Mies suuttui vauvallemme kun se ei meinannut jäädä yöunilleen ja kovakouraisesti "viskasi" sohvanpäälle kapalossaan. Vauva itki katkerasti, minä nukutin ja nyt kaikki hyvin, paitsi...
Mieheni, se stanan mulkero! Miten vitussa saan puhuttua tästä rakentavasti? Tällähetkellä loikoaa sängyssä ja näppäilee kännykkäänsä... Olen todella raivona!
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Miksi jätit miehen tilanteeseen liian pitkäksi aikaa? Olisit ottanut vauvan nukutettavaksi kun huomasit että mies alkaa hermostua. Sano miehelle että seuraavan kerran kun hermo alkaa mennä niin antaa lapsen sinulle.
Meilläkin miehellä on paljon lyhyempi pinna, mutta puutun aina tilanteeseen ennenkuin hermo menee lopullisesti ja hän osaa myös sanoa jos tarvitsee apua.
Uusi ketjussa, tähän kommentoisin jo isompien lasten äitinä että muistan että ongelmia oli meilläkin vaikkei mitään vauvojen paiskomista ollutkaan, mutta monenlaista asiatonta käytöstä joihin perimmäinen syy oli varmasti väsymys ja uupumus. Muistan tilanteita joissa juuri oli tällainen viittä-vaille-fiilis mutta jos menin pyytämään lasta itselleni/pyysin miestä poistumaan paikalta ja luovuttamaan nukutusvastuun minulle mieheni monesti provosoitui aivan älyttömästi ja väsyneenä itsekin sitten lähti helposti riitaan mukaan ja kaoottisia tilanteita saatiin aikaan juuri sillä että "menin väliin", muka auttaakseni mutta sain aikaan ainoastaan kaaosta. Sitä olen miettinyt paljon miksi mieheni koki asian niin, itselläni ei ole mitään ongelmaa luovuttaa hankalaa asiaa toiselle jos toinen apua tarjoaa. Mutta ei toiminut esim minun miehelleni :( Olikohan kyse jostain vallankäyttövaistosta vai mitä ihmettä-
Täysin puolustuskyvytön olento kyseessä, vaikka provohan tämä oli, olihan?
Vauvan niskat ei ole koskaan niin jäntevät, että ne kestäs, niitä pitää aina tukea!
Hajosin itkuun nyt..
Vierailija kirjoitti:
Miksi jätit miehen tilanteeseen liian pitkäksi aikaa? Olisit ottanut vauvan nukutettavaksi kun huomasit että mies alkaa hermostua. Sano miehelle että seuraavan kerran kun hermo alkaa mennä niin antaa lapsen sinulle.
Meilläkin miehellä on paljon lyhyempi pinna, mutta puutun aina tilanteeseen ennenkuin hermo menee lopullisesti ja hän osaa myös sanoa jos tarvitsee apua.
Mitä juuri luin? Puutut aina tilanteeseen? 😄 Et ilmeisesti käy lenkillä, kaupassa tai vietä iltaa ikinä ystäviesi kanssa. Kiva.
Ap ei ainakaan voi enää luottaa lasta miehelleen.. Varaisin parisuhdeterapiaan ajan ja kannattaisiko muutenkin pyytää apua, että saisitte nukkua.
Lasu on tehty, kun kerran lääkärissä on lasta käytetty. Ja hyvä nìin.
Tässä on hyvä tapaus esimerkki siitä, kun kiireellinen huostaanotto on paikallaan. Mikä teitä äidit vaivaa??
Ette tee rikosilmoitusta kun vauvoja pahoinpidellään, ette laita vastuuseen aikuista ihmistä joka
voi aiheuttaa vakavia aivovaurioita.
Ette te sitä näe ulospäin jos jotain on vialla. "Vauvalla ei ole hätää". Ai ei ole hätää jos viskataan pois kuin roska?
Ihan uskomatonta tämä touhu. Pitäisi kyllä oikeasti tehdä tuollaisessa tilanteessa kaikki pienen puolesta. Aloittaja ja muut kaltaisensa jotka täällä hyväksyy tuollaisen käytöksen sekä vielä vähättelee. Soitto ja sairaalaan!
Voisko joku tehdä aloituksesta nettivihjeen poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Tästä provosta todella huokuu miesviha. Millainen ihminen keksii tämmöisiä?
Miten niin miesviha? Kyse on tässä yhdestä yksilöstä, ei sukupuolesta ja ihan oikeassa maailmassa on paljon miespuolisia jotka eivät pysty hyväksymään sitä että olosuhteiden niin vaatiessa jäävät avuttomalle vauvalle kakkoseksi. Ei tämä ole kollektiivisen miesvihan osoitus vaan joko kiusantekomielessä tehty provo tai sitten arkijärjettömän avunhuuto.Missään ei väitetä että KAIKKI miehet toimisivat samoin.
Vierailija kirjoitti:
Katkerasti :D
Mä ymmärrän mitä ap. tarkoittaa. Katkerasti on ehkä vähän väärä sana, mutta mun sydämeeni on ikuisesti tallentunut se, kun joskus olin omaan vauvaani tosi väsynyt, ja vein hänet kylppäriin vaipan vaihtoon, ja tahallaan,( kyllä tein sen tahallaan, enkä meinaa kestää sitä vaikka sinänsä pieni asia) "pudotin" vauvan n. 1-2 cm korkeudelta siihen hoitopöydälle. Jolla siis oli pehmustettu alusta, ja vauvaa ei missään nimessä sattunut MUTTA hän loukkaantui äärettömän syvästi saamastaan kohtelusta. Sitä on vaikea selittää, kun kysymyksessä ei ollut edes se, että vauva olisi säikähtänyt, vaan enemmänkin että hän oli tosi pettynyt saamaansa kohteluun sen hänelle rakkaimman taholta.
En ikinä pääse tuosta yli, vaikka asia oli sinänsä pieni, ja totta kai heti otin vauvan syliin ja lohdutin enkä enää ikinä tehnyt mitään vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku tehdä aloituksesta nettivihjeen poliisille.
Kuka sua estää itse tekemästä ilmoitusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on miehiltä yleistä kiristystä.
Nainen ei enää uskalla luottaa lastaan miehen hoitoon ja mies pääsee vähällä kun on niin "hermoheikko".
Sitten nainen tekeekin kaiken muuten mies paiskaa lapsen tai lyö nyrkillä oveen reijän.
Sellaista se on jos mies ei ole kasvanut aikuiseksi vaan on toinen pikku pentu taloudessa.
Oma veljeni tuli puhuttelemaan miestäni samankaltaisessa tilanteessa. Mies oli raivostunut huutavaan lapseen ja jättänyt tämän takapihalle itkemään ensin tönäissyt tämän lumihankeen.
Veli on järjestyksen valvoja ja portsari ammatilta joten hän kyllä osasi puhua järkeä mieheni kanssa kahden kesken olohuoneessa. Mieheltä kipeyty molemmat ranteet siten ettei enää pystynyt pelaamaan konsolia ja silmäkulmaankin oli ilmestynyt kuhmu. Hän myös nilkutti, mutta on koko vuoden tsempannut ja lopettanut kusipäisen käytöksensä. Veli vieläpä sanoi että jos tätä jatkuu niin "suvun mies" tulee takaisin järjestelemään siskonsa avioriitoja kuntoon.
Eli olet oikein ympäröinyt itsesi sosiopaateilla. Ihme ettet itse pahoinpidellyt veljeäsi koska kehtasi koskea mieheesi. Kaikki vaan lyömään kaikkia.
Joskus sukukin voi auttaa eikä tarvitse mitään ulkopuolisia maksullisia avioliittoneuvojia.
Eikö sinusta ap:n mies ansaitsisi pientä kopautusta tai nopeaa suoraa silmäkulmaan opetukseksi ja muistutukseksi siitä mitä tuleman pitää jos kohtelee lastaan huonosti tai jopa pahoinpitelee vauvaa?
Jos siskoni mies tekisi tuollaista niin kyllä minä kävisin muistuttamassa mitä kipu on.
Karate veli
Lasu tehty. Tantta ovellaa kolkuttaa, tokko hän sisään tulla saa. Tervetuloa tantta vaan, lastamme huostaan ottamaan.
Suku on pahin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on miehiltä yleistä kiristystä.
Nainen ei enää uskalla luottaa lastaan miehen hoitoon ja mies pääsee vähällä kun on niin "hermoheikko".
Sitten nainen tekeekin kaiken muuten mies paiskaa lapsen tai lyö nyrkillä oveen reijän.
Sellaista se on jos mies ei ole kasvanut aikuiseksi vaan on toinen pikku pentu taloudessa.
Oma veljeni tuli puhuttelemaan miestäni samankaltaisessa tilanteessa. Mies oli raivostunut huutavaan lapseen ja jättänyt tämän takapihalle itkemään ensin tönäissyt tämän lumihankeen.
Veli on järjestyksen valvoja ja portsari ammatilta joten hän kyllä osasi puhua järkeä mieheni kanssa kahden kesken olohuoneessa. Mieheltä kipeyty molemmat ranteet siten ettei enää pystynyt pelaamaan konsolia ja silmäkulmaankin oli ilmestynyt kuhmu. Hän myös nilkutti, mutta on koko vuoden tsempannut ja lopettanut kusipäisen käytöksensä. Veli vieläpä sanoi että jos tätä jatkuu niin "suvun mies" tulee takaisin järjestelemään siskonsa avioriitoja kuntoon.
Eli olet oikein ympäröinyt itsesi sosiopaateilla. Ihme ettet itse pahoinpidellyt veljeäsi koska kehtasi koskea mieheesi. Kaikki vaan lyömään kaikkia.
Joskus sukukin voi auttaa eikä tarvitse mitään ulkopuolisia maksullisia avioliittoneuvojia.Eikö sinusta ap:n mies ansaitsisi pientä kopautusta tai nopeaa suoraa silmäkulmaan opetukseksi ja muistutukseksi siitä mitä tuleman pitää jos kohtelee lastaan huonosti tai jopa pahoinpitelee vauvaa?
Jos siskoni mies tekisi tuollaista niin kyllä minä kävisin muistuttamassa mitä kipu on.
Karate veli
Karateveli on yhdyssana. Jos et koe että karate on tarpeeksi kotimainen sana niin voit käyttää väli-viivaa.
Et taida olla kovinkaan älykäs kun ei ole kielioppi hallussa.
Ap syyllistyi välillisesti lapsensa pahoinpitelyyn tekemällä lapsen aggressioitaan hallitsemattoman miehen kanssa. Huostaanotto olisi paikallaan.
Ravistelu ja heittäminen on äärimmäisen vaarallista.Vie lapsi tutkittavaksi.
Hei ap, vieläkö vauvasi on elossa?
Kyllä jokaisen äidin pitäisi kyetä laittamaan vauva miehen edelle. Aina kun mahdollista että vauvan pää on saanut osuman käydään lääkärintarkistuksessa. Olet myös vastuussa siitä jos et lasta lääkäriin vie ja tästä kokouksesta seuraa jotain. Jos ei pysty sanomaan mitä todella tapahtunut, niin valehtele edes lapsen pudonneen vahingossa. Jos mies on väkivaltainen ja äkkipikainen on todella syy harkita suhteenne jatkumista. Entä jos hän kohdistaa väkivaltaa vauvaan myös jatkossa.
Tulee elävästi mieleen lapseni koliikki. Äiti syytti minua lapsen pahoinpitelystä, koska lapsi huusi sylissäni läpi yön. Hermot oli kireällä molemmilla ja syitä kyllä löytyi. Kukapa ei olisi tiuskaissut tai käyttänyt kovakouraisen näköisiä otteita edes kerran - ja säikähtänyt itse eniten. Olen nähnyt pienten vauvojen äitienkin niin tekevän. Käsittääkseni on hyvin tavallista, että väsynyt äiti alkaa nähdä isän vaarana, jolta vauvaa pitää puolustaa. Tueksi löytyy miesvihaajien tai perinteisiin rooleihin uskovien huutokuoro, kuten täälläkin. Eihän lasta voi miehen syliin antaa!
En väitä mitään aloittajan tapauksesta. On silti helppo uskoa aloittajan arviota, että tapahtui ylilyönti, muttei onneksi vaarallinen. Nettimammojen painostuksella ja syyllistämisellä perhe tuhotaan lopullisesti. Lastensuojelu ei sitä tee, ovat nähneet vanhempien virheitä tarpeeksi, vaan aloittajan loputon syyllistäminen.
Miten tämä paska provo jatkuu jo toista päivää?
Omat ovat jo isoja, mutta kyllä vielä muistan sen sietämättömän kiukun, joka tulee, kun vauva ei vain tyynny, vaikka kaikkensa tekee. Ja sen itseensä pettymisen kun kiukustuu, eikä onnistu vauvaa tyynnyttämään. En kuitenkaan koskaan aihettanut minkäänlaista vahinkoa lapselle vaan annoin toiselle vanhemmalle siksi aikaa kun hetken "keräilin" itseäni toisessa huoneessa. Eli vastauksena kysymykseesi, sanoisin "ymmärrän, että joskus tilanne voi ottaa päähän ja lujaa, mutta sitä en ymmärrä, enkä hyväksy, että kohdistat kiukkusi puolustuskyvyttömään ja sinusta riippuvaiseen vauvaamme. Ymmärrätkö, miten toimintasi olisi voinut pahimmassa tapauksessa vaikuttaa vauvaamme? Jos meinaat menettää itsehillintäsi, kerro se ajoissa ja anna vauva minulle. Tai jos en ole paikalla, laske hänet rauhallisesti pinnasänkyyn ja poistu huoneesta siksi aikaa, että rauhoitut. Vaikka vauva itkisi hetken sängyssään yksin, se ei aiheuta hänelle välitöntä vaaraa. Jos vielä kohtelet vauvaa agressiivisesti, minulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa vauvan kanssa pois, koska hänen hyvinvointinsa on minun arvoasteikollani ensimmäisenä. Luotan kyllä itseeni ja siihen, että en vahingoita häntä missään tilanteessa. Minun on voitava luottaa siihen, että sinä ajattelet ja toimit samoin."
0/5
Todellisuudessa vauva olis voinu kuolla tai vähintään sais elinikäiset traumat.