ilman että haluaa seksiä. Alan olla jo taipumassa eron kannalle..

Vierailija
5/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kans pihtaa läheisyyttä... ennen suukotteli, silitteli, kosketteli monesti ilman takaa-ajatuksia, nyt on aina suoraan rinnoissa tai takapuolessa kiinni... ja on huuli pyöreenä kun en olekkaan heti kosteena haarat levällään...

Vierailija
6/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielessä ei ollut mitään vikaa. Vituttaa oikeasti tämä paskahousumiesten kommentointityyli. Kielen kritisointi on ok silloin kun se on huonoa. Häivy nyt jo täältä. Toivottavasti tänne tulee rekisteröitymispakko.

Olen kyllä nainen. En puhu haarojen kiinni laitosta. Enkä käytä v tai p sanoja.

Mikä sinut noin paljon sai ärsyyntymään?

Vierailija
7/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kerran pohdin täällä, että miksi en saa mieheltäni läheisyyttä, vaikka se oleellisesti parantaisi seksielämäämme laadultaan ja määrältään. Täällä hyökättiin kimppuuni, että kuules eukko jos hierontaa kaipaat niin mene hierojalle, parisuhteessa kuuluu antaa seksiä jos toinen niin haluaa tai olet huono nainen ja ansaitset tulla petetyksi ja jätetyksi!!!11!

En minä ainakaan halua, että parisuhteessa tapahtuva seksi tarkoittaa pelkkää seksiä. Kyllä kummankin tarpeet tulisi huomioida.

Vierailija
8/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit miehillä. Tarkoitit varmaan miehellä.

Kirjoitit kai omasta miehestäsi. Meillä ei ole noin.

Vierailija
9/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta. Seksistä ei saa kieltäytyä kun se on _perusoikeus_ ja _kuuluu parisuhteeseen_ nih. Ja kauheeta väkivaltaa pihtaaminen kun palleihin sattuu. 

Kun toinen on saatu saman katon alle niin silloinko on oikeus olettaa että olet hänen käytössään hänen ehdoillaan? Ei ole.

Vierailija
10/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen taas mutuilemaan kun en ole koko 32 vuotisen elämäni aikana seurustellut.

Eikö noista asioista olisi parempi puhua sen kumppanin kanssa? Jos jokin mättää niin miksi asioista ei puhuta ja selvitetä missä vika piilee? Tuskin kukaan täällä pystyy siihen vaikuttamaan.

Ymmärrän kyllä että se avautuminen joskus helpottaa, mutta se ei varsinaisesti auta itse ongelmaan mitenkään.

Ja mikä tää pihtailujuttu on? Eikö naiset halua seksiä siinä missä miehetkin? Ja miehet yhtälailla läheisyyttä? Näin ainakin kuvittelisin. Voi olla aikoja jolloin ei kiinnosta toinen tai kumpikaan, mutta niistä olisi silti hyvä puhua avoimesti jotta tietää missä mennään.

Parisuhde ei ole mielestäni kilpailu.

Vierailija
11/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta. Seksistä ei saa kieltäytyä kun se on _perusoikeus_ ja _kuuluu parisuhteeseen_ nih. Ja kauheeta väkivaltaa pihtaaminen kun palleihin sattuu. 

Kun toinen on saatu saman katon alle niin silloinko on oikeus olettaa että olet hänen käytössään hänen ehdoillaan? Ei ole.

Totta sinulle. Ei muille

Vierailija
12/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tilanne johti meillä eroon. Nyt saa tehdä mitä tykkää ja itseäkin ketuttaa paljon vähemmän, kun ei ole toista noukkimassa rusinoita pullasta. Se ei ole parisuhde tai perhe, jossa joku on vapaamatkustaja ja elää kuin hotellissa.

Vierailija
13/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä läheisyyttä voi vaatia. Jos ei tule, eroa.

Vierailija
14/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noista asioista olisi parempi puhua sen kumppanin kanssa? Jos jokin mättää niin miksi asioista ei puhuta ja selvitetä missä vika piilee? Tuskin kukaan täällä pystyy siihen vaikuttamaan.

Ymmärrän kyllä että se avautuminen joskus helpottaa, mutta se ei varsinaisesti auta itse ongelmaan mitenkään.

Ja mikä tää pihtailujuttu on? Eikö naiset halua seksiä siinä missä miehetkin? Ja miehet yhtälailla läheisyyttä? Näin ainakin kuvittelisin. Voi olla aikoja jolloin ei kiinnosta toinen tai kumpikaan, mutta niistä olisi silti hyvä puhua avoimesti jotta tietää missä mennään.

Kyllä tästä on puhuttu. Kun 12v sitten mentiin yhteen, ei ollut ongelmaa mutta nyt viimeiset vuodet on miehen luonne tullut esiin. Hän on itse sanonut ettei tartte läheisyyttä ja se ahdistaa jos liikaa tullaan iholle. On puhuttu, ei ole muuttunut.

Vierailija
15/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä läheisyyttä voi vaatia. Jos ei tule, eroa.

Mitään ei voi vaatia toiselta ihmiseltä. Toivoa voi. Ja voi laittaa omat rajat.

En kyllä itse ole koskaan ollut suhteessa seksiä vaativaan mieheen. En itsekään ole vaatinut mitään. Joskus varmaan toiveita on ollut ja tilanteiden muuttuessa toiveet on toteutuneet. Siihen toki on aina vaikuttanut myös oma käytös.

Ihmissuhteessa on kaksi ja molemmat elää, tuntee, toivoo. Joskus nämä osuvat samalle viivalle samaan aikaan.

Kyse ei ole nainen - läheisyys ja mies - seksi kysymyksistä. Vaan ihmisenä olemisesta ja kasvamisesta.

Usein auttaa, että tutkailee itseään. Ja sitä toista ihmistä.

Vierailija
16/16 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tästä on puhuttu. Kun 12v sitten mentiin yhteen, ei ollut ongelmaa mutta nyt viimeiset vuodet on miehen luonne tullut esiin. Hän on itse sanonut ettei tartte läheisyyttä ja se ahdistaa jos liikaa tullaan iholle. On puhuttu, ei ole muuttunut.

Oletteko puhuneet siitä miksi mies ei tartte läheisyyttä? Tai että miksi miestä ahdistaa läheisyys? Tuntuisi että siihen on jokin syy. Ilman syytä ei tapahdu koskaan mitään. Jos se on sellaiseksi muuttunut niin luulisi että on mahdollista muuttua takaisinkin.

Entä tuo kun puhuit että alat pihtaamaan seksistä? Etkö itse nauti seksistä ollenkaan, mutta annat miellyttääksesi miestä? Siitäkin kannattaisi jutella ja etsiä se syy miksi et nauti ja että koet seksin olevan pelkkää toisen miellyttämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän